Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem att fästa stativ till min Samsung TV

Permalänk
Medlem

Problem att fästa stativ till min Samsung TV

Hej!
Jag har lite problem med min Samsung TV. Jag skulle vilja använda det här stativet till min TV:
https://www.komplett.se/product/982441/tv-ljud-bild/tv-video/...

Jag undrar dock hur jag ska kunna fästa stativet på min TV. Problemet är att de två understa hålen och de två översta hålen sitter inte i samma "djup". Den nedre delen av TV:n är helt enkel tjockare än den övre, om ni förstår vad jag menar? Det skiljer ca 2 cm. Hur kan man fästa ett stativ till detta? Kan man använda någon adapter? Tycker det är en otrolig skum konstruktion, oftast på TV-aparater är väl alla VESA hålen i samma djup så att säga?
Har någon en idé hur man kan lösa detta?

Permalänk
Medlem

Brukar det inte följa med typ distanser av plast när man köper dylikt monitorfärste?
Jag köpte denna på Jula och det följde med 12 distanser i 2 storlekar.

Edit:

Dold text
Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Alright! Det kanske är så enkelt då. Jag har inte köpt stativet ännu utan har kollat runt bara än så länge.

Permalänk
Medlem

@Mathrohas:
Har du en aning var man kan köpa distanser annars om de inte följer med? Jag försökte googla lite men lyckades inte hitta.

Permalänk
Medlem

@legaim: Ta en kik i manualen vetja manual till komplett skärmfäste

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

8b:M-H?

Permalänk
Skrivet av legaim:

@Mathrohas:
Har du en aning var man kan köpa distanser annars om de inte följer med? Jag försökte googla lite men lyckades inte hitta.

du kan nog gå till närmsta random lokal smed och be han kapa till några små rörstumpar att sätta mellan tv och stativet runt skruven i passande dimension innerdiameter ~6mm.

skulle teoretiskt gå att använda små träklossar med ett hål i för den delen om man vill.

skruvarna om du behöver längre så brukar det vara standard M gänga som du kan köpa öveerallt om du skulle få problemet att de du får med inte räcker till. skulle tippa på M5 eller M6 gänga i stora tv fästet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@legaim: Längst ner i manualen står det att det följer med 16st distanser i 2 storlekar. Skulle jag gissa på att de är 5mm och 15mm
M-G och M-H

Edit: Lite lustigt. Dessa heter samma sak i manualen fån Jula. Tror nästan att det är samma OEM tillverkare.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

@legaim: Längst ner i manualen står det att det följer med 16st distanser i 2 storlekar. Skulle jag gissa på att de är 5mm och 15mm
M-G och M-H

Tack! Du gjorde min dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

du kan nog gå till närmsta random lokal smed och be han kapa till några små rörstumpar att sätta mellan tv och stativet runt skruven i passande dimension innerdiameter ~6mm.

skulle teoretiskt gå att använda små träklossar med ett hål i för den delen om man vill.

skruvarna om du behöver längre så brukar det vara standard M gänga som du kan köpa öveerallt om du skulle få problemet att de du får med inte räcker till. skulle tippa på M5 eller M6 gänga i stora tv fästet.

Tack för tipset, det verkar som att det går att lösa utan detta men stort tack för ditt svar