Svalt chassi för 2080 eller 2080ti

Permalänk

Svalt chassi för 2080 eller 2080ti

Hej!
Ni som kör 2080 eller 2080ti vad har ni för chassi?
vill ju ha ett som är svalt o rymmligt.
tack på förhand
/
Lars Mandel

Permalänk
Medlem

Meshify C, dock inte det rymligaste kanske men jag gillar storleken. https://imgur.com/a/Zxuug1Z

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har asus 1080 ti som också är ett stort kort, inga problem att få in i define r6 om man tar bort hårdiskburen och kör på öppen layout. Upplever heller inga problem med temp.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

Fraktal design define serien har jag använt över 10 år, grymt bra chassin till bra pris.
Kanon när de kommer till ljuddämpning och luftflöde, gott om utrymme till lite vad som. ex vattenkylning med stora rads etc

Permalänk
Medlem

Kör ett Corsair carbide 400Q till min burk, inte så rymligt men inga temperaturproblem ännu

Permalänk
Medlem

NZXT H700i här med RTX 2080, fungerar fint...
Rätt dyrt chassi men också väldigt lätt att bygga i.

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define S2

Har mest byggt i Antec P serien chassin innan som är väldigt bra kvalitetsmässigt.
Byggde nu i detta och jodå finns gott om plats för vattenkylning/AIO och även Noctua D15 gick in utan problem.
Jag kör med riserkabel och har mitt grafikkort ståendes utmed glassidan och då var det problem med D15 då grafikkortet satt 1-2cm för högt upp.
Jag upplevde även att skruvhålen var ganska dåligt fitted för skruvarna och vissa skruvar fick "nästan" tvingas in.
Det finns dock sjukt mycket plats kvar i chassit nu.

Permalänk

Tackar grabbar! Hur är seagates hårddiskar nuförtiden ? De fick ju mycket kritik förr vet jag

Permalänk
Medlem

Jävla schysst bygge, första ASUS 360 AOIn jag sett här också. Älskar idéen med en vertikal GPU men de rapporterade temp-ökningarna gör att det inte känns värt. Har du nå siffor på hur hårt ditt kort går?

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Jävla schysst bygge, första ASUS 360 AOIn jag sett här också. Älskar idéen med en vertikal GPU men de rapporterade temp-ökningarna gör att det inte känns värt. Har du nå siffor på hur hårt ditt kort går?

Mitt bygge är väldigt likt också 360mm AOIn men R6 med öppen layout. Märker inga höga temps alls på mitt Asus 1080 ti trots att det är monterat mot glaset.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

https://i.gyazo.com/65364f2efbc8b79e215870753a52c5d7.jpg

Mitt bygge är väldigt likt också 360mm AOIn men R6 med öppen layout. Märker inga höga temps alls på mitt Asus 1080 ti trots att det är monterat mot glaset.

Frontmonterad ASUS AOI också. Trevligt värre. Nöjd än så länge? Har också en R6 med öppen LO. Kanske ska våga på att sätta min GPU vertikalt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Frontmonterad ASUS AOI också. Trevligt värre. Nöjd än så länge? Har också en R6 med öppen LO. Kanske ska våga på att sätta min GPU vertikalt då.

Absolut, var lite nervös för att många på youtube sa att den lilla fläkten som kyler vram i pumphuvudet skulle låta mycket. Men har ca 25-28 grader vid idle och då står fläktarna stilla och har som mest under stresstest fått upp den till 80 grader och inte ens då låter den orimligt mycket. Överklockat till processorn till 5Ghz.

Jag vet inte om det är ett måste, men jag monterade bort hållaren för den optiska läsaren av misstag när jag skulle ha öppen LO och nu lyser chassiets vita led igenom. Men jag tror inte det behövs för att få plats med den och tänkte nog skruva tillbaka den någon dag eller bara sätta en svart eltejp över.

Jag ångrar inte att jag satte den vertikalt. Köpte tillochmed 3 extra fläktar för att kunna göra push-pull, men nu när det inte verkar behövas så har de inte kommit på plats. Kanske sätter dit dom någon dag bara för att få rgb på alla och fylla ut tomrummet i chassiet lite.

Har radiatorn i fronten som tar in luft och bara 3st 120mm EKWB vardar-fläktar på toppen som tar ut den varma luften. Tog även bort den medföljande Fractal-fläkten som blåser ut bakåt.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Jävla schysst bygge, första ASUS 360 AOIn jag sett här också. Älskar idéen med en vertikal GPU men de rapporterade temp-ökningarna gör att det inte känns värt. Har du nå siffor på hur hårt ditt kort går?

Grafikkort Överklockad gpu 170mhz och 700 mer på minnen och i9-9900k i 5ghz och gpu ligger precis under 80 grader strecket i timespy.
Har dock 2 x Noctua sittandes i fronten istället för orginal fläktarna och dom flåsar på friskt när saker hettar till..med dom 2 i fronten som inblås och 4 totalt som utblås skiftas luften riktigt fort.

Skickades från m.sweclockers.com