Permalänk
Medlem

val av hörlurar?

Hej! Ska skaffa nya hörlurar och funderade mellan SteelSeries arctis 3 och hyperx cloud flight. Steelseries lurarna kostar 500kr och hyperx lurarna kostar 1000kr, men priset spelar inte så stor roll. Trådlöst är ju nice, men ljudkvalitet är viktigast. Vilka tycker ni är bäst?

Permalänk
Inaktiv

Audio-Technica ATH-M50x är klassiska. Ligger på runt 1200 för sladdversionen, runt 2100 för Blåtandsvarianten (ATH-M50xBT). Väldigt bra ljud för priset. Rätt neutrala i ljudbilden och ursprungligen tänkta för studiobruk. Nyanserad recension:

https://www.youtube.com/watch?v=y5DyEYuvF3o

Permalänk
Medlem

Är ljudkvalitet viktigast ska du kika på riktiga stereolurar och inte något gaming headset tycker jag. Då behöver du iofs en extern mick om det ska surras i discord eller liknande.

Kikar du på stereolurar undrar jag vilket ljud du föredrar, en mer färgad lattjo lur med mer bas tex Ett platt/naturligt/ofärgat ljud eller en mer ljus lur?
Ska dom vara slutna eller öppna? Söker du en stor ljudbild/soundstage? Är positionering av skottsalvor, fotsteg etc något du eftersträvar?
Vad ska driva dom? Hörlursförstärkare/ljudkort/interface/moderkort etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Audio-Technica ATH-M50x är klassiska. Ligger på runt 1200 för sladdversionen, runt 2100 för Blåtandsvarianten (ATH-M50xBT). Väldigt bra ljud för priset. Rätt neutrala i ljudbilden och ursprungligen tänkta för studiobruk. Nyanserad recension:

https://www.youtube.com/watch?v=y5DyEYuvF3o

Har kollat på dem tidigare, men var ute efter ett par gaminglurar nu för att miccen är död på mina egna. Extern Mic skulle krångla till det lite...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Är ljudkvalitet viktigast ska du kika på riktiga stereolurar och inte något gaming headset tycker jag. Då behöver du iofs en extern mick om det ska surras i discord eller liknande.

Kikar du på stereolurar undrar jag vilket ljud du föredrar, en mer färgad lattjo lur med mer bas tex Ett platt/naturligt/ofärgat ljud eller en mer ljus lur?
Ska dom vara slutna eller öppna? Söker du en stor ljudbild/soundstage? Är positionering av skottsalvor, fotsteg etc något du eftersträvar?
Vad ska driva dom? Hörlursförstärkare/ljudkort/interface/moderkort etc?

Var just dessa två som jag funderade på eftersom att min mic dött o behövde nya. Tänkte att mellandagsrean skulle vara ett bra tillfälle att skaffa nya o dessa två var på nedsatt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av man4ed:

Var just dessa två som jag funderade på eftersom att min mic dött o behövde nya. Tänkte att mellandagsrean skulle vara ett bra tillfälle att skaffa nya o dessa två var på nedsatt pris.

Ok 👍

Aldrig testat något av paren. Då ska jag inte såga det ena eller andra heller. Lycka till och god fortsättning.