Inet tar 3+ veckor för enkel felsökning
Hejsan!
Jo, det är så att jag har lämnat in vår gamla dator på Inet för felsökning då den fick felkod "A3" vid uppstart och kunde inte startas.
Lämnade in datorn den 7:e Januari i Inets butik i Sisjön. Efter att inte ha hört något på 2 arbetsveckor ringer jag till Inet och frågar vad som har hänt då det tydligt står på inlämningskvittot att det max skall ta 10 arbetsdagar för en vanlig felsökning.
Får som svar att de ska ringa upp och det ringer upp en tekniker på onsdagen den 23:e Januari som säger att han först nu ska börja jobba med datorn och att han ska testa att göra en ominstallation.
Då det nu har gått nästan en vecka sedan de ringde så ringde jag upp dem igår igen och frågade vad som händer. Fick som svar att en tekniker ska ringa upp mig när han har tid "då det är mycket att göra för tillfället". Har också skrivit till dem på Facebook men fick bara en fråga om inlämningsnumret och sedan dess har jag inte hört något.
Vad tror ni det är som händer egentligen, varför tar det så lång tid? Hur kan det ta 10 arbetsdagar att ens börja på en dator? När ska jag börja kräva kompensation? Det finns trots allt andra än mig här hemma som behöver använda datorn för viktiga ärenden.
Hade tänkt att slå till på en ny dator hos Inet om det nu var så att den här är helt paj. Men efter att ha fått detta slappa och nonchalanta bemötande kommer jag inte att spendera en krona hos Inet igen.
Någon som har en idé?
Mvh