Postnord strikes again:
Leveransförsök #1 - "Vi kom inte in". Väldigt märkligt, jag var hemma, porten var trasig så den stod till och med öppen.
Leveransförsök #2 - "Vi kom inte in". Nej, det är för att ni inte förstår hur man använder en porttelefon.
Leveransförsök #3 - Här har jag säkrat upp och ringt in och lämnat mitt telefonnummer, och kundtjänst lovar dyrt och heligt att chauffören ska ringa om han inte kommer in i porten. Tror ni chauffören ringde? Nope. "Vi kom inte in". När jag pratar med dom i telefon nu så dillas det något om "strul med datasystemet så instruktionerna om att ringa gick inte fram till chauffören". Jättebra, verkligen jättebra.
Sitter nu allvarligt och överväger att låta paketet gå åter till avsändaren och skaffa mig varan på annat sätt, verkar hopplöst att få Postnord att lyckas komma in i en port där dom inte har portkod.
Och hur jävla svårt ska det vara att ringa kunderna?
"Vi hade inte ditt nummer". Nähä, men såhär:
1) Jag har en "konto" hos postnord, via appen.
2) Där har jag, trumvirvel, registrerat mitt telefonnummer, det är bl a så som paketen "automatiskt" läggs till
3) Paketets kollinummer är knutet till mitt konto
1+2+3 ovan i kombination, bör ju rimligen göra att Postnord / Chaufför utifrån trackingnummret på mitt paket kan ta reda på mitt telefonnummer.
Frågan är då t ex varför postnords it-system inte automatiskt gräver fram mitt telefonnummer vid bokning av utkörning av mitt paket, och bifogar telefonnummret både i handdatorn och i "körschemat, hur fan det nu än fungerar (antar att det är ett papper eller i handdatorn, på nått sätt måste dom ju få reda på vart dom ska köra med paketen)?
Och argumentet "vi hinner inte ringa" köper jag inte. Är det bättre att det 3 gånger går åt tid att sortera paketet, lasta paketet, köra paketet, köra tillbaka paketet, scanna in paketet, maganisera paketet?
Herregud alltså, det är inte lätt när det är svårt... ?
Jag har varit med om att de inte levererar vid radhus när de "inte fick kontakt med kunden" som var hemma och vi t.o.m. såg postbilen, chauffören gjorde ingen ansträngning att lämna bilen ens så jag gissar att det handlar om oseriösa utdelare som inte bryr sig det minsta.
Postnord borde kanske införa ett lönesystem som gynnar de som gör ett seriöst jobb.
Skickades från m.sweclockers.com