Presentationstråd för nya (och gamla) medlemmar

Permalänk
Medlem

Fredrik, 33 år. Arbetar med produktutveckling sen tio år tillbaka. Hus, fru och katt. Gillar teknik, fotboll och historia. Varit medlem rätt länge nu, tack forumet för all hjälp genom åren!

Permalänk
Medlem

Kenneth, 38 år född och uppvuxen i Stockholm, Botkyrka närmare bestämt och snubblade in i dator-svängen. Är utbildad finsnickare, ädelmetals-smed. Fick ett samtal när jag pluggade till ingenjör tidigt 2000 om att börja Authra DVD:er, kunde inte säga nej. Köpte min första dator som 19-åring och har varit datamupp sen dess. Authoring jobbet ledde till videoredigering, 2D, 3D och allt emellan. Flyttade från Sverige tidigt 2016. Första anhalten va Malta men sen 2 år tillbaka så lever jag i Spanien och Malaga. Minns inte när jag blev medlem här men hängde här sen begynnelsen på skolans/polares datorer.

I behov av en ny workstation och är 100% inställd att bygga en Threadripper 5xxx (64-core) och, om, när... Ett par 3080 TI alt. 3090. Va i processen att bygga en Threadripper 3995 Pro maskin men samma vecka så läste jag nyheten här att Threadripper 5xxx är på ingång så jag pausa mina inköp. Jobbar än idag i mediasvängen och bra hårdvara är ett måste.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Hej, har varit en "lurker" på Sweclockers under många år men bestämde ganska nyligt att det nog är dags att bli riktig medlem. Tycker det är hög kvalitet på artiklar och forum här så har följt med här under nästan hela tiden.

Jag är född på 60-talet och bor i Norrbotten. Utbildad inom datateknik och jobbar med systemutveckling/programmering. Intresserad av det mesta kring teknik men datorer är extra intressant. Spelar en hel del (periodvis) men har (för) många andra intressen också, att slappa är också ett..

Permalänk

Hej! Jag är 33år och jobbar med programmering sedan elva år sedan. Jag har alltid varit datorintresserad och läser gärna tekniknyheter och följer några tech-youtubers. Jag har ofta kikat i formuet men nu tyckte jag det var dags att bli medlem också.

Permalänk
Medlem

Ni kan kalla mig Tobs och jag arbetar som målare på heltid tyvärr hehe så får lira Ps4, Xbox, Data eller mestadels data när Arbetsdagen är slut Men då ska ni ju vet att jag har en sambo på det, nu kanske ni tänker ånej tjejen sabbar game't... Hon utklassar mig totalt men vi lirar tillsammans och om inte det så är det ut o röra på sig som passar oss bra.... När det är sommar såklart😁

Visa signatur

Toe–Be–One–Kenobi.🙏

Permalänk
Medlem

Tja allesammans!

Har spionerat här på forumet många år och nu var det dags att regga sig. Har alltid varit intresserad av programmering och logik men då mitt spirit animal är guldfisk har jag aldrig lärt mig koda. Något jag tänkt göra nu dock! -sudo ifelse nåntingnånting html.

Skapar musik, spelar, lattjar med diverse adrenalin-sport och ställer dumma frågor.

Permalänk
Medlem

Hej! Heidi här Jag har alltid gillat jobba på datorn så jag har gjort det i 15 år. Jag har kollat efter något råd gällande yrkeshögskolor därför är jag här Efter har jag fått allt som jag behövde har jag kollat vidare i forum så jag har bestämt mig att bli medlem eftersom det är en jätte intressant plats

Permalänk
Medlem

Hej, Björn här, född 75. Har hängt på forumet i snart 20 år. Har mest lurkat genom åren men har börjat skriva lite mer numera.
Mycket intresserad av musik, konsolspel och i viss mån datorer, men det intresset har svalnat något när priserna har skenat.
Är långtidssjuksskriven pga olika anledningar som jag inte vill gå in på här. Bor i en lägenhet i norra storstockholm och trivs bra där.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Hej Fredrik här !
Jag har varit medlem i flertalet år men rätt anonym. Utbildade mig vidare från processtekniker och fotograf till webbutvecklare. Nu kör jag både mitt jobb som steriltekniker inom läkemedelsbranschen och jobbar som min egen i webbutvecklingen. Kommer dock allt närmare punkten där dygnets timmar inte räcker till.
Intresserad i teknik, programmering och Wordpress.

Permalänk
Medlem

Halloj!

Har haft ögonen på forumet ett bra tag tillbaka. Ingen märkvärdig person men intressant att kunna posta också! Jobbar och pluggar lite vartannat.

Permalänk
Medlem

Har lurkat här lite då och då så länge sidan funnits, anledningen nu är att jag blivit medlem är att jag börjat komma igång mer med PC-spelandet igen och sökte ett svenskt spelforum som kändes seriöst och Sweclockers passar in bra även om det inte är en renodlad spelsida men även mitt intresse är ju inte begränsat till just spel... blir ju lite så när man använder PC att man bygger upp kunskap och försöker hålla sig uppdaterad vad som händer med tekniken. Jag har inget egentligt intresse att överklocka, en stabil PC är allt jag kräver utan att all tid ska gå åt till att leta lösningar till teknikstrul
Är medlem på andra mer nischade forum typ enbart Nintendo, Atari, arkad eller bara retro.
Mitt spelintresse är dock mer brett än enbart någon specifik spelplattform... även om PC har blivit min primära spelplattform nu Men den är ju väldigt mångsidig i och med alla emulatorer och som finns tillgängliga, jag har dock inte gett upp all gammal hårdvara utan har ganska mycket av dom i mina samlingar.
Jag har inte den uppfattningen att enbart äldre spel är bra... vilket är vad man brukar få höra på retrospelsforum... typ alla bra spel gjordes på 80-talet och allt efter det är det enbart dåliga kopior som gjorts :/ Och när det gäller nyare PC-forum så har jag inte uppfattningen att PC-spel måste spelas på minst en 120hz-skärm för att vara spelbart och jag ger inte dåligt betyg för spel på Steam för att dom inte har support för ultrawide-monitorer.
Med andra ord jag försöker vara en "casual gamer" med brett spelintresse
Sweclockers är vad jag sett hittills bra modererat och som sagt känns seriöst.

Har nu 2st PC-datorer som jag aktivt använder, en i sovrummet mest för web, video/ljud-redigering, betala räkningar och annat seriöst Den andra datorn står i vardagsrummet och är just nu den jag använder mest och det är enbart underhållning... film och musik och massor av spelande, om spelet stöder handkontroll och inte är ett FPS så använder jag en Xboxe One-kontroll annars är det även mus och tangentbord framför TV:n som gäller. Båda datorerna har ett GTX1660... den i vardagsrummet är dock Ti och has snabbare CPU. Tidigare var min gamla laptop kopplad till TV:n men den är enbart som reservdator nu.
Har även en Nintendo Switch som jag inte spelar på så mycket längre.

Andra retrodatorer och konsoler jag har är:

  • C64 och C128

  • Atari ST och STE (flertalet)

  • Amiga 500 och 1200 plus några CD32:or

  • Nintendo Gameboy Advance, DS, 2DS, Gamecube.

  • Sony PSP

  • Arkadspel (kretskort) säkert över 200st

  • Acorn Archimedes A3010

  • Spectrum 128 (otestad)

  • Amstrad CPC (otestad)

  • Och såklart några gamla PC-datorer och en stor mängd General MIDI synthar att använda till dom gamla spelen som stöder GM

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Harry, 25 år, har tittat in av och till tidigare och lärt mig lite genom att läsa. Skapade konto för att kunna fråga om hjälp när det behövdes. Intresset i datorer kommer primärt ifrån spel men det finns något lugnande i att fiffla med datorer när man inte är på en djupare ände än vad man klarar av.

Permalänk

Har poppat in här på sweclockers sedan någon gång mellan 2005-2007 (minns inte exakt, men ATI's 1950gt eller xt, och om man skulle ta en q6600 eller högre ghz dual-core var snacket jag minns från då). Har hamnat tillbaka hit och lurkat sedan dess varje gång det varit hårdvaru uppgraderingar pågång, men denna gången gjorde jag ett account.

Brukade alltid tweaka mina riggar för max prestanda förr, men efter man blivit äldre så har det blivit mer fokus på tystnad, kyla, och undervoltande än överklockande. Ghettomoddande av riggen har fått fokus på att reducera bröt från mina gamla mekaniska diskar, vars innehåll fylls upp genom vad som endast kan beskrivas som "Hoarders: Digital Edition".

För övrigt är jag admin för en apache server som jag drivit sedan 2017, och den används nu av en liten privat grupp för att slippa ha massa grejer liggande online på opålitliga hosting företag som nyligen försökt peta över folk från fasta hosting plans till dyrare, oförutsägbara CDN lösningar. Bästa jag hört var när någon hade -1 dagar på sig att flytta allt material till någon annan lösning innan de tar bort vad som finns på deras servrar. Då detta handlade om 3tb av material, så förlorades en hel del data pga att deras "infinite storage space plan" inte var så oändlig som marknadsfört...

Som gamer är det väl främst äldre grejer jag kör nu för tiden (med undantag för någon modern titel här och där). Gammalt emulerat jag missade från före min tid, andra udda titlar man aldrig skulle ha stött på förr, och gammal nostalgi. Senast blev det lite Quake 3 Arena, men min gamla (lol) 30 åriga hjärna hänger inte direkt med som förr, och det har blivit kämpigt att ens stampa på bottar, och att faktiskt behöva röra på sig till skillnad från hur det varit med fps spel de senaste åren. Vet inte om det är ålder eller ovana dock.

Pysslar även med musik, med produktion helt hanterad på datorn med massa relativt gamla plugins och hårdvara där man skulle behöva adapters för att köra på senare moderkort (sorgligt att gamla pci slottar försvann helt nån gång efter 1st gen ryzen mb's).

Hållt på en hel del de senaste åren med videoprojekt också. Främst gäller det lossless recordande och encodande av gameplay footage och mic-ljud genom OBS-studio, ffmpeg, och batch-scriptande i Windows för att automatisera dessa. Min expertis inom detta område har dock drivits framåt mer för andra än mig själv, och mina egna projekt används ofta som pipeline testande mer än något annat.

Glömmer säkert grejer här, men vem vet, jag kanske postar om det i någon tråd som poppar upp?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700@3.4ghz | 24gb ram@2666 | Asus Prime b350-plus | MSI GTX1060 3gb/Asrock RX 6600 XT | 27" 144hz 1080p AOC G2790G4 | Corsair CX650M | Windows 7

Permalänk

43 år och bor Söder om Stockholm, snart ska det flyttas norrut.

Kör CoD på Playstation och köper alldeles för mycket prylar. Dock, då man precis köpt bostadsrätt måste jag fn begränsa mina inköp.

Men men, det är bara grinda på.

Permalänk
Avstängd

Gillar fotboll och data bl.a.

Permalänk

Hej! är intresserad av IT och datorer.

Permalänk

Hej! Johan, 35 år. Gillar spel och datorteknik, mountainbike och hårdrock.

Permalänk
Medlem

Hej!
Ashley , 23
From the UK moved to Sweden in Early 2020 (I hope you don't mind me speaking in English still learning Swedish 😃)

Been messing with computers from a early age. Overclocking and learning various platforms is fun.
Have been collecting Computer hardware from Era 1998-2012, collected some of the best stuff available at the time.
Owns Mostly Complete AGP graphics card collection, Has some nice pieces like ES cards.

Really strong knowledge with early Overclocking , memory , CPU etc etc.

Fave Motherboards - Rampage Extreme , Gigabyte X58A-OC, DFI NF4 Ultra-D, ABIT IC7-MAX3
Fave Memorys - PowerChip PSC-X , Elpdia Hyper , Samsung TCCD ,Micron D9 Fatbodies
Fave CPUs - Pentium 4 Extreme Edition 3.2ghz , Xeon X5675, i5 2500k , Athlon FX 60

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk

Hej,

Johan heter jag. Långvarig "lurker", men nu vart det dags att registrera sig då jag ämnade att kommentera på en intressant forumstråd. Det har varit många sådanna genom åren men idag hittade jag en som lockade extra mycket.

Intressen varierar i intensitet över åren men inkluderar.

  • Data! (programmering, spelande)

  • Ljud (high end men inte audiomupp)

  • Film så klart (börjar misstänka att jag blivit smått beroende av Netflix på senare år så borde försöka trappa ner det så inte hjärnan ruttnar bort helt)

  • Pyssla med trä (har en liten verkstad i källaren)

  • Foto (både slabba med kemikalier och digitalt)

Permalänk

Har använd SweClockers som uppslagsbok för att hitta lösningar när saker inte går som man vill.
Har varit i IT-svängen sedan mitten av 80-talet.
IT/datorer är och har varit en stor del av mitt liv, allt från konstruktion av datorer till programmering och drift

Känner att det är dax att bidra aktivt till olika trådar. Så att kunskapsbanken blir större och även andra får lättare att hitta rätt lösning.

Ja, jag stavar som en kratta. Är dyslektiker och ser det som ett problem bara när andra inte hjälper mig med min stavning. Att någon rättar mig när jag har taskig meningsbyggnad eller stavning ser jag inte som ett problem utan en möjlighet för mig att bli bättre.

Permalänk
Medlem

Tja, Jocke heter jag bor i Stockholm.
Har läst tips här sedan 2006 tror jag... Följde någon tråd om OC och brände min första gpu och Mb när jag inte hade OC förut 😂 bästa starten på det äventyret.

Förutom familjen så är intresset esport/nfl/gaming

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Nyaste medlemmen?

Användarnamnet är mitt personnamn!

Mina bopålar står strax väster om Vänersborg.
Fd konstruktör på Saab till KKn, därefter på konsultfirma, nu pensionär sedan feb -21.
CAD-program jag mestadels använt är NX/UG 20 år samt Catia 5 år.

Har haft katt, får, getter, ankor och hönor... inga djur kvar på gården.

Nä, datorer är inte mitt stora intresse, det är CAD och 3d-printing som gäller, resin och tråd.
Blev medlem för att jag har ett skrivarproblem och sökte en lösning. Söker vidare och gör ett inlägg när jag får, om jag inte hittat lösningen på annat håll.

För övrigt verkar det vara ett bra forum för teknikfrågor... jag stannar och kollar av och till.

Ja, jag kan vara behjälplig med mindre konstruktioner och ritningar...

Permalänk
Medlem

Hej,

Har läst på forumet i gissningsvis >15 år, har varit medlem för många år sedan men glömt bort både användarnamn/lösen. Sitter för tillfället med ett 2080 som överhettar och läste runt lite på forumet om undervoltning och tänkte att det var dags att registrera om sig ifall jag skulle behöva ställa några frågor.

Jag är numera 40+ med fru, två barn och två hundar. Skulle blivit civilingenjör i datavetenskap men tog den lätta vägen och blev ekonom istället, intresset för datorer och teknik har dock funnits kvar. Senast jag programmerade var det Pascal och C++ som gällde och Visual Basic var riktigt high tech. Gjorde hemsidor i notepad med blinkande röd text och förstod inte vad man skulle med Internet till när det kom, det fanns ju BBS:er.

Då jag är förbi småbarnsåren börjar jag så smått kunna återuppliva mina gamla hobbys, huvudsakligen bräd-/figurspel. Har tur och har en kompis i samma ålder som har samma intressen och vi lyckas spela någon gång i kvartalet när schemat inte är helt fullt med barnens aktiviteter. Annars får man försöka ta egentid mellan 22.00-00.00 och spela lite, gärna ett bra singelplayer FPS eller strategispel. Har försökt spela Fortnite med ett av barnen men det är bara för dumt. Bygga hus när man skjuter?!

Permalänk

Hej allihop.
Tjej 40+ här, som likom en jädra massa andra, använt mej av detta forum som snokare vid diverse teknikhaverier/strul osv.
Nu går jag mot strömmen,(va snälla mot mej och läs gärna vidare) och säger att det hos mej finns noll teknikintresse och även noll kunskap. Har så långt det varit möjligt undvikit datorer både jobbmässigt och privat. "Lite" pinsam anekdot är att -03 när jag fick mitt barn visste jag inte hur man tog sej ut på nätet från datorn. Och nej, jag är inte en klent begåvad person men jag ser ju själv att det ser efterblivet ut i skrift såhär. Har nog inte berättat det här för någon heller, så det här behöver inte diskuteras va?

Har däremot varit en gamer i sann anda sedan mitt första "tv-spel", pac man på nån konsol jag inte har en aning om vad den kan heta. Va typ som ett tangentbord utan knappar med kasett man tryckte i å handenheten bestod av en joystick typ. Före 1987...
Sedan följdes det av typ allt, 8-bit nintendo,gameboy och nåt jag fortfarande har ett par kvar av men inte heller vet benämningen på, handhållna "minispel", nintendo och exempel på dessa (å dom jag har kvar) är donkey kong och green house. Ibland får man nåt ryck å fastnar totalt i dom än idag.
Hade vid den tiden då doom kom, faktiskt en dator som jag spelade det på, och det va endast det jag kunde navigera till. Det plus spelet cheops? som fanns att tillgå i skolan på den tiden är så långt som min datakunskap sträcker sej typ! Skolkade på varenda lektion som hade med data/it att göra sen,tyvärr.
Jaja, spelandet iaf: playstaytion, div nintendos,xbox,snake på telefonen, flappy bird på telefonen (HS över 1000!) och jag har det fortfarande kvar på i telefonen, osv osv tills idag då jag i princip bara spelar pokemon go. Jag vet! Jag är en tönt!
Favoriter innan dess va zelda-♡, resident evil, halo, tomb raider och det jag nördat in mest på SSX Snowboard. Är nog allätare. Ganska sugen på att hitta något annat spel, som kanske inte tas emot lika dåligt i familjen, då dom förmodligen skulle acceptera typ CS mer än PG. Trött på kommentarer om att det bara är efterblivna som spelar och att jag nog är den sista människan på jorden som spelar!

Så, till det som är anledningen till reggning här!
Jag är egentligen inte helt ointresserad av teknik å heller inte en total sopa, men, har alldeles för lite kunskap och erfarenhet inom området och jag vill ändra på det!!! Detta främst pga en pågående "incident" som jag kommer försöka sluka så mycket info om som möjligt i typ inlägg och trådar. Om någon är nyfiken på vad så svarar jag på det via pm och tar tacksamt emot hjälp!
Men det är även rätt handikappande att vara såhär okunnig som jag känner mej i dagens samhälle då allt är så uppbyggt av just teknik/data/it. Å det räcker liksom inte med att bara slipa om kniven å fortsätta skära å kötta alla gånger... för snart är den där knivslipen helt datoriserad å då är jag lost.
Jag menar väl mest att jag insett att man kan göra/jobba med, andra saker än att bara köra hårt kroppsarbete av skapligt hjärndöd typ och att det nu när åren smugit sej på börjar bli läge att vara snällare mot den enda kroppen man har!
Summering av pladder: spel, gaming, noob.
Söker: intressanta ämnen, intressanta bekantskaper, tipsåtrix, med mycket mer!
Sov gott/ Nåns morsa

Visa signatur

anton_hammar

Permalänk
Medlem

Musik bild och Hifi plus ett stort mått tekniskt intresse

Hej alla!
Ny medlem Coronaåret 2022!
Musik bild och Hifi är stora intressen. Startade min egentliga yrkesbana som kameratekniker 1981, jag hade turen att få arbeta med Contax och Zeiss redan från start. En rivstart in i bildteknikens värld.
Utöver Contax och Zeiss blev det snart Leica, Rodenstock, Hasselblad, och grafiskt arbete i Rostrumkameror. Jag fick vara med och göra bildspel åt Hasselblad vilket var en höjdpunkt i livet.
Sedan kom persondatorerna på bred front, jag blev grafiker vilket räckte till 2017 då jag pensionerade mig.
Idag är det musik och bild men bara för nöjets skull. Har stött på intressanta diskussioner på SweClockers då och då vilket gör att jag till slut tog steget och blev medlem nu då till sist. Det känns rätt. Innan allt det här startade 1981 så var jag hängiven musiker. Periodvis målar jag också.
Katter är våra husdjur, närmare bestämt semilånghåriga abessinier, de kallas Somali när de har längre päls. Inte så vanlig ras, därför beskrivningen.
Jagar inte watt inom musiken, jagar inte kameran med flest pixlar. I min värld är signalhanteringen av större intresse.

Permalänk

Christer heter jag 40+ bor i Halland
Jobbar på som allt i allo på en konferensanläggning
Intressen är datorer, musik, film och serier
Jag har alltid gillat olika former av tekniska prylar, så som datorer, telefoner, stereo/recierver-prylar m.m.
Jag fick en länk att buda på en mini-dator. Som ändå klarar film och musik som ska kopplas till en TV.
CS GO är min passion för spel just nu och x antal år tillbaka.
Spelat andra spel så som EverQuest 2 och Tibia m.fl.

Vad som fick mej att bli medlem på SweClockers är att jag hittade just en annons på denna sidan. För att buda - jag då var man tvungen att bli medlem.

Permalänk
Medlem

Ny medlem.

Hej, Och Tack!
Jag blev medlem idag och har följt forumet ett tag.
Känner att det är seriöst.
Mitt intresse är ratt, pedaler, vr och en rigg.
Ratt och pedaler ej köpta ännu, letar efter Thrustmaster/Fanatec, någon som ska sälja?
För detta behövdes en liten speldator.
Blev en MSI Katana 66:a.
Köpte på El-Gigantens hemsida, fick en begagnad!!???
Som lämnade tillbaka i butiken.
Som beställde en ny.
Gissa...........
Den var också begagnad.
Fortsättning följer...
Hej på er.
Mvh
Micael C

Permalänk
Medlem

Tjena!

Registrerade mig idag men har lurkat ett bra tag, kände att det var dags att skapa ett konto och bidra lite till diskussionerna. Gillar förövrigt att meka med servrar och allt som har med teknik att göra, dock endast på en hobbynivå än så länge.

Stavfel
Permalänk
Medlem

Äldre kreativ ingenjör

Är tekniknerd i fingerspetsarna (enligt mina kompisar) i alla fall. Är 50+ och har sysslad med maskinteknik, datorteknik lite av allt. Sysslar mest med nyutveckling då jag alltid har massor med ideer - och åsikter förstås.
Jobmässigt har jag sett och jobbar på stora och små bolag med allhanda teknik - ML, sensorer, svetsmaskiner, automation etc.
Har även haft egen firma.
På fritiden gör jag ungefär samma som på jobbet.
Är radioamatör utan morsekunskaper - ett mål kvar i livet! .
Har varit med btc i börja, utan atg bli rik - men kul var det.
Är även intresserad av politik, pengar (investeringar).
Har velat byta teknik inrijtning mot bioteknik - även där behöver man väl manicker, mjukvara, blabla.
Ser fram emot givande utbyte hos sweclockers.

Permalänk

Då var man här till slut.

Hej!
Jens heter jag. 37 år gammal sägs det. Jobbar som egenföretagare inom bygg och deltid som brandman.
Har varit en sk gamer sedan urminnes tider då man satt och spelade på Atari 130XE. Någon gång i mitten på 1996 köpte jag mitt första playstation och Gran turismo. Där tillbringade man många år. Sedan dess har jag alltid menat att konsol är bättre än pc. Konsolerna har avlöst varandra och nu så sitter man här men en pc till slut.

Jag har många gånger halkat in här på googlingar och nu kände jag att det var dags att skapa ett konto för nu är det dags.

Ha de!