Presentationstråd för nya (och gamla) medlemmar

Permalänk
Medlem

Hej! Oskar heter jag och är 34 år. Ny på Sweclockers är jag inte men åtiminstonne prestentationen

Förutom datorer i allmänhet och hårdvara i synnerhet så hat jag ett stort intresse för 8-bit/chiptune-musik (gameboy, NES, med mera) och gör även musik inom genren själv. Bor med fru och 3 katter, en kanin, och 3 hamstrar.

Förutom nördgrejer så har jag även ett stort intresse för social rättvisa, Är gravt synskadad och har en halvsidig CP-skada sedan födseln, men är ändå nöjd med livet

Jag jobbar som IT-tekniker och testledare på ett större företag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Henrik S:

Hej

Jag heter Henrik och var den som föreslog denna tråden.
Tack för att ni tog upp min idé.

Jag hör till de lite äldre, med 52 år.
Jag har varit medlem sedan 2013, men har intresserad mig för datorer sedan runt 1995, även provat lite elektronik och kodning långt innan dess.
Har grejat med spel och datorer sen dess, och redan min första AMD K7 provade jag att överklocka, och har inte sett mig tillbaka sedan.

I dag använder jag mest min dator till semi-seriös flygsimulator (DCS, Digital Combat Simulator), och det går nästan åt fler pengar till kontroll-prylarna än till datorn.

Jag tog sent i livet upp mitt intresse, och är i dag Elektronik och Dator Ingenjör.
Vad mer är, jag lyckades också slutligen hitta jobb inom min annan intresse, och jobbar i dag med flygplan i Danmark.

Jag lever i Skåne med min familj och vår söta katt (!), och grundat långt till jobb och behov av tid med familj, blir det tyvärr inte så mycket tid över till dator som jag ibland kunde önska.
(Därav också det sena svaret på denna tråden.)

På SweClockers använder jag mest marknaden till att kolla prylar och priser, den största tiden online använder jag i FB grupper runt mitt flygplan- och simulator intresse.

https://i.imgur.com/XdQFq9U.jpg

Är bilden insidan på en 37?

Permalänk
Inaktiv

Johan, 35+ från Karlstad. Är en såkallad IT-slav sedan 10år tillbaka, gör det mesta även om jag mest håller till på serversidan och skapar olika klientlösningar. Jag har tröttnat lite och pillat med enklare datorer utan vill jobba med grymma. Som min +40 000kr laptop, min tid är dyrbar så jag sitter ej med enkla saker.

Annars allmänt utbränd och sleten, gillar spel men orka spela den. Har Red Dead Redemption 2 inköpt på releasedagen, men har bara haft tid att spela ca 2h.

Mitt liv kretsar runt 4 saker. Sitta vid datorn, sova, äta eller är på toa. Är jag någonstans så har något underligt hänt.

Permalänk
Medlem

Tobias 30, Medelm sedan - 2006. Fran goa gamla Goteborg fran borjan men flyttat runt lite pa bastkusten, Norge 2007 i nagra ar och har bott i Vancouver/Whistler, Canada sedan 2010.

Spelar inte sa jattemycket nu for tiden. Men blir det nagot sa ar det BFV.

Annat sa pysslar jag mest med saker som ar kul och gar fort.
Snowboard, skidor, snoskoter, mountainbiking, motorcykel, dirtbike ect.

Life is greatness!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Danne här, 40+are!

Varit medlem sen 2003 (dock på den tiden under annat namn) så det är ju ett tag
Min första dator var en Vic20, mitt första egenbygge var en 286:a

Föddes och uppvuxen på bondgård, gillar traktorer och djur i allmänhet så därav mitt Farming simulator spelande ^^
Älskar förstås kossor, de är charmiga tokiga och söta djur!:p
Är utbildad maskinförare och djurskötare, gick utbildningen på vad som nu kallas för lantbruksgymnasium

Mitt egenintresse och kunskap gjorde att det så småningom blev till ett jobb
Jobbade på gamla berömda Sekvencia under några års tid som en del äldre medlemmar säkerligen minns och känner igen, sen ytterligare en datorbutik i södra sthlm

Slutligen hamnade jag på en av Sveriges största datormärkens lvl2+ support
Dock för närvarande sjukskriven sedan en längre tid med komplex sjukdomsbild, men med mycket stark längtan åter till jobblivet och jobbkamrater vilket gör att mitt lurkande på swec forum ibland blir lite för mycket

Andra intressen är båtar (äger ju för fan 3 st, jag är komplett knäpp!^^) ,märklintåg ,rc hobby (radiostyrda metanolbilar som går fort är sjukt roligt!) och ATV då jag äger en egen som används för vedkörning och annat praktiskt på sommarstället
Gillar också att lyssna på debatter, intressanta diskussioner om allt möjligt mellan smartare människor än mig själv

Sweclockers har alltid varit en plats för informationshämtande, lärande och inspiration och framför allt alla dessa underbara roliga och hjälpsamma människor på forumet, här blir man nog kvar resten av livet:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Peter heter jag, bor i Luleå och precis fyllt 50.

Snart tillbringat 30 år i rikets tjänst, skruvat i både 37 systemet under försvarsmaktens regi och senare 39 systemet i FMV regi.

Intresset för elektronik har jag haft sedan barnsben, tror det började när jag skruvade isär päronens alla telefoner i småbitar
för att se hur det såg ut under skalet, inga glada miner efter det :-).

Sedan blev det ett antal Atari och Commodore för att efter det gå vidare till min första PC.

Hänger här nästan dagligen för att hålla mig uppdaterad gällande hårdvara.

Permalänk
Medlem

Emanuel heter jag, 31 bast och är IT-ingenjör till yrket numer. Har programmerat PLC i flera år men tröttnade på resor så fick till slut bli jobb i hemkommunen.

Medlem sedan 2004 men skriver sällan utan läser helst nyheter.

Har tre barn, fru och villa så min fritid går åt till allt möjligt hemma samt att vägleda in barnen på datorer (behövs inte mer än egen dator så är de fast) och gymmar gärna.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Daniel, 29 år från Stockholm här! Varit medlem sedan 2004 och har alltid haft stort intresse för teknik samt datorer. Fritiden ägnas åt att träffa vänner, spela spel och lite övriga småsysslor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Är en 25-årig grabb som läser till ingenjör i Linkan och ska strax påbörja en master i SoC. Drömmer om ett jobb hos någon av de stora cpu/gpu-utvecklarna.
Mitt stora intresse för just datorhårdvara, vilket är anledningen till mitt studieval, kan helt och hållet spåras till den gången jag först upptäckte denna sajt! Sedan dess har jag varit fast och jag tror nästan att jag läst varenda cpu- & gpu-recension sedan 2010!

Tack sweclockers för alla fantastiska redaktörer som nästan blivit som en liten familj för mig genom åren och att ni fortsätter producera grymma artiklar!

Visa signatur

Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI | AMD Ryzen 5 3600 | EK-AIO Basic 240 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | Corsair 2x8GB DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance | Samsung 970 EVO PLUS NVMe 500GB | Samsung 860 QVO 1TB | Corsair SF600 600W 80+ Platinum | Louqe Ghost S1 Limestone + Ghost S1 MK3 - TopHat L Limestone | AOC AGON 24" LED FreeSync AG241QX |

Permalänk
Medlem

Henrik 38 år från Göteborg.
Alltid sedan barnsben varit intresserad av teknik och datorer, och tonåren präglades av min elektronik-hobby som nu sedan många år ligger på hyllan (och väntar på att återupplivas).
På gymnasiet läste jag el-programmet med inriktning data & IT. Efter skolan jobbade jag med It support i ca 6år men har sedan dess jobbat innom handels/industri, som jag dock tröttnat på och läser därför nu till systemutvecklare.

Mina fritidsintressen består till största delen av datorer, programmering, astronomi, filosofi, fysisk träning & vandring i naturen, detta varvas med en på tok förstor dos grubblerier.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Mitt namn är Sebastian, 30 år och varit medlem ett tag nu. Skrev mycket förr i tiden men nu läser jag mest i ljud-delen av forumet.
Jag pluggar mina sista kurser i systemutveckling och är i flera processer vad gäller jobb inom just systemutveckling, efter alla intervjuer sitter nu min presentation av mig själv som ett rinnande vatten.

På fritiden blir det en del kodande men utöver det så åker jag skateboard och försöker komma iväg att åka snowboard så mycket det går. Annars går jag på ungefär en dejt i veckan via tinder haha, jag ser det som att förbättra min sociala förmåga, dricka ny öl och kanske träffar man någon som inte är halvt galen.

Just det, jag har över 10000 timmar i cs (flera versioner) och jag tror att jag är bättre än vad jag är.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Niklas nordöstra Skåne, medlem sedan 2004 hängde en del på sidan innan man vågade regga sig. Vill minnas att jag läste på sidan innan jag började 7:e klass, d.v.s. 99, kan det stämma?
Började med datorer med 486 och hållt på med det från och till sen dess. Aldrig köpt en färdig dator, då försvinner ju en del av det roliga:) största intressen är spel och böcker. Tycker både humd och katt är trevliga djur men de går bort därhemma p.g.a. allergi:(

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem

Mitt namn är Daniel, 37 år och har hängt här i många många år men det var först 2009 jag brydde mig om att skaffa ett konto.

Är både utbildad och arbetar inom IT vilket är så klart det stora intresset. Lägg till intressen som spel, filmer, musik och "gamla ting" så har ni fått en liten bättre bild av vem jag är!

Permalänk
Medlem

Jonny var namnet. Gillar att köra motorcykel och felaktigt hävda att alla fuskar i onlinespel eftersom mina reflexer är för dåliga.

Jag blir arg på folk som vrålar när de nyser.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Hej!
Jonas heter jag.
Datorintresset har vuxit fram det senaste två åren.
Jag gillar mest att bygga ihop datorer och få dem att fungera bra, jätteintresserad av komponenter!
Jobbar som säljare av John Deere lantbruksmaskiner till vardags, bor på landet på en gård söder om Uppsala.
Fru och tre barn och två bonusbarn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fredrik heter jag och idag upptäckte jag att det finns "människor" som har ketchup på lövbiff.
Har funnits här ett tag men läser mer än vad jag skriver.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Är bilden insidan på en 37?

Det är det, dock inte en verklig, men en DCS (Digital Combat Simulator) AJS-37 Viggen.

Jag har dock varit på Aeroseum nära Göteborg och suttit i en sån, och de är ganska lika.

Album från besöket:
https://m.imgur.com/gallery/9byLd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppsan ser att jag har varit medlem sen 2002. Då lära jag höra till de gamla rävarna. Mitt namn är Susanne och är 50+ och har varit med sen 1984 med datorer. Min första dator var en Commodore Vic-20. Älskade den Sen efter den var en Commodore (minns inte namnet) men hade två diskettstationer 5 1/4 tums. Den dyrare varianten hade en hårddisk. Idag sitter jag på en Intel core i5-4670k. Blir nog att uppdatera den till AMD nya som lära släppa under kommande år. Känns att det är dags att bygga nytt nu.

Passar på att hälsa alla nya välkomna till detta super forum.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Christian, Jönköping. Nästan ny medlem här som snart fyller några år över 40.
Datorer och teknik är roliga saker men mitt största intresse är fiske.
Bakning som yrke.

När jag var tonåring och dum tog sig och och en kompis ut på ett skjutfält här i närheten och utan att veta det hamnade vi på målområdet för en skjutövning med bland annat haubitz 77, som tur var så är inte svenska militären vidare bra på att träffa sina mål och det tog evigheter innan de skjutit in sig. Innan dess blev vi upptäckta av annan militär och fångades på plats av militär med dragna vapen. Det sved i plånboken på en grabb som nyss fyllt 15 men livet fick jag ju behålla i alla fall

När granater slår ner trettio meter bort både hörs och känns det kan jag lova, även fast det är övningsammunition. Jag rekommenderar inte att semestra i krigszoner.

Ett av dessa påståenden är påhittat...

Må väl och ha en trevlig jul

Permalänk
Medlem

Insåg när jag läste detta att det ganska precis prickar in "halva livet" på Sweclockers för min del. Har inte blivit så mycket skrivande men läst har jag gjort i princip alla 6300+ dagarna som man hängt här... fy vad mycket tid, men ack så värt det!

Höjdpunkten teknikmässigt får nog ses som när vi satt uppe på vinden hemma hos klasskompisen och överklockade hans nya AMD Athlon 600 och fick upp den i hisnande 800 MHz vill jag minnas med bara luftkylning. Det var fina tider.... annars gillar jag hemautomation och potatismos!

Visa signatur

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. //Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Me, me! PICK ME!

Min morfar hette Thor. Min farfar hette Biörn. Gissa vad mina föräldrar döpte mig till.
Min sambo säger att jag är 32år gammal. Själv bryr jag mig inte så mycket, är hon inte där så att jag kan fråga får jag räkna baklänges på personnummret.

Jag har fyra barn och bor i en trea. Det börjar bli ont om plats, och drömmen om ett hus börjar bli allt större. Tyvärr blir det allt svårare att köpa ett hus, 15% kontantinsats vem har det?

Efter många år som lagerarbetare sadlade jag om till lokförare. Det var ett tufft år av studier och leva en hel familj på ett CSN bidrag, men det var värt det! Lönen är bra och jag älskar mitt jobb.

Jag har mer eller mindre alltid haft ett teknikintresse, även om det har börjat svalna lite. Det har flyttats lite mer mot det bekväma hållet, surround system åker ut och soundbar åker in tex.
Det är kul att planera och köpa grejer i alla fall. Jag har alla delar till en Gameboy Zero bla. nu ska den bara byggas (för 6 månader sedan).

Jag gillar inte att träna, men imorgon ska jag faktiskt prova på yoga för första gången.

Och jag behöver nya glasögon.

Permalänk
Medlem

Nicklas, alla kallar mig för Nisse. 27 år (herregud, var tvungen att räkna efter... Tiden går fort).

Jag studerar systemvetenkap för tillfället och ska påbörja mitt examensarbete till våren. Ska bli spännande att försöka få allt att få ihop, speciellt då jag även är pappa till två barn på under tre år.

Sökte hit, som de flesta andra, när jag skulle bygga dator.

Jag älskar att spela datorspel, och har alltid gjort, blir dock väldigt sällan jag har tid för sådant nu för tiden. Har tatueringar på högra armen med diverse motiv från Nintendo 8-bitsvärlden.

I och med att jag blivit vuxen så har tekniska lösningar i hemmet blivit lite av en hobby. Så håller på och försöker göra mitt dumma hem smartare just nu.

Annars så är löpning ett stort intresse.

När jag blir stor vill jag bli systemutvecklare, kod har varit en hobby länge och att få chansen att jobba med det hade varit fantastiskt.

Är en fruktansvärd besserwisser enligt andra. Men jag tycker att rätt ska vara rätt, oavsett vem som har rätt.(men kom igen, det är oftast jag). Har add kombinerat med ett fruktansvärt bra minne vilket gjrot att jag har mycket(MYCKET) onödig fakta i skallen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Avstängd

*****
25-30 år gammal
På fri fot och otroligt flexibel
ENTP

Det känns som jag har skapats för att konstruera nya alternativ till trasiga system, är full av ambitioner men dras dessvärre med depression till följd av uteblivet socialt liv - vilket medför att jag ramlar ned i djupa gropar frekvent och blir liggande där tills någon/något uppenbarar sig. Det kan också medföra att jag utmanar ödet, begår riskfyllda (för mig) handlingar samt uppträder en smula mer provokativt på nätet....

Går igång på emotionella varelser, tycker om alla tänkbara former av design, finner jordens natur mycket fascinerande - men tenderar att rikta tankarna ut i yttre rymden. För närvarande skriver jag mest och utvecklar ett eget äventyrsspel med inslag av fantasy och sf baserat på återkommande drömmar jag har drömt..

Tag gärna kontakt med mig om du finner mig intressant, jag lever för dig!

Permalänk

Viktor heter jag och är snart 33 år fyllda. Jag läste på forumet något år innan jag reggade mig och har varit medlem sen 2002-02-03. Så jag antar att jag också tillhör de gamla rävarna här på Swec.

Hamna här efter lite sökningar (innan det kallades att googla) på hur man skulle gå tillväga för att överklocka min dåvarande Pentium 200 mmx. För överklockning hade jag ju hört talas om!

Jag har nog aldrig skrivit så mycket på forumet men har läst desto mer.

Jag gillar att hålla på med finsnickerier och bygga datachassin och högtalare i mitt lilla snickeri. Jag är inte vidare värst på byggloggar men ett och annat galleri har det blivit iallafall.

Och mitt första riktiga databygge va med en e8400 cpu, p5n32-e sli och två stycket 8800gt i sli.

Visa signatur

Amd Ryzen r7 3700x, Asus TUF B450-plus gaming, Ballistix Tactical 16gb ram, Asus Gtx 1080 Strix, Samsung SSD 970 500GB Nvme m2,
Phanteks Enthoo Pro, HyperX Fury 240GB SSD Western Digital Caviar Blue 500Gb, och EVGA SuperNOVA 1000W G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Me, me! PICK ME!

Min morfar hette Thor. Min farfar hette Biörn. Gissa vad mina föräldrar döpte mig till.

Jag gillar inte att träna, men imorgon ska jag faktiskt prova på yoga för första gången.

Jag gissar på.......Alfons? Inte? Då säger jag Göran!

Yoga hade nog varit bra för de flesta av oss, själv är jag för lat och stel för att orka testa det

Skrivet av M1NT:

*****
25-30 år gammal
På fri fot och otroligt flexibel
ENTP

Det känns som jag har skapats för att konstruera nya alternativ till trasiga system, är full av ambitioner men dras dessvärre med depression till följd av uteblivet socialt liv - vilket medför att jag ramlar ned i djupa gropar frekvent och blir liggande där tills någon/något uppenbarar sig. Det kan också medföra att jag utmanar ödet, begår riskfyllda (för mig) handlingar samt uppträder en smula mer provokativt på nätet....

Går igång på emotionella varelser, tycker om alla tänkbara former av design, finner jordens natur mycket fascinerande - men tenderar att rikta tankarna ut i yttre rymden. För närvarande skriver jag mest och utvecklar ett eget äventyrsspel med inslag av fantasy och sf baserat på återkommande drömmar jag har drömt..

Tag gärna kontakt med mig om du finner mig intressant, jag lever för dig!

Du låter som en härlig kille i dina bästa år, hoppas att du hittar din plats i livet snart. Din depression som du beskriver låter som bipolär sjukdom (förr manodepressiv) där perioder av depression och perioder av maniskt (som du uttrycker dig "utmana ödet", begå riskfyllda handlingar som du kanske vanligtvis inte skulle gjort och uttrycker dig mer bestämt) beteende hos vissa kommer och går, ibland klart och tydligt men ibland utan att man själv riktigt märker skillnaden. Jag lider av just det och känner igen mig så väl i det du beskriver och det tog många år innan jag fick rätt diagnos och medicin, först diagnosticerades jag med depression och medicinerna (som var MÅNGA) hjälpte inte eftersom medicin mot depression inte hjälper mot bipolär sjukdom. Passa på redan när du är så ung som du är att göra allt för att få hjälpen du behöver, oavsett sjukdom. Jag gick så lång tid att jag nu känner att jag 'förlorat' 15 år av mitt liv som kunde varit så mycket bättre med rätt medicin, och självklart terapi (KBT) för att tackla vissa situationer.

Ha det gött!

Permalänk
Medlem

Vidar heter jag snart 18 och passionerad ”gamer”. Hittade först swec när jag skulle bygga min första dator som 14 åring men då var jag mest ute efter recensioner på datorchassin. Blev medlem året efter då jag skulle bygga min första vattenloop till datorn och behövde lite råd har nog läst de flesta av vattenkylningstrådarna här. Numera ä jag dock mest inne för att se vad som händer i datorkomponenternas värld men kommer nog hända att jag blir mer aktiv i framtiden då datorn börjar bli lite outdated.

Permalänk
Medlem

Jag heter Erik och är 33 år, och yrkesaktiv som psykiatrisk undersköterska. Är Entusiast till den tolkning att jag vill ha en bra speldator och spelar alldeles för mycket. Pluggar i dagsläget till Nätverkstekniker. Är gift och har två barn.

Sitter alldeles för mycket på SweC.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Daniel, 38 år gammal bor i Stockholm.

Får väl anses vara en gammal räv på forumet då mitt konto reggades 2001-10-06 och då tror jag faktiskt det var en omregistrering. Jag tycker mig minnas minnas att siten hade något problem och några (alla?) tvingades registrera om sina konton.

Har sambo och 2 småttingar, bor i en fyra i blackeberg (ett av rummen är min dedikerade datorgrotta med en strict no children allowed policy).

Jobbar som IT-Konsult och sitter på ett uppdrag som applikations tekniker i dagsläget, men det ser ut som om jag kommer börja som TAM (Technical Account Manager) för ett företag i början av nästa år *fingers crossed*.

Hårdvarumässigt fick jag min första PC 1993, det var en AMBRa Sprinta 2, och jag visste att hårdvara var ngt för mig för inom ett år hade jag lyckats överklocka den från 25 MHz till 33 MHz, genom att ändra en bygel på moderkortet.

Har jag precis blivit klar med ett vattenkylnings bygge (mitt första med hardtubing) alldeles nyligen som jag hållit på med till och från i över 2 år. Inget speciellt egentligen men barn suger tid ur en samt har jag precis byggt ihop ett itx bygge med en Ghost S1 från LOQUE.

Jag kan väl inte säga att jag är lika aktiv tidigare, dels för att jag inte har tiden, dels för att siten blivit så väldigt inriktad mot gaming mot hur det var då hårdvaran och överklockning var mer av ett fokus. Men också mycket för att jag tycker Sweclockers tappat mycket kvalitet jämnfört med andra internationella siter som Hardware Unboxed, Gamer's Nexus med flera.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Okej, jag är nog helt seriöst den 8:e personen som också heter DANIEL!

Hej hej iaf, bor i Malmö. 34 år gammal. Pluggade ekonomi på universitetet men föräldraledig för tillfället med en alldeles för tidigt född liten krigarprinsessa i vecka 25 på 698 gram. Hennes tvillingsyster var dessvärre inte lika stark i bataljen som kallas livet. Mycket motgångar den sista tiden och inte många som förstår vad man gått igenom.

Lite bittert så valde jag nog fel pluggväg i livet då jag egentligen är en teknik- och digitalnörd med allt från mobiler, smarta hem, nätverkslösningar till bra datorer. Kört Quakeworld sedan 1996 och gör det fortfarande då och då. Detta har verkligen format mitt liv på ett särskilt vis. Dock blivit mer bf4, bf1 och nu bfv de sista åren, mest ihop med vänner.

Spelar badminton varje vecka och reser så mycket jag kan, 40 länder and counting. Är vegetarian. Älskar katter. Nitlott i livet med en partner som är pälsdjursallergiker

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem

Niclas heter jag, datornörd sedan vet inte när. Första CPU AMD K6, första laptop Compaq Armada 1750. Har hängt på SweC sen 2010, kollar väl nyheter dagligen om det är nåt intressant som rör Intel eller NVIDIA. Har ett 12-årigt fjäderfä till husdjur, en pratglad undulathane. Alltid trevligt med husdjur man slipper rasta så man får maximalt antal timmar framför datorn istället. Har inget intressant att skriva så this is it.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11