SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

@samiranta: Det är något litet företag beläget i Barcelona, Spanien. Marknadsför sig hårt på Facebook och sånt. Är det skrytvärde du är ute efter så lär du inte finna något här.

Klockan fungerar fint dock.

//G

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
(får inte till det med en bild direkt)
Permalänk

@Gorian: Hej, inget skrytvärde. Jag är dock mycket för nordisk tillverkade produkter. Det känns kvalité, gynnar oss osv. Men den där är verkligt snygg, får nog ta och beställa en.

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem

@samiranta: Gört
Som sagt, leta upp rabattkoder. Koden "S40" ger dig 40% rabatt på klockor exempelvis, och du hamnar då på 53.40 euro (551kr).

//G

Visa signatur

---

Permalänk

Omega Seamaster Professional, årsmodell 2000

Permalänk

Garmin Fenix 3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Lotus
Köpt i Spanien -91

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Vit för att matcha Airpodsen

Permalänk

Seiko first series så klart! Har ett gäng olika. Här är min 0634 som är världens första digitala kronograf.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Seiko SBDC051

En vecka på den håriga handleden. Man måste nästan se den IRL alltså, den är grymt snygg

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Conquest Classic ref. L2.786.5.56.3

Permalänk
Medlem

Seiko Samurai SRPB51

Kör med ett svart natoband då jag inte är något stort fan av länkarmband

Lite äldre bild men så ser den ut iallafall

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Är i Thailand och gick på en nattmarknad och såg en klocka som jag gillade och var av bra kvalitet. Ingen kopia men för 2500 bht (ca 700:-) så får man ingen motsvarande i Sverige.

När jag visar mitt "klipp" för en vän här som kan lite om klockor säger han att det visst är en kopia av ett schweiziskt lyxmärke. Audemars Piguet, som jag aldrig hört talas om.

https://www.londonjewelers.com/audemars-piguet-pink-gold-roya...

Snygg iallafall tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Är i Thailand och gick på en nattmarknad och såg en klocka som jag gillade och var av bra kvalitet. Ingen kopia men för 2500 bht (ca 700:-) så får man ingen motsvarande i Sverige.

När jag visar mitt "klipp" för en vän här som kan lite om klockor säger han att det visst är en kopia av ett schweiziskt lyxmärke. Audemars Piguet, som jag aldrig hört talas om.

https://www.londonjewelers.com/audemars-piguet-pink-gold-roya...

Snygg iallafall tycker jag.

Lägg upp en bild på din köpta klocka?

Permalänk
Medlem

Köpte en SARX0035 när jag var i Tokyo i somras och är riktigt nöjd med den.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Kan inte lägga upp en bild. Men använd länken ovan för den ser exakt till 100% likadan ut. Men det är inget äkta guld, vattentätt eller safirglas. Kompisen tror att det kan vara citizen-urverk eftersom det är en kopia av kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Köpte en SARX0035 när jag var i Tokyo i somras och är riktigt nöjd med den.

https://i.imgur.com/xgY9w9S.jpg

SARX serien är riktigt snygg! Skulle gärna lägga vantarna på en SARX055.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Kan inte lägga upp en bild. Men använd länken ovan för den ser exakt till 100% likadan ut. Men det är inget äkta guld, vattentätt eller safirglas. Kompisen tror att det kan vara citizen-urverk eftersom det är en kopia av kvalitet.

Citizen äger Miyota vilka gör mängder med urverk, både dyra och billiga.
Och inte ovanligt med Miyota-urverk på både kopior och normala "märkesklockor" från tex klädmärken osv.
Men om det inte är ett mekaniskt urverk kan det vara precis vad som helst och sannolikt är batteriet dyrare än urverket tyvärr.
Men vilket urverk som sitter i behöver inte spegla klockans yttre.

Att tänka på är att tex klockmärken som svenska triwa osv. som säljer klockor för 2-3k i sverige är kinesiska massproducerade saker som kanske kostar 2-3kr att tillverka, och köper man dem i tillräckligt stora batcher får man sätta sitt eget märke på tavlan och kartongen.

Det jag vill säga är att kloner eller inte, en klon kan vara likvärdig och ibland bättre än många vardagliga klockor som folk köper.

Men nu när du har en "Royal Oak" kan du läsa på lite om originalet och lära dig kanske mer om dessa som är en av de mest populära exklusiva klockmodellerna.

Permalänk
Medlem

@pjb: Ha som utgångspunkt att ALLT är kopior i Thailand. Är det inte kopior är priset nästan som hemma.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Trodde inte det var en kopia utan ett franskt fakenamn för att det skulle verka mer exklusivt ungefär som Daniel Wellington. Hans klockor lär visst kosta kring hundringen att tillverka.
Får hoppas det är ett Miyota-urverk i. Snygg är den, men urtavlan kunde vara lättare att läsa av tiden på.

Här verkar de vanligaste kopiorna annars vara Rolex och Hublot som finns överallt. Ser man någon ha en sådan klocka på armen så utgår man ifrån att det är en kopia.
Taskigt för de som köpt äkta vara.

Permalänk
Medlem

@pjb: AP är tillsammans med Patek Philippe och Vacheron Constantin det tyngsta du kan köpa i klockväg.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar i trävarubranschen så självklart måste jag ha en matchande klocka jag har en sådan här, köpt på treehut.co
helt i trä och läder, väger bara några gram.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv

Köpte en No name på Ebay för 17kr inkl frakt
Gått utan problem i 7 år än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Jag jobbar i trävarubranschen så självklart måste jag ha en matchande klocka jag har en sådan här, köpt på treehut.co
helt i trä och läder, väger bara några gram.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71O%2BLw%2BEw0L._UX522_.jpg

Cool idé! Kul att köra något annorlunda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Woaini: tack men det är min sambo som ska ta åt sig äran fick den på vår årsdag förra året. riktigt glad över den hur som helst, känns inte att man har en klocka på armen vilket jag föredrar.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Har dessa två, vilken jag kör beror på dagsform.

Permalänk
Medlem

Fyllde år och skaffade en ny klocka. Seiko SARX055 Titanium.
Baby snowflake.

Jag har även en katt, som kanske syns..

Permalänk
Medlem

Apple Watch 3, nästa klocka blir en Apple Watch 4 eller 5.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

https://i.imgur.com/JnN7J1K.jpg
https://i.imgur.com/JtpTSMv.jpg

Fyllde år och skaffade en ny klocka. Seiko SARX055 Titanium.
Baby snowflake.

Jag har även en katt, som kanske syns..

Nice! Importerade du den?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

@lord_tito:
Från https://www.seiyajapan.com/products/seiko-automatic-presage-s...

Skickades 4:e december, framme idag.
Glöm inte att priset är utan moms, vilket tullen lägger på..!