Instabil fps/lagg efter update?

Permalänk

Instabil fps/lagg efter update?

Hej på er.

Kom precis tillbaka till cs efter ungefär 8 månaders break, har inte spelat sen det såg "normalt" ut och innan danger zone fanns.
Nu märker jag att jag har mer instabil fps, 180-250fps hoppar den mellan och det känns rent allmänt som bilden inte hänger med även fast jag inte ändrat på något sen jag lirade sist, varken i cs eller nvidia inställningar.

Dator och skärm ser ni i signaturen, är det något nytt nu man bör göra för att det ska flyta på bättre igen?
I spel som Overwatch så flyter det på bra, sen när jag hoppar in i cs så känns det som jag spelar på en 60hz skärm och en gammal dator.

Tack i förhand.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Det är med största sannolikhet CS som är problemet. Det är mängder av folk som har problem med prestandan sen den uppdateringen.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Sedan jag började spela CSGO för ett år sedan har jag märkt av en stadig nedgång av FPS och stabilitet. Det värsta är fryslaggen som kan uppstå vid sammandrabbningar med motståndaren. alltså, ibland när man springer runt en vägg och möter en motståndare kan det ibland nästan hänga sig spelet och antingen dör man, eller så lyckas man skjuta motståndaren under fryslagget.

Så sjukt irriterande då det har påverkat mig flera gånger under matcher. Så var det inte i början när jag spelade utan blivit de senaste 4 månaderna.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz