Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

Om påfrestningarna blir så stora att man inte kan göra ett fullgott/godkänt jobb så tycker jag att man har all rätt att sjukskriva sig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Skitsur!
Nya skärmen sägs kräva DisplayPort-anslutning för att funka optimalt som fotoskärm. Funkar inte alls under Win10, burken startar inte ens. Har mekat över ett dygn, mycket googlande och läsning av nördsidor, inget fungerande tips har hittats.
Ominstallation av Win10 med alternativet 'spara egna filer och och program' funkar inte så nyinstallation på ren disk görs. Burken funkar då även med två skärmar, en DP- och en HDMI-ansluten. Mekar inställningar och installerar program i timmar, allt funkar.
Ska då gå in i BIOS/UEFI för att ladda en sparad, väl fungerande överklockningsprofil. Funkar inte alls, burken startar inte om Delete trycks under boot, inte annars heller vad man än gör gör med två skärmar inkopplade. Kryper in och ut under bordet med ficklampa och drar ur och sätter i DP-kabeln, funkar perfekt med väl fungerande överklock. Men bara med HDMI, inte med båda skärmarna igång samtidigt
Läser här på SweC att detta kan bero på felkopplade DP-kablar. Ringer kabelförsäljare Inet i morgon men tvivlar på att de har någon lösning.
Bajs!

Visa signatur

Ignorante

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Bruce Wayne: Tråkigt, andra har skrivir bra råd, jag vill bara tilläga en sak.Akassa är inget man bara blir med i, det är ett val man får ta. Mitt råd är att genast gå med i akassan. Det dröjer dock ett år innan du kan få ersättning där, så se detta som att du får mer pengar vid nästa arbetslöshet.

Sedan är livet tufft för många idag. Höra gnäll av chefer får alla göra.
För att ta ett eget exempel på ett föregående jobb. En person hade installerat ett program och konfigurerat det på en dator. Två år skulle jag ändra lite, ja vad är lösenordet för att ändra? Personen innan hade glömt att anteckna detta, jag fick ägna hela dagen till att knäcka lösenordet och sa detta till chefen att denna tid går ej att faktura. Gissa vad chefen gjorde och kund klagade sedan på fakturan och ville veta varför det tog så lång tid, jag satt där och visste ej vad jag skulle göra..

Och liknande är det för alla, det är bara vänja sig vid det. Med detta sagt så menar jag att du kan sjukskriva dig om du vill, jag ville bara säga att du inte precis är ensam. Så jag menar inte på något sätt att du ej ska sjukskriva dig om du känner för det.

Nej, det har definitivt varit en miss av mig att inte kolla upp detta tidigare. Jag kollade ams.se och såg att det verkar vara alfa-kassan som gäller. Hur som är det ändå ett vettigare val än att vara kvar på mitt jobb.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Här trodde man att man äntligen var klar med sitt första datorbygge efter att ha hållt med den i två dagar (till och från, inte suttit 10 timmar på raken) men så får man inte på sido/bakpanelen. Tycker själv att kabeldragningen inte ser så förjävlig ut men panelen vill fan inte gå på. Vette fan hur man ska lösa detta, blir dagens projekt. Folk sa att det är så enkelt och lugnande att bygga dator - kan inte alls hålla med det mesta har bara varit irritationsmoment.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem

@RVX: Kort fråga: Hur är det för dina kollegor? Skäller och gnäller chefen på dem också? Om så är fallet är det enklare att slå ifrån sig eftersom det då är sannolikt att chefen inte heller mår bra men låter det gå ut över andra. Jag kan tänka mig att det finns press på henne från högre ort i och med att det har kommit sparkrav.

En annan tanke: Det är bara du som kan avgöra om du "måste" säga upp dig eller ej men jag tror att det är fördelaktigt om du kan orka vara kvar under tiden du söker andra jobb. Förhoppningsvis behöver det inte ta så lång tid innan du får napp.

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JeanC:

Sjukskriv dig så länge du mår dåligt (ja du får testa ett annat jobb medan du är sjukskriven. Hela poängen med sjukskrivning är att du ska komma bort från din nuvarande situation och bekymmer)

Chefen får inte sparka dig medan du är sjukskriven; om du känner att du inte klarar av att återgå till arbetet efter ett tag så kan du "sluta på grund av sjukskrivningen" och fortsatt få ersättning av Försäkringskassan.

Det låter som att det är bara att "gå och sjukskriva sig", så enkelt är det väl inte? En vecka kan man sjukskriva sig (självt) men sedan måste man ha läkarintyg. Det får man inte utan att vara sjuk (hoppas jag verkligen!).

Sedan skall jag vara ärlig med att säga att jag inte alls tycker att man skall använda det fina skyddsnät som sjukersättningssystemet innebär på felaktigt sätt, för att lösa andra problem än att bli frisk (vilket innebär att man skall vara sjuk från början). Sömnproblem är inte att vara sjuk om det inte är så att man får en psykiatrisk diagnos som säger det.

Nej, söka jobb och under tiden bita ihop och kämpa vidare alternativt säga upp sig på vinst och förlust känns som de alternativ som finns. Det skulle gå väldigt långt om jag skulle välja alternativet att säga upp sig. Först skaffa ett annat jobb, sedan säga upp sig är det smartaste.

Om det är ett stort företag, finns inte möjligheten att jobba i någon annan del av företaget? Om det exempelvis rör sig om en butiks- eller snabbmatskedja, kanske finns flera butiker/restauranger som går att byta till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

@Bruce Wayne: Kort fråga: Hur är det för dina kollegor? Skäller och gnäller chefen på dem också? Om så är fallet är det enklare att slå ifrån sig eftersom det då är sannolikt att chefen inte heller mår bra men låter det gå ut över andra. Jag kan tänka mig att det finns press på henne från högre ort i och med att det har kommit sparkrav.

En annan tanke: Det är bara du som kan avgöra om du "måste" säga upp dig eller ej men jag tror att det är fördelaktigt om du kan orka vara kvar under tiden du söker andra jobb. Förhoppningsvis behöver det inte ta så lång tid innan du får napp.

Det är ju det som är lite av grejen, söker andra jobb men får inget napp. Jag inbillar mig att jag som redan har jobb prioriteras bort för dom som är arbetslösa och behöver en chans att komma in på arbetslivet. Så känns det rent spontant.

Jo, det är mig och några till, verkligen inte alla som hon är på det här sättet emot. Jo press har hon, det vet jag och det är nog som du säger... Att hon låter det gå ut över vissa personer.
Så här har ett hållit på nu i flera år, och jag pallar helt enkelt inte längre att gå till ett jobb som endast innebär att man får skäll konstant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Nej, söka jobb och under tiden bita ihop och kämpa vidare alternativt säga upp sig på vinst och förlust känns som de alternativ som finns. Det skulle gå väldigt långt om jag skulle välja alternativet att säga upp sig. Först skaffa ett annat jobb, sedan säga upp sig är det smartaste.

Om det är ett stort företag, finns inte möjligheten att jobba i någon annan del av företaget? Om det exempelvis rör sig om en butiks- eller snabbmatskedja, kanske finns flera butiker/restauranger som går att byta till?

Vill ju bort från branschen, så det vore lite som att sminka om en gris. Under ytan är ju allt det samma.
Säga upp mig och ta förlusten är det som helt ärligt är den enda utvägen känner jag, vill inte gå till jobbet med en klump i magen varje dag.
Är ju bara det med a-kassa, jag har ju inte själv går med i någon så det blir ju lägre ersättning. Men jag läste att man ändå har rätt till ersättning via alfa kassan, åtminstone bättre än inget. Så länge jag går runt så.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Det är ju det som är lite av grejen, söker andra jobb men får inget napp. Jag inbillar mig att jag som redan har jobb prioriteras bort för dom som är arbetslösa och behöver en chans att komma in på arbetslivet. Så känns det rent spontant.

Jobbar man på burger king och söker jobb på Macdonalds tvärs över gatan så kanske de undrar varför du byter, då det är exakt samma jobb.
Men om du söker jobb i en matbutik så självklart är det mer värt att ha ett annat servicejobb än inte. Sedan gillar matbutiker mycket 20åringar..

Det du först ska ta reda på hur det fungerar med ersättningar. Detta bör du veta innan du gör något drag, i vanliga akassa har man en karenstid på 45 arbetsdagar vid egen uppsägning.
Det innebär 2,5månader med 0kr, sedan får man akassa i efterhand och det kanske dröjer 4 månader innan första utbetalning. Nu finns socialen men de är tuffa.

Som sagt det är mycket att kolla upp, där sjukskrivning kan vara ett enklare sätt och sedan söka jobb under denna.

En annan fråga är att komma ifrån dessa jobb, är du runt 30år, så är en yh-utbildning ej för sent.

*edit*
För att få veta mer ring till arbetsförmedlingen och försäkringskassan och fråga, var anonym och vägra några som helst uppgifter om dig. Ring såklart för hemligt nummer. Då kan du fråga runt som du vill, det går självklart även maia dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jobbar man på burger king och söker jobb på Macdonalds tvärs över gatan så kanske de undrar varför du byter, då det är exakt samma jobb.
Men om du söker jobb i en matbutik så självklart är det mer värt att ha ett annat servicejobb än inte. Sedan gillar matbutiker mycket 20åringar..

Det du först ska ta reda på hur det fungerar med ersättningar. Detta bör du veta innan du gör något drag, i vanliga akassa har man en karenstid på 45 arbetsdagar vid egen uppsägning.
Det innebär 2,5månader med 0kr, sedan får man akassa i efterhand och det kanske dröjer 4 månader innan första utbetalning. Nu finns socialen men de är tuffa.

Som sagt det är mycket att kolla upp, där sjukskrivning kan vara ett enklare sätt och sedan söka jobb under denna.

En annan fråga är att komma ifrån dessa jobb, är du runt 30år, så är en yh-utbildning ej för sent.

Är 32 så det är en YH utbildning eller liknande jag hoppas på, har ju truckkort A1-4 samt B1-4....om man kanske kan utbilda sig vidare inom logistik eller nåt. Ska som sagt traska bort till dom nästa vecka och se vad dom säger om ersättning osv.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Det tror jag inte, rent generellt är det enklare att få ett annat jobb om man redan har ett jobb oavsett om det sökta jobbet är inom samma bransch eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Det tror jag inte, rent generellt är det enklare att få ett annat jobb om man redan har ett jobb oavsett om det sökta jobbet är inom samma bransch eller inte.

Möjligen, är dock känslan jag får. Har sökt tjänster där jag varit som klippt och skuren för jobbet, enligt mig då, och sen fått höra att dom valt en arbetslös istället då det är mer lukrativt för dom att spara pengar genom att ex arbetsförmedlingen står för en viss del av dennes lön, trots att han inte kan ett dyft och måste läras upp från grunden.

Har inga belägg för det, men det är som sagt känslan man har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@RVX: Vill du specificera vilket jobb du har idag? Annars tror jag att du är inne på ett klokt spår då du funderar på någon form av utbildning. Det finns många olika roliga yrken man kanske inte direkt tänker på.

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

@Bruce Wayne: Vill du specificera vilket jobb du har idag? Annars tror jag att du är inne på ett klokt spår då du funderar på någon form av utbildning. Det finns många olika roliga yrken man kanske inte direkt tänker på.

Snabbmatsindustrin, en av de större kedjorna.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Möjligen, är dock känslan jag får. Har sökt tjänster där jag varit som klippt och skuren för jobbet, enligt mig då, och sen fått höra att dom valt en arbetslös istället då det är mer lukrativt för dom att spara pengar genom att ex arbetsförmedlingen står för en viss del av dennes lön, trots att han inte kan ett dyft och måste läras upp från grunden.

Ah, men det är ju en helt annan sak! Det är sant att det utnyttjas av en del skrupelfria arbetsgivare för arbetsuppgifter som inte kräver så mycket erfarenhet/färdigheter, när "provtiden" går ut så tar man in en ny subventionerad arbetare.

Men för att hamna i den gruppen så måste man gått arbetslös ett bra tag, tror jag; rätta mig gärna om jag har fel. Och det är ju ingen dröm heller att sitta i den sitsen för man vet att man åker ut om XX antal månader i alla fall.

En utbildning låter som ett bra sätt att komma ur din sits. Alternativt prata med någon längre upp i hierarkin och be att få byta till en annan restaurang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Ah, men det är ju en helt annan sak! Det är sant att det utnyttjas av en del skrupelfria arbetsgivare för arbetsuppgifter som inte kräver så mycket erfarenhet/färdigheter, när "provtiden" går ut så tar man in en ny subventionerad arbetare.

Men för att hamna i den gruppen så måste man gått arbetslös ett bra tag, tror jag; rätta mig gärna om jag har fel. Och det är ju ingen dröm heller att sitta i den sitsen för man vet att man åker ut om XX antal månader i alla fall.

En utbildning låter som ett bra sätt att komma ur din sits. Alternativt prata med någon längre upp i hierarkin och be att få byta till en annan restaurang.

Jo du har nog rätt. En YH utbildning är nog det jag får sikta på, måste ta tag i detta på nåt sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Det låter som att det är bara att "gå och sjukskriva sig", så enkelt är det väl inte? En vecka kan man sjukskriva sig (självt) men sedan måste man ha läkarintyg. Det får man inte utan att vara sjuk (hoppas jag verkligen!).

Sedan skall jag vara ärlig med att säga att jag inte alls tycker att man skall använda det fina skyddsnät som sjukersättningssystemet innebär på felaktigt sätt, för att lösa andra problem än att bli frisk (vilket innebär att man skall vara sjuk från början). Sömnproblem är inte att vara sjuk om det inte är så att man får en psykiatrisk diagnos som säger det.

Nej men har man vart sjukskriven vid olika tillfällen i livet så kan man känna igen när andra behöver det.

Är ett skyddsnät som fungerar; dock så bidrar sådana som du till att det inte fungerar optimalt då ni inte verkar tro på att folk mår dåligt eller blir sjukskrivna.

Jag har aldrig sagt att systemet ska missbrukas; häck jag avskyr när jag läser folk som vill sjukskrivas för att sitta hemma och spela TV spel. Men det är inte fallet här som du kunde se.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Jo du har nog rätt. En YH utbildning är nog det jag får sikta på, måste ta tag i detta på nåt sätt.

Säg absolut inte upp dig i affekt. Tänk också att du kan söka tjänstledig för studier (minst eller halvår i förväg). Framförallt så kanske du kan söka butiksjobb. Postnord söker förare. Tänk på att det finns en hel del jobb man kan få, bara man har rätt inställning. Kämpa och kriga. Se till att du fixar A-kassa och facket.

Permalänk

Efter dagar av försök så får jag inte windows 7 att fungera att installera. Windows 10 går enkelt Windows 8.1 med, Vista går men inte Windows 7. Irriterad frusterad och ledsen. Vill så gärna få windows 7 att gå att installera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Säg absolut inte upp dig i affekt. Tänk också att du kan söka tjänstledig för studier (minst eller halvår i förväg). Framförallt så kanske du kan söka butiksjobb. Postnord söker förare. Tänk på att det finns en hel del jobb man kan få, bara man har rätt inställning. Kämpa och kriga. Se till att du fixar A-kassa och facket.

Jo att det finns jobb att söka är ju positivt.
Så fort jag får klartecken att jag har rätt till nån form av ersättning, även alfa, så säger jag upp mig.
Vad exakt får jag ut av att vara kvar på mitt nuvarande jobb? Depression? Förkortad livslust? Är ju så illa det är nu, att stanna är endast som att slå mig själv konstant.
Så nej, kommer inte säga upp mig i affekt, antar att du menar förhastat? Nej, men som jag sa bara jag vet att jag får ersättning på ett eller annat sätt.

Förstår dina synpunkter, tack för hjälpen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultraform:

Efter dagar av försök så får jag inte windows 7 att fungera att installera. Windows 10 går enkelt Windows 8.1 med, Vista går men inte Windows 7. Irriterad frusterad och ledsen. Vill så gärna få windows 7 att gå att installera.

Om du försöker via USB måste du även inkludera USB drivers då de inte följer med W7 installationen native.

Permalänk
Skrivet av Ultraform:

Hur ny processor har du? Har för mig att i alla fall nyare Intel processorer/plattformar inte stöder Windows 7.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Jo att det finns jobb att söka är ju positivt.
Så fort jag får klartecken att jag har rätt till nån form av ersättning, även alfa, så säger jag upp mig.
Vad exakt får jag ut av att vara kvar på mitt nuvarande jobb? Depression? Förkortad livslust? Är ju så illa det är nu, att stanna är endast som att slå mig själv konstant.
Så nej, kommer inte säga upp mig i affekt, antar att du menar förhastat? Nej, men som jag sa bara jag vet att jag får ersättning på ett eller annat sätt.

Förstår dina synpunkter, tack för hjälpen.

Om du säger upp dig själv så är det så kan det bli karenstid på 45dagar vilket är 9 veckor innan du får A-kassa. Om du inte är medlem så får du grundbeloppet på 365 kr per dag. Det du får ut av ditt jobb är lön. Jag har aldrig förstått varför man ska älska sitt jobb. Du är ju inte där för att ha kul. Du ska få pengar så du kan betala hyra och ditt uppehälle. Låt inte chefen bryta ned dig, utan sök andra jobb och du lämnar med flaggan i topp. Sök tjänstledigt för studier i höst. Ta en rejäl funderare på vad du vill bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Oroa dig inte; du kommer kunna hitta en ny kvinna om du så önskar. Annars är det bara att gå vidare; inget att hänga läpp över.

Om du har råd så hör med arbetsgivaren om du skulle kunna få ta ut några personliga dagar tills det lugnat ner sig lite i privatlivet (behöver inte nämna vad om du inte känner för det) och slå på en serie som du plöjer igenom.

Sedan kommer du ut som en ny människa

Önskar dig all lycka till och häng inte läpp över att ni skiljdes åt; kom ihåg att ni hade olika tankar om framtiden. Du ska inte leva någon annans liv utan du ska leva ditt eget liv!!!!!

Jobbar skift så har ledigt tills på fredag kväll till veckan så det är lugnt så. Sedan så har jag inget emot att jobba när jag mår dåligt såhär. Kan till och med vara skönt, så man får sysselsätta sig med något och "komma bort" liksom. Ska faktiskt ut och göra lite övertid imorgon natt på en annan avdelning och det ska bli skönt faktiskt.

Har pratat om det med några nära vänner idag och dom tyckte att jag hade sunda tankar och tyckte det var bättre att vi avslutade det nu som vänner istället för att det skulle ha dragit ut på tiden och slutat med bråk.

Jaja, det må kännas pissigt nu men i det långa loppet så var det nog rätt ändå.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Arbetsgivare vill ALLTID ha någon som fungerar i verksamheten. Du har klart sämre chanser att få jobb när du är arbetslös jämfört med om du har ett jobb. Skit i känslan, arbetsgivaren ser att en arbetslös är det av en anledning. Betydligt större risk. Det kostar att utbilda människor och en nyanställd är oftast en belastning i början. Därför vill man inte få in fel människor. Har du frågat varför du inte kom vidare i processen? Putsa CVt och sök jobb. massor med jobb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Om du säger upp dig själv så är det så kan det bli karenstid på 45dagar vilket är 9 veckor innan du får A-kassa. Om du inte är medlem så får du grundbeloppet på 365 kr per dag. Det du får ut av ditt jobb är lön. Jag har aldrig förstått varför man ska älska sitt jobb. Du är ju inte där för att ha kul. Du ska få pengar så du kan betala hyra och ditt uppehälle. Låt inte chefen bryta ned dig, utan sök andra jobb och du lämnar med flaggan i topp. Sök tjänstledigt för studier i höst. Ta en rejäl funderare på vad du vill bli.

Du har en viktig poäng där med karensdagarna, får ta reda mer ang det.
Säger inte att man ska älska sitt jobb, det tror jag faktiskt inte att nån jag känner gör. Utan dom flesta går bara iväg varje morgon och knegar sig igenom dagen. Men inte vill jag heller ha ett jobb som gör att jag darrar av rädsla när jag är på jobbet (jepp, så känns det), och som har lyckats bryta ner en totalt.
I've hit rock bottom där jag är nu, har ingen framtid där jag är nu och är inte heller intresserad av nån om ens möjligheten skulle komma. Det är för mycket negativitet.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalium:

Jobbar skift så har ledigt tills på fredag kväll till veckan så det är lugnt så. Sedan så har jag inget emot att jobba när jag mår dåligt såhär. Kan till och med vara skönt, så man får sysselsätta sig med något och "komma bort" liksom. Ska faktiskt ut och göra lite övertid imorgon natt på en annan avdelning och det ska bli skönt faktiskt.

Har pratat om det med några nära vänner idag och dom tyckte att jag hade sunda tankar och tyckte det var bättre att vi avslutade det nu som vänner istället för att det skulle ha dragit ut på tiden och slutat med bråk.

Jaja, det må kännas pissigt nu men i det långa loppet så var det nog rätt ändå.

Du är.stark! Se det så att om det tog slut så gjorde det av en anledning. Nu får du chansen att hitta rätt kvinna. Håller tummarna för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Arbetsgivare vill ALLTID ha någon som fungerar i verksamheten. Du har klart sämre chanser att få jobb när du är arbetslös jämfört med om du har ett jobb. Skit i känslan, arbetsgivaren ser att en arbetslös är det av en anledning. Betydligt större risk. Det kostar att utbilda människor och en nyanställd är oftast en belastning i början. Därför vill man inte få in fel människor. Har du frågat varför du inte kom vidare i processen? Putsa CVt och sök jobb. massor med jobb

Har faktiskt aldrig gått så långt att jag frågat varför, utan oftast drar man bara en suck och går vidare. Har varit på några intervjuer, är dock en viktig poäng du framför ang chanserna. Har som sagt inte sagt upp mig än, så än är skadan inte gjord om man säger så.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Du har en viktig poäng där med karensdagarna, får ta reda mer ang det.
Säger inte att man ska älska sitt jobb, det tror jag faktiskt inte att nån jag känner gör. Utan dom flesta går bara iväg varje morgon och knegar sig igenom dagen. Men inte vill jag heller ha ett jobb som gör att jag darrar av rädsla när jag är på jobbet (jepp, så känns det), och som har lyckats bryta ner en totalt.
I've hit rock bottom där jag är nu, har ingen framtid där jag är nu och är inte heller intresserad av nån om ens möjligheten skulle komma. Det är för mycket negativitet.

Jobba med rädslan, för om du inte är rädd om jobbet så kanske de säger upp dig pga arbetsbrist. Då slipper du karenstiden. Du har inget att frukts, utan se det här som en övning i att hantera konflikten. Jag säger inte att det är enkelt, men säg emot och säg ifrån . Är du kaxig så kan du föreslå att de kockar dig om de inte kan samarbeta med dig. Räkna dock inte med referenser därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jobba med rädslan, för om du inte är rädd om jobbet så kanske de säger upp dig pga arbetsbrist. Då slipper du karenstiden. Du har inget att frukts, utan se det här som en övning i att hantera konflikten. Jag säger inte att det är enkelt, men säg emot och säg ifrån . Är du kaxig så kan du föreslå att de kockar dig om de inte kan samarbeta med dig. Räkna dock inte med referenser därifrån.

Tack för dina tips

Visa signatur