Planerade köp till mellandagsrean 2018

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Planerade köp till mellandagsrean 2018

Som om inte Black Friday vore nog har vi ytterligare några dagar av reor på ingång. Tänkte därför fråga redan nu; har du några köp planerade inför årets mellandagsrea och/eller är det något speciellt du hoppas på ska få nedsatt pris?

Själv fortsätter min eviga jakt på en matberedare och det blir väl en och annan skjorta också. Annars hoppas jag på ett riktigt bra pris för ett par hårddiskar för att fylla en NAS.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Kanske en ny skärm eller ett RTX 2070 kort

Permalänk
Medlem

Beställde ny skärm i dag . Den vart lite dyrare än vad jag förväntat mig men äntligen 144 hz-165 hz 1440 p med G synk . Sugen på ett 2080 ti men tycker dom är lite för dyra väntar nog på 7 nm men man vet aldrig . 10 k så lär jag köpa ett .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Mitt HD7870 XT har börjat hänga allt oftare med diverse helfärgade skärmar med tunna linjer på som resultat, verkar vara kortet som ger sig när sånt händer enligt diverse forum på nätet.

Snodde gäst-PCns HD7850, vilket är en chipgenerations nedgradering, men det duger så länge. Förhoppningen är att det ska hålla tills Navi kommer, men om detta också går sönder nu när det kommer köras lite oftare och hårdare belastat, så kanske det blir ett nödköp i jul (7850t är ju äldre än vad mitt 7870XT var).

Sambon skaffade 1070 på Black Friday förra året för 3990kr, vilket är exakt samma pris de fanns för i år, så vi får väl se om det blir ett sånt i så fall, eller om jag köper något mellankort som 1060/580/590 att ha och sen flyttar det till gäst-PCn när jag skaffar nyare senare i så fall. Men så länge 7850t håller, så får jag klara mig med lite lägre inställningar. Spelar bara i 1080p än så länge, så det går väl an.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Klänns som jag har det mesta jag behöver just nu. Lite ovan känsla dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

mera RAM, småsugen på att fylla slottarna och eventuellt en nvidia shield

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Intressant! Jag är liksom dig @Jacob inne på att fylla min NAS med åtminståne 6-12TB mer utrymme, och om det inte vore nog, så är jag inne på att sparka igång min gamla i5 760 Lynnfield.

Det enda som saknas för att fullborda riggen är ett nätagg. Efter att ha konsumerat @JonasT i videoform så kommer valet där att falla på ett +80 klassat agg med guldcertifiering i modulär form.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Sound Blaster AE-5 , inet skickade mig ett trasigt "refurbished"(synonym till begagnat) asus ljudkort, orkade inte skicka tillbaka även fast jag är permanent sjuk och inte ens har råd med glass i princip.

Permalänk
Medlem

Det får vara något åt det mer spännande hållet för att få mig att slå till. Jag har ju varit ganska sugen på snes mini i ett år nu, så kanske är dags nu när de försvinner.
Annars är den 'vanliga' Ipad något jag är sugen på, innan de får samma behandling som Pro-versionen (face unlock över fingeravtryck, 3.5mm, vettiga kanter snarare än små).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ny SSD med lite mer krut samt större utrymme, kommer jag febrilt leta bra priser på. Sen börjar det bli dags att uppgradera min 970 till samma nivå som resterande komponenter. Är lite rädd för att köpa andrahand, så får hoppas på något smaskigt pris på en 1070/80 kanske.

Permalänk
Medlem

Det blir för mig denna jul studioutrustning för film.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Letar efter SSD i både sata och m.2 utförande, båda 500GB men till olika projekt. Hoppas också att Asus router RT-AC86U ska sjunka i pris under mellandagarna. Sist men inte minst så ska jag komplettera med en chromecast till nedervåningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 3700X |
| 32GB DDR4 @ 3200 MT/s | Nvidia GTX 1080 Windforce OC |
| 1TB SSD Samsung 850 EVO | 1TB SSD Samsung 860 EVO |
| 1TB SSD Intel 660P |
// Davisho

Permalänk
Medlem

skor och byxor!

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Inget egentligen. Gör jag ett till impulsköp före nyår kommer min plånbok att dra kniv och hugga mig i höften.

Senaste månaden har den (motvilligt?) fått öppna upp sig för nytt grafikkort, ny SSD, ny skärm, 3 switch-kontroller och en massa trista men ack så nödvändiga räkningar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tänkte slå till på ett paket skumtomtar

Permalänk
Medlem

Inget alls. Fast reorna håller i sig så länge nu förtiden och "smygstartar" att det knappast är något att stressa fram direkt...
För mig personligen som var med när reor var ovanliga och speciella så känns dagens reor ganska tråkiga då dom tycks vara hela tiden.
Minns när jag köpte mitt geforce 3 ti200. Då var det mellandags rea i 2 dagar tror jag då fick man planera och längta för det var den enda rean på året.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Behöver köpa en ny telefon.
Ca 2000kr
Måste ersätta min huawei honor 8 som blivigt välvd efter ett fall
Nån som har förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

3D skrivare om man hittar något till rätt pris

Permalänk
Medlem

Hårdvarumässigt är det främst en SSD runt terabyten jag söker. Men det har jag redan gjort i 2-3 år. Vägrar köpa innan det känns prisvärt (och nu närmar det sig!).

I övrigt är det mest spel jag kikar på. Efter att ha hittat God of War och Detroit: Become Human till bra pris på BF är det RDR2 och AC: Odyssey som återstår att köpa bland årens spel för mig. Köper dock inte om de kostar mer än 250, då får det vänta till nästa Black Friday. (Har man en fet backlog och noll behov av att spela spel när de är nya är det ju dumt att slösa, menar jag)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tänkte denna gång slå till när ni medlemmar pekar ut ett bra pris på ett par Bose QC 35 II.
Var lite dåligt uppmärksam på de tips som kom in här under BF :-/

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

För första gången har jag blivit sjukt osugen på allt vad prylar heter. Jag ligger så långt in i framtiden rent mentalt hårdvarumässigt att allt hunnit bli passé redan innan de släpps. Och att handla bara för att det är rea...?! Prismässigt måste det vara snudd på bortskänkes för att det ska hända något med mitt belöningssystem på gamla dar. För det är väl därför folk handlar på rea ändå? Alltså för att det ska "kännas som en bra deal" och inte för att det är något man verkligen behöver? Det enda som händer på reor nu för tiden att man prissänker sånt som redan är hutlöst för dyrt så att man fortfarande kan säkra upp marginalerna. Sjukt avtändande ur konsumentsynpunkt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Blir nog en ny skärm, inte för att jag tror den kommer vara nedsatt dock eftersom den precis släpptes.
Dell 34" UltraWide (U3419w).

Med inbyggd KVM-switch blir det förhoppningsvis en bra dockningsstation för MBPn.

Permalänk
Hjälpsam

En flaska bubbel till nyårsafton blir det nog, men inget köp av teknikprylar inplanerat.
Hm kanske om man får tag på flygande lyktor utan ståltråd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Skulle vilja inhandla en ryzen 2700x cpu samt nytt moderkort, men behöver verkligen en bättre stol att sitta i. Använder en liten ful blå kontorsstol som har en komfort likt en träbänk. Vi får väl se vilket som har bäst pris under mellandagarna

Permalänk
Inaktiv

Ny receiver och TV

Permalänk
Medlem

Godis och mat tror jag!

Permalänk
Medlem

Har inte packat upp min Samsung Galaxy S9 som jag köpte för 5390 på Black Friday, tänkte se om den dyker upp billigare på mellandagsrean.
Om inte så öppnas den i mellandagarna!

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

@Molotov: kolla upp Pocophone Går att få tag på under 3000 SEK

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Tror inte det blir någon rea på dem, men är väääldigt sugen på Sennheiser Momentum True Wireless som släpptes nyligen. 3K är lite saftigt dock

Permalänk
Medlem

Alla nya vitvaror till ett hus...?
Brukar vitvaror reas i mellandagarna?