Electronic Arts: "Battlefield V sålde en miljon färre exemplar än väntat"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

verkar de ha tagit ett par rejäla kliv bakåt när det kommer till anti-cheat. Jag har varit sugen på spelet, men tills de gör något åt fusken känner jag mig inte speciellt sugen.

Haha. Jag har inte rört serien sedan 3:an just p.g.a. fusken som de aldrig åtgärdade.

Det finns fortfarande alltså? lol.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Ja, så otroligt töntigt och överdrivet. Det är ju inte direkt heller så att BF-serien varit ultraseriös som Arma-serien. Går att störa sig på det mesta om man verkligen vill :>

Ironiskt nog var det en liknande "kontrovers" kring Arma 3, men den gången var det avsaknaden av kvinnliga soldater som var "kontroversen". Spelet utspelar sig år 2035 så det hade ju varit fullt rimligt om det fanns lite tjejer i spelet faktiskt. En av de mest uppröstade buggarna på deras bug tracker var just att det saknades kvinnor i spelet. Utvecklarna avfärdade dock idén med motiveringen "det är för mycket jobb att implementera".

Permalänk
Medlem

@Ani_ma @MyLittlePwny

Jag sållar mig till de som inte riktigt tycker alternativ historia med kvinnor platsar riktigt i BF-serien och vad den tidigare varit. Samtidigt känner jag att folk som ni lite legitimerar att de faktiskt satsar på det.

Kvinnor stred inte i stor utsträckning i WW2, däremot fanns det troligtvis lika stor andel män som kände sig som kvinnor på slagfältet då som det finns i den allmänna populationen idag, dvs de är redan där och har alltid varit där, men utan att synas. Att det skulle vara nästa steg i en dålig riktning är således inte bara äckligt transmisogynt, utan också byggt på en rent felaktig förutfattad mening, till skillnad från kritiken angående damerna.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Har ca. 150 timmar spelat i BF:V vilket gör att det är det BF-spel jag lagt mest tid på, och jag tycker att själva gameplay:t är riktigt bra.

Tyvärr är allt annat med spelet...under all kritik.

- Netcoden är dålig, i klassisk BF-stil.
- Fullt med buggar som borde åtgärdats för flera månader sedan.
- Klumpigt menysystem, varför måste jag lämna servern för att ändra assignments/spectate:a? Varför kan man inte byta lag?
- För lite innehåll: Alldeles för få kartor och arméer. Många cosmetic-items är skitfula. (Att säga "X kommer snart" befriar en inte från kritik.)
- Spawnsystemet aka. Dying Simulator. Fruktansvärt frustrerande.
- Fuskare är ett problem, och har inte sett något konkret från Dice på denna fronten än.
- Har en personlig pet-peeve med spelets inbyggda profanity-filter som tenderar att blockera *** som är **** ******* och inte *** något *** svordomar *** **** ö.h.t.

blockera ord som är helt vanliga och inte har något med svordommar att göra ö.h.t.

Dold text

Sen behöver jag inte gå in mer på den extremt dåliga PR-hanteringen av spelet inför launch.

Nä, i grund och botten är BF:V ett bra spel, som tyvärr lider pga. konstigt agerande och märkliga val av utvecklare och utgivare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

De kunde gjort ett seriöst, bra ww2 spel istället. Fast då hade bara jag och 3 till köpt det.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

"These are people who are uneducated—they don’t understand that this is a plausible scenario, and listen: this is a game. And today gaming is gender-diverse, like it hasn’t been before. There are a lot of female people who want to play, and male players who want to play as a badass [woman].
And we don’t take any flak. We stand up for the cause, because I think those people who don’t understand it, well, you have two choices: either accept it or don’t buy the game. I’m fine with either or. It’s just not ok."

Jag antar att folk lyssnade och inte köpte skitspelet. Sen att de censurerade ord som "White man" kunde inte få mig att spela ett rasistiskt spel.
Jag och mina barn tänker inte sponsra ett rasistiskt företag längre så DICE är utesluten för all framtid.

https://www.youtube.com/watch?v=W7N-TiUN5WU

Har aldrig haft ett problem att skriva "White man" i chatten. Är det inte lite underligt? Dessutom att kalla företaget rasistiskt för att man inte får skriva Vit och man i samma mening är ju lite skumt.

Skrivet av Mr.Borka:

Ett tips är att du sätter dig in i varför folk tycker som de gör hellre än att bara slentrianmässigt avfärda åsikterna framförda av andra. Kolla upp kommunikationen från Dice kring Battlefield V och jag är säker på att du kommer dela många åsikter med dessa internet-puckon.

Med tanke på hur folk gick loss bland annat här på Sweclockers så vore det svårt att dela åsikter inom detta ämne med dessa personer. Framförallt när deras syn på det hela bygger på felaktig grund..

Skrivet av Mr.Borka:

Häng med lite. Problemet är inte att kvinnor är med i spelet. Utan att man valt andra världskriget som miljö där kvinnor springer runt i stridande element utan en uns sarkasm eller vilja att ens ge mig sig i uttrycket att det är fiktion man håller på med. Vill man skapa en ett spel som utspelar sig under andra världskriget som tar sig självt på allvar kan man samtidigt inte ta sig hur stora friheter som helst med risk för att bryta inlevelsen och trovärdigheten kring världen man bygger upp.

Hade Dice gått ut och istället sagt att man håller på med fiktion, inte tar spelet speciellt seriöst utan vill hitta på nya saker hade kritiken varit betydligt mindre. Men istället går Dice in i minfält efter minfält när de spelar på fiktion i en historisk miljö utan sarkasm, utan humor och menar sig moraliskt överlägsna det avskum som är deras kunder.

Häng med lite här. De har inte heller sagt att det är 100% autentiskt så därför är det inte allt för långsökt att tolka det som att de inte försöker vara 100% autentiska heller. Man ska inte behöva skriva att allt är fiktion bara för att folk hellre gnäller än tänker. Detta är inte USA där man måste t.ex. skriva in i manualer att man inte ska sätta in barn i mikrovågsugnen. Dina sista påståenden är lite underliga dessutom. Gnället EA fick motstå var klart över gränsen och det byggdes nästan uteslutande på felaktiga tolkningar (både medvetna och omedvetna sådana) runt EAs intentioner med spelet. Ironiskt nog så gör du lite av samma fel här. Du tolkar deras intentioner på felaktiga grunder. EA försökte skapa ett spel. Redan där borde folk inte tagit det så seriöst.

Skrivet av Klubba:

RDR2 finns ju inte ens till PC, vilket borde vara BF's främsta plattform. Låter som en kass ursäkt.

För mig handlar det mer om att BF1 var en sån besvikelse, BF4 var ju riktigt bra men jag störde mig lite på camper-snipers (men är ju en del av modern strid så OK) så jag såg fram emot BF1 riktigt mycket, tänkte mig ett BF med äldre vapenteknik som borde ge mer taktiskt spelande. Kikarsikten dök väl inte ens upp alls föränn i WW2 liksom istället blev det helt tvärt om...... snipad från 200km bort av nåt anti-tank gevär med precision som en potatiskanon som på nåt magiskt vis i spelet blivit laserpekare helt utan bullet drop....

Inte sett något i BF5 som lockar, hade det varit billigatse hade jag nog testat det

Redan 1776 finns det dokumenterade försök att applicera ett kikarsikte på ett gevär.

Det användes flitigt i strid under det amerikanska inbördeskriget dessutom.

Skrivet av anon190792:

Om dom ändå ska rulla temat om jämställdhet i BF5, så kunde dom väl kört hela vägen.
Alla tyskar kunde varit kvinnor. Huvudkaraktären kunde varit kvinna och rullstolsbunden, för att inte kränka alla handikappade också.
Och så kunde dom faktiskt tagit med alla olika könsidentiteter, alla 112st så vi inte utesluter någon.

Det bästa vore väl om dom bunta ihop allting och skapa en varelse, så alla fick va med i andra världskriget och ingen lämnas utanför.

Man ser ju sällan kvinnor som är fiender i spel liksom. Lika bra att göra alla fiender till kvinnor så inte bara män ska bli slaktade hela tiden.
Dice ska gå all in nästa gång, funkar inte väl om det är halvdant gjort.

/sarkasm

Är det inte lite roligt att de som är mest kränkta är de skriker "PK" och "Feminazi"? så fort det dyker upp en kvinna i en situation de inte sett tidigare i t.ex. filmer?

Skrivet av pecesithon:

Måste nog vara det dummaste exemplet jag sett.

Jämför buggar och exploits med att tillsätta kvinnor med proteser i spelet.

Din tolkning är dock inte bättre. Lägg i det i sin kontext istället. Till att börja med är det humor. Dessutom så jämförs det inte alls som du vill påstå utan det är ett försök att möta överdriven kritik med humor. EA har dock varit klara med att detta spel inte ska tas som 100% autentiskt. Det är för tusan ingen simulator.

Skrivet av e1m1:

@Ani_ma @MyLittlePwny

Jag sållar mig till de som inte riktigt tycker alternativ historia med kvinnor platsar riktigt i BF-serien och vad den tidigare varit. Samtidigt känner jag att folk som ni lite legitimerar att de faktiskt satsar på det.

Kvinnor stred inte i stor utsträckning i WW2, däremot fanns det troligtvis lika stor andel män som kände sig som kvinnor på slagfältet då som det finns i den allmänna populationen idag, dvs de är redan där och har alltid varit där, men utan att synas. Att det skulle vara nästa steg i en dålig riktning är således inte bara äckligt transmisogynt, utan också byggt på en rent felaktig förutfattad mening, till skillnad från kritiken angående damerna.

Den enda gången som en kvinna känts malplacerad är i MP där någon valt att vara en kvinna (alltså inte EAs fel). I SP så förekommer kvinnor i miljöer där det känns betydligt bättre invävt. Det fanns stora mängder kvinnor i motståndsrörelsen just pga (ironiskt nog) den attityd som fanns hos de människor som satt och skrek sig hesa inför släppet. "Kvinnor kan inte slåss", "Kvinnor hör inte hemma på slagfältet" etc. var exakt varför de stred i motståndsrörelsen. De kunde röra sig friare än om en man gjorde det.

Skrivet av serverfel:

De kunde gjort ett seriöst, bra ww2 spel istället. Fast då hade bara jag och 3 till köpt det.

Du menar där du dör en gång och sedan dras ditt spel från Origin?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd

Regel nummer ett i marknadsföring: ge aldrig kunden en anledning (t.ex. kalla denne för idiot eller helt enkelt att be dem att inte köpa) att inte köpa din produkt eller tjänst.

Aggressiv retorik kanske fungerar för vissa personer inom politik men inte när det gäller att sälja produkter och tjänster till potentiella och befintliga kunder.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Tror Apex Legends kommer ställa till det för Dice och deras Battle Royale läge. Apex är riktigt bra, och jag har knappt inte spelat Battle Royale tidigare men jag är helt fast.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Du menar där du dör en gång och sedan dras ditt spel från Origin?

Inte riktigt så illa 😂 men jag vill att det ska vara mer åt det realistiska hållet. Jag minns att jag hade skitkul med ww2 mods till Arma2. Samtidigt vet jag fullt ut att de flesta gillar mer action och esport. När Battlefield 1942 va nytt fullkomligt älskade jag det, och det var rätt tramsigt det med. Så jag förstår de som gillar det nya. 😀

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@anon78208: haha, humor!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Haha. Jag har inte rört serien sedan 3:an just p.g.a. fusken som de aldrig åtgärdade.

Det finns fortfarande alltså? lol.

De gjorde det faktiskt rätt bra i BF1. Vettefan vad som hände med BFV dock.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

@Xinpei:

Jag vet inte riktigt vem som blivit kränkt? i mina ögon verkar det som Dice kände sig kränkta av kritiken från deras dåliga trailer och sen valt att ta en politisk sida till sitt försvar för att dom inte leverera bättre.

Och utöver det så har jag ingen anledning att försvara kvinnor, jag tror mer på att dom klarar att försvara sig själva alldeles utmärkt.
Att kunna va sarkastisk över situationen gör automatiskt inte att jag känner mig kränkt.

Med en attityd från ett företag som säger "accept it or dont buy it", acceptera deras identitetspolitiska ställningstagande eller köp det inte. Så tappar jag intresset. Sådan himla buzzkill från start.

Och sen fortsätte det. svt Kritiken sägs vara en "hatstorm" mot kvinnor och mörkhyade. Men är det så? eller var det först kritik mot den kassa trailern och sen vinklar dom det till att det är kvinnohat, och det blev ju inte bättre med Söderlunds uttalande. Visst finns det troll som redan från början skriker sig hesa om "kvinnor buu", men det är inte majoriteten som var emot hans uttalande eller trailern.

Den första karaktären jag skapa i wow var kvinnlig. Jag gjorde det för jag tyckte det passa bäst in. Det är ingenting med att en kvinna är i spelet, det är deras ställningstagande i detta politiska klimat som gör det hela avtändande.

Vi skulle kunna ta att nästa chassi från ett känt märke, i form av en högklackad rosa sko, skulle få kritik och knappt nån köpte den. Och så skyller företaget och media på kvinnohat. Allting har blivit så absurt nu förtiden, alla måste ta ställning för eller emot, och är man inte för så är man automatiskt emot verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Mycket snack om spelets PR, men jag tror att det helt enkelt beror på att folk är trötta på BF. Det är i alla fall anledningen till att jag inte köpt det. Jag tror inte den stora massan bryr sig om kontroverserna kring spelet.

Kanske, kanske inte. Men jag blev ganska avtänd om man ska uttrycka det så, när jag såg trailern. Har väntat länge på nya krigsspel som utspelar sig under andra världskriget och först kom Cod WW2 och det var ju en besvikelse, inte ens kampanjen var bra, riktigt cringe var den så körde inte ens klart. Sen blev man hypead för BF V när det annonserades, sen såg man trailern och hypenivån gick från 100 till 0. Riktig fail av EA/DICE

Permalänk
Medlem

BF V är det första spelet jag inte köpt endast för att utvecklarna betedde sig som idioter. Jag vill inte vara med och sponsra någon typ av extrem aktivism. Jag vill köpa spel som är just det, spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Häng med lite här. De har inte heller sagt att det är 100% autentiskt så därför är det inte allt för långsökt att tolka det som att de inte försöker vara 100% autentiska heller. Man ska inte behöva skriva att allt är fiktion bara för att folk hellre gnäller än tänker. Detta är inte USA där man måste t.ex. skriva in i manualer att man inte ska sätta in barn i mikrovågsugnen. Dina sista påståenden är lite underliga dessutom. Gnället EA fick motstå var klart över gränsen och det byggdes nästan uteslutande på felaktiga tolkningar (både medvetna och omedvetna sådana) runt EAs intentioner med spelet. Ironiskt nog så gör du lite av samma fel här. Du tolkar deras intentioner på felaktiga grunder. EA försökte skapa ett spel. Redan där borde folk inte tagit det så seriöst.

Logiskt så borde ett spel som marknadsförs som andra världskrigsspel också strävas att ge en sådan autentisk upplevelse som möjligt, och det är även det som förväntas. Ingen som sagt att det måste vara 100% autentiskt, men att ha brittiska soldater med katana svärd, kvinnor med protesarmar osv det är inte att försöka vara autentisk, det är motsatsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Redan 1776 finns det dokumenterade försök att applicera ett kikarsikte på ett gevär.

Det användes flitigt i strid under det amerikanska inbördeskriget dessutom.

Är väl såklart alltid nån jävel som tejpat ett gallileo-teleskop på sin musköt nån gång i tiden, men var ju knappast "flitigt använt" som du påstår.
Följer "forgotten weapons" på youtube och av de tusentals vapen han recencerat kan jag aldrig minnas mig ha sett något med ett kikarsikte från WW1.

Tittar man på oss i sverige så började vi med kikarsikte på ett fåtal M96an 1941, vilken då fick beteckningen M/1941. Soviet började montera sikten på ett extremt fåtal mosin nagant redan 1932.

Den extremt fina schweiziska K31 fick ett fåtal kikarsikten 1942 med modell K31/42, och då var det med 1.8X förstoring, knappast något man sitter och HS'ar på 1KM med

Även om kikarsikten existerade redan under WW1 1914 så var det i så fall EXTREMT ovanligt, och antagligen någon prototyp eller någon soldat från en förmögen familj som köpt egna saker för att försöka öka sina chanser att överleva (likt de från förmögna familjer amerikanska soldaterna som under inbördeskriget på eget bevåg köpte bygelrepetrar, vilket armen ansåg för dyrt). I BF1 sitter halva laget och campersnipe'ar med vapen vars precision hade fått AG90 att skämmas

När BF1 lanserades så trodde jag att man skulle kunna gå 20 meter utan att bli HS'ad av någon 2 pixlar stor snubbe på andra sidan kartan, tji fick jag. Andra kanske gillar det men jag blev besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Är väl såklart alltid nån jävel som tejpat ett gallileo-teleskop på sin musköt nån gång i tiden, men var ju knappast "flitigt använt" som du påstår.
Följer "forgotten weapons" på youtube och av de tusentals vapen han recencerat kan jag aldrig minnas mig ha sett något med ett kikarsikte från WW1.

Tittar man på oss i sverige så började vi med kikarsikte på ett fåtal M96an 1941, vilken då fick beteckningen M/1941. Soviet började montera sikten på ett extremt fåtal mosin nagant redan 1932.

Den extremt fina schweiziska K31 fick ett fåtal kikarsikten 1942 med modell K31/42, och då var det med 1.8X förstoring, knappast något man sitter och HS'ar på 1KM med

Även om kikarsikten existerade redan under WW1 1914 så var det i så fall EXTREMT ovanligt, och antagligen någon prototyp eller någon soldat från en förmögen familj som köpt egna saker för att försöka öka sina chanser att överleva (likt de från förmögna familjer amerikanska soldaterna som under inbördeskriget på eget bevåg köpte bygelrepetrar, vilket armen ansåg för dyrt). I BF1 sitter halva laget och campersnipe'ar med vapen vars precision hade fått AG90 att skämmas

När BF1 lanserades så trodde jag att man skulle kunna gå 20 meter utan att bli HS'ad av någon 2 pixlar stor snubbe på andra sidan kartan, tji fick jag. Andra kanske gillar det men jag blev besviken

"Jag har aldrig sett..." anekdotisk bevisföring i all ära MEN kikarsikten användes både under inbördeskriget och under WW1. Bara för att du inte sett detta betyder inte att det inte skett.

https://spartacus-educational.com/FWWsnipers.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/Telescopic_sight

Sedan på tal om forgotten weapons.

https://www.forgottenweapons.com/us-world-war-one-sniper-rifl...

Det spelar dessutom ingen roll hur ovanligt det är. Existerade det i mer än något enstaka fall så kommer det finnas i spelet. Enligt FW var de inte så ovanliga som du vill få det till.

Skrivet av anon190792:

@Xinpei:

Jag vet inte riktigt vem som blivit kränkt? i mina ögon verkar det som Dice kände sig kränkta av kritiken från deras dåliga trailer och sen valt att ta en politisk sida till sitt försvar för att dom inte leverera bättre.

Och utöver det så har jag ingen anledning att försvara kvinnor, jag tror mer på att dom klarar att försvara sig själva alldeles utmärkt.
Att kunna va sarkastisk över situationen gör automatiskt inte att jag känner mig kränkt.

Med en attityd från ett företag som säger "accept it or dont buy it", acceptera deras identitetspolitiska ställningstagande eller köp det inte. Så tappar jag intresset. Sådan himla buzzkill från start.

Och sen fortsätte det. svt Kritiken sägs vara en "hatstorm" mot kvinnor och mörkhyade. Men är det så? eller var det först kritik mot den kassa trailern och sen vinklar dom det till att det är kvinnohat, och det blev ju inte bättre med Söderlunds uttalande. Visst finns det troll som redan från början skriker sig hesa om "kvinnor buu", men det är inte majoriteten som var emot hans uttalande eller trailern.

Den första karaktären jag skapa i wow var kvinnlig. Jag gjorde det för jag tyckte det passa bäst in. Det är ingenting med att en kvinna är i spelet, det är deras ställningstagande i detta politiska klimat som gör det hela avtändande.

Vi skulle kunna ta att nästa chassi från ett känt märke, i form av en högklackad rosa sko, skulle få kritik och knappt nån köpte den. Och så skyller företaget och media på kvinnohat. Allting har blivit så absurt nu förtiden, alla måste ta ställning för eller emot, och är man inte för så är man automatiskt emot verkar det som.

Menade inte dig specifikt utan folk som spammade sönder deras livechat, deras youtubekanal men även här i forumen där de skrek sig hesa att kvinnor inte alls deltog i kriget för att sedan påstå att mörkhyade inte deltog i kriget för att sedan säga att de aldrig kommer att köpa spelet. Alltså kränkta människor. Hade t.ex. en hel del diskussioner här inne med folk som menade att EA spottade på krigsoffer och soldater som dött och även överlevare för att de hade med en mörkhyad man och en kvinna i trailern. Vilket de påstod inte existerade. Det handlar inte heller om en kass trailer utan det siktades specifikt in på dessa två faktorer.

Jag kan inte uttala mig om vilka som var i majoritet med någon säkerhet däremot så var Youtubekanalen inte något man kunde läsa kommentarer på utan att dyka på struntprat som "Feminazis", "PC-culture", "Cucks" etc fyllt med en massa påhopp på allt och alla. Detta var dessutom de mer sansade kommentarerna.. fanns betydligt mer rasistiska och patetiska kommentarer.

Även här på Sweclockers fylldes kommentarerna av folk som påstod sig veta bättre där man påstod att mörkhyade och kvinnor inte alls stred i kriget I HUVUD TAGET.

Angående Dice uttalande så måste man ju förstå hur less de blir till sist när deras twitter, Youtubekanal och antagligen mailbox blir spammade fulla av snorungar och prepubertala människor som inte klarar av att se en kvinna i uniform eller en mörkhyad på västfronten. Därav kommentaren personen la.. och är den verkligen fel? Om folk inte gillar spelet behöver de inte köpa det. Så enkelt är det.. och blir man less och dömer ut spelet pga. detta så har man tyvärr inte direkt tjock hud.

Skrivet av serverfel:

Inte riktigt så illa 😂 men jag vill att det ska vara mer åt det realistiska hållet. Jag minns att jag hade skitkul med ww2 mods till Arma2. Samtidigt vet jag fullt ut att de flesta gillar mer action och esport. När Battlefield 1942 va nytt fullkomligt älskade jag det, och det var rätt tramsigt det med. Så jag förstår de som gillar det nya. 😀

Det hade du säkert men nu jämför du lite äpplen och päron här. Arma-serien är en simulator som försöker simulerar den "riktiga känslan" av ett slagfält så gott det går. BF-serien har aldrig varit åt detta hållet. Inte ens BF 1942 var direkt realistiskt och det marknadsfördes inte som det heller. Älskade själv BF 1942 (det var något nytt.. kan inte minnas ett sådant storskaligt MP spel som tillät en ta kontroll över en sådan arsenal av fordon innan dess) och hade många tusen timmar i det. BF V är inte i närheten men det är nog inte menat att vara det heller. Spelet i sig är bra. En aning kort och content lyser med sin frånvaro (därför spelar jag inte det just nu) men spelet i sig är det inget fel på.

Skrivet av AplAy:

Regel nummer ett i marknadsföring: ge aldrig kunden en anledning (t.ex. kalla denne för idiot eller helt enkelt att be dem att inte köpa) att inte köpa din produkt eller tjänst.

Aggressiv retorik kanske fungerar för vissa personer inom politik men inte när det gäller att sälja produkter och tjänster till potentiella och befintliga kunder.

Ändå sålde de "bara" 7 miljoner kopior. Hur många studios kan kalla det för "fiasko"?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

"Jag har aldrig sett..." anekdotisk bevisföring i all ära MEN kikarsikten användes både under inbördeskriget och under WW1. Bara för att du inte sett detta betyder inte att det inte skett.

https://spartacus-educational.com/FWWsnipers.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/Telescopic_sight

Sedan på tal om forgotten weapons.

https://www.forgottenweapons.com/us-world-war-one-sniper-rifl...

Det spelar dessutom ingen roll hur ovanligt det är. Existerade det i mer än något enstaka fall så kommer det finnas i spelet. Enligt FW var de inte så ovanliga som du vill få det till.

Jag ser en stor skillnad på något som kanske 1 på 10 000 soldater utrustades med (taget ur luften) och något som 20 av 32 soldater i ett lag utrustas med i spelet, som sagt, förväntade mig annorlunda strider än de moderna vapnen i BF4 där man även om det är irriterande kan förvänta sig bli snipead från ingenstans ibland, istället blev det i BF1 4x värre. Jag tröttnade iaf snabbt på spelet.

Permalänk

Spelade bf1 till lvl 100 sen fick det vara nog.
Nostalgidagar när jag spelade bf2 och förstår fortfarande varför jag inte fick den sista ranken med 4 stjärnor.
Bf har blivit sämre tråkigt om man jämför det med bf2. Fattar fortfarande inte varför dom tog bort commander och mindre squads.
Iallafall bf2 var det bästa som fanns då idag är bf inte det bästa som finns så jag köpte inte bf5.
https://www.youtube.com/watch?v=57VTXT_9W1I

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem

Har 1000+ timmar spelade i varje Battlefield-spel sedan Bad Company 2, uppe på 300 i BFV nu - så jag har spelat och älskat den här franchisen ganska länge och väl.
Men, jag har märkt att någonting är våldsamt fel - det händer alltför ofta att man dör innan man ens har hunnit fatta att man tar skada (snackar inte head shots nu) och jag gissar på att det har med nätkodningen och TTD att göra. Jag utgår ifrån att jag inte är den enda som råkar ut för detta och drar en gissning på att många genast drar slutsatsen att det är någon som fuskar på servern, för de upplever aldrig att deras verkanseld är lika effektiv. DICE behöver informera bättre om vad man dog av och göra kill-screenen informativ, just nu är den bara ett irritationsmoment.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Get woke go broke hände. Vill de inte ha mig som kund, då slipper de ha mig som kund.
Jag har kört i stort sett varenda battlefield-titel fram innan, men nu får det räcka.
Hoppas att det blir utrymme för någon annan att skapa ett bf-liknande spel.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa ett halvfärdigt spel med fuskare överallt. Tack EA men då köper jag hellre RDR2 yeeehaaww
(Gnutta ironi här. Tycker inte Battlefield förtjänar mina pengar bara. Samma skit med nytt utseende)

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk

något som tros bero på hård konkurrens från spel som Red Dead Redemption 2.

Dravel, ber man sina kunder att dra åt helvete och uppmanar dem att inte köpa ens produkt så kommer karman...

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Avstängd

Tydligen har EAs aktie rasat 13,3% pga de politiska agenda och att de ignorerat sina kunder.

Vem kunde se detta komma

Permalänk
Avstängd

EA/Dice bad mig att GTFO om jag tyckte att det var konstigt att de gjorde om ett uppdrag där Norska män verkligen dog blev omgjort till ett mamma/dotter uppdrag i spelet.

Och kvinnor med Robotarmar som stred med Ninjasvärd i WW2 är absolut det jag kommer ihåg mest ifrån Historielektionerna om WW2 i skolan.

EA = Cancer för spel

Permalänk

Personligen tycker jag BF1 och BF5 är lite same same, jämnför man BF3 och BF4 så är typ ingenting likadant medan BF5 skulle kunna vara en DLC till BF1

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Har 1000+ timmar spelade i varje Battlefield-spel sedan Bad Company 2, uppe på 300 i BFV nu - så jag har spelat och älskat den här franchisen ganska länge och väl.
Men, jag har märkt att någonting är våldsamt fel - det händer alltför ofta att man dör innan man ens har hunnit fatta att man tar skada (snackar inte head shots nu) och jag gissar på att det har med nätkodningen och TTD att göra. Jag utgår ifrån att jag inte är den enda som råkar ut för detta och drar en gissning på att många genast drar slutsatsen att det är någon som fuskar på servern, för de upplever aldrig att deras verkanseld är lika effektiv. DICE behöver informera bättre om vad man dog av och göra kill-screenen informativ, just nu är den bara ett irritationsmoment.

Det är ett känt problem hos DICE och de jobbar aktivt på en fix. Detta introducerades med BF5 och fanns inte i BF1.

Det som händer är att någon skjuter dig, du kan t.om kolla på honom, och ser ut som han missar hej vilt. Sen smack! Du dör bara. Visade sig att skotten du trodde missade faktiskt träffade. Men din klient registrerade dem inte av någon anledning så du märker bara den dödande träffen.

Det händer förstås inte hela tiden, men det händer titt som tätt och är något många klagat på och DICE är fullt medvetna om problemet.

Håller med om att de på dödsskärnen gärna fick visa skada man tog de senaste tio sekunderna eller ngt. Bara vissa en bild på en människa och indikation på var man träffades, mängden skada och vem det kom ifrån.

Är inget nytt koncept i spel och det är ju info som rimligtvis servern har, annars hade ju inte skott kunnat göra mindre skada i armarna än huvudet osv. Men men, får se.

Istället introducerade de då man får se exakt var spelaren som dödade dig står ett litet tag. BS enligt mig men aja. Jag vet rätt exakt i säkert 90% av fallen var jag dog från och gångerna jag inte vet är det ju en del av grejen. Men många mindre bra spelare har jag full förståelse för har trubbel att klura ut detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Storsta fel av DICE det vad att hoppa in på EA tåget..

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem

Pallar bara inte av EA Origin, mer eller mindre slutat spela spel som lägger sig utanför Steam, föredrar kunna spela mina spel även på Android TV via Steam Link, och andra enheter genom strömma från datorn, så har bojkotta rätt många spel på senare tid som man hade lätt köpt om de fanns på Steam också.