PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Kan rekommendera dig att mixtra lite med ljudet i en equalizer, exempelvis den som Realtek har inbyggd i sin "Manager" eller en tredjeparts-equalizer(Jag använder EqualizerAPO, Realtek är dock att rekommendera om du inte har problem med deras drivrutiner likt mig). Därefter ökar du allt ovanför 6-8000Hz med 5-15dB.
https://i.imgur.com/KwfXkiZ.jpg
Detta hjälper iaf mig att höra fotsteg bättre. Tillsammans med SoundLock, vilket är ett program där du sätter en maxgräns för det faktiska ljudet. Om du har volymen på 100% och SoundLock på 50% så kommer steg, rörelser och liknande spelas upp som "normalt" för 100% volym då dessa inte överskrider ljudstyrkan SoundLock satt. Skott, granater och annat som kan göra en döv begränsas däremot till 50% på ett ögonblick.

Tycker du att soundlock funkar bra? Får man fortfarande stereo (eller högre) med det? Nackdelar? Jag är nämligen bra sugen på något sånt just pga pubg...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av mmarks:

Tycker du att soundlock funkar bra? Får man fortfarande stereo (eller högre) med det? Nackdelar? Jag är nämligen bra sugen på något sånt just pga pubg...

9 a 10 gånger är det kanonbra, man får se till att ställa in det rätt bara så att inte alla ljud triggar läsningen. Ljudet blir inte förvrängt och svårnavigerat som sound equalization. Men man måste sätta gränsen på en sån nivå att man hör skotten, men utan att det blir jobbigt

Permalänk
Medlem

Fortsatta problem med PUBG. Hämtade hem en fräsch steamklient och spelet på nytt. Först en krasch. Nu får man upp
"Serialization Error: Action Needed

Corrupt data found, please verify your installation"

Verifierade filerna via steam. 17 filer saknas och 6,1 nya GB är på väg hem direkt efter en ny installation av spelet. Det är ju total skitvajsing sedan i fredags.

Funkar PUBG som vanligt för majoriteten verkligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Fortsatta problem med PUBG. Hämtade hem en fräsch steamklient och spelet på nytt. Först en krasch. Nu får man upp

Verifierade filerna via steam. 17 filer saknas och 6,1 nya GB är på väg hem direkt efter en ny installation av spelet. Det är ju total skitvajsing sedan i fredags.

Inga problem här. Däremot funderar ja över folk som påstår att dom inte möter fuskare. Nu kör ja iofs tpp duo men polarn e rabiat å anmäler för minsta lilla å får updates om bannade konton var å varannan dag...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

@Klyrre: vart får man uppdateringar om man rapporterat en spelare? Jag brukar anmäla dom som ser misstänksamma ut när man kollar "death camen", folk som ser ut att kunna se genom väggar eller att siktet inte avviker något från målet trots att denne skjuter.
Men just vart man får sina uppdatering hade jag velat veta, har googlat det men blir icke klokare. PUBGs egna support säger att man idag inte kan få någon uppdatering på en rapportering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Inga problem här. Däremot funderar ja över folk som påstår att dom inte möter fuskare. Nu kör ja iofs tpp duo men polarn e rabiat å anmäler för minsta lilla å får updates om bannade konton var å varannan dag...

Har rapporterat 7-8 st sen early access för misstänksamheter. Kanske fem som åkt dit. Hade jag blivit rapporterad för fusk hade jag tagit det med ro. Med en K/D under 1,0 i solo/TPP hade jag fått mig ett gott skratt.

Fick nu upp ett meddelande från BattleEye Launcher. "[INFO] Blocked loading of file: "C:\Windows\System32\Windows.Media.dll".
Har också antecknat en block från helgen med filnamnet "C:\Wíndows\System32\jertutil.dll".

Vad den här skiten betyder har jag ingen aning om. Nej, NES var the shit. En kassett att stoppa i spelmaskinen, funkade det inte, blåste man och sen hoppade skiten igång.

Permalänk
Avstängd

@joharnes: när man loggar in så brukar det komma en notis om att rapporteringen lyckats. har fått ett 10 tal bannade.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Jag har inga problem heller, är du säkert på att filerna är borta innan du laddar ner spelet igen? Det är inte alltid alla filer försvinner vid en avinstallation och sånt kan ställa till med alla möjliga spännande problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Ja, inga konstigheter.
Kolla så att burken verkligen är frisk, speciellt minnet. PUBG kör skiten ur minnet så är det nåt som inte är 100% med burken så... alltså, testa andra programvaror och utilities och se hur de beter sig.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Ja, inga konstigheter.
Kolla så att burken verkligen är frisk, speciellt minnet. PUBG kör skiten ur minnet så är det nåt som inte är 100% med burken så... alltså, testa andra programvaror och utilities och se hur de beter sig.

Tolkar jag det rätt att ett memtest vore på sin plats? memtest86 hittar jag på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Tolkar jag det rätt att ett memtest vore på sin plats? memtest86 hittar jag på nätet.

T.ex.
Men vem vet vad det är för fel, låter som att det bara märktes i PUBG först liksom... /shrug

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

T.ex.
Men vem vet vad det är för fel, låter som att det bara märktes i PUBG först liksom... /shrug

Har bara lagt märkte till det i PUBG. Men det verkar vara minnena. Har klockat ned dom och det är stabilare. Tack för tipset @RHWarrior:

Permalänk
Avstängd

Någon annan som blivit bannad här inne ? har inte spelat på drygt 2 veckor och igår när jag skulle spela så vart jag bannad från steam/pubg

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

Någon annan som blivit bannad här inne ? har inte spelat på drygt 2 veckor och igår när jag skulle spela så vart jag bannad från steam/pubg

Vilka mods/fusk använder du då? Ibland räknas vissa mods, typ reshade som fusk.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd

@Hablam: hade fått sonic radar installerat på något sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

@Hablam: hade fått sonic radar installerat på något sätt.

Aah där ser man. Anticheat enginen fungerar ju väl då. Tråkigt om det stämmer med att du inte installerade den med flit men var mer uppmärksam nästa gång.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hablam:

Aah där ser man. Anticheat enginen fungerar ju väl då. Tråkigt om det stämmer med att du inte installerade den med flit men var mer uppmärksam nästa gång.

jo riktigt surt. nej det var genom asus ez update det kom in med tyvärr. o inte får man tillbaka spelet heller tydligen jävla cp det där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som haft problem senaste tiden med att spelet hänger sig när man ska kolla killcam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Någon som haft problem senaste tiden med att spelet hänger sig när man ska kolla killcam?

Kollar sällan killcam, men de gånger jag gjort det har det funkat

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Kollar sällan killcam, men de gånger jag gjort det har det funkat

... Relevant info

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

... Relevant info

Ja, det va det väl? Funkar ju för honom när han använt det
Använde det igår vid ett par tillfällen, då funkade det...

Blir inte klok på flareguns… ofta när vi skjutit upp, så har vi inte fått nånting, är det för en annan skjutit upp precis innan eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Blir inte klok på flareguns… ofta när vi skjutit upp, så har vi inte fått nånting, är det för en annan skjutit upp precis innan eller?

Ja, det blir bara en dropp / cirkel, du ser nere till höger på inventory skärmen om det finns nån kvar i cirkeln du är.

Edit: juste på kartan är det man ser det. Men tror även man ser det över lilla kartan? har jag för mig.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kolla stora kartan så står det hur många sändningar det finns,

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

man måste invänta den första cirkeln. inne i cirkeln får man dropp box och utanför får man en bil.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

man måste invänta den första cirkeln. inne i cirkeln får man dropp box och utanför får man en bil.

Eller så får man ingenting. Och när man kollar så är det för att man träffade ett löv och ens flare ligger och pyr på taket av ett utedass :/

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Skrivet av exhale315:

1/10 gånger jag kollar death cam så hänger sig hela datorn och jag måste boota om.
Händer de jag spelar med ibland också.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Eller så får man ingenting. Och när man kollar så är det för att man träffade ett löv och ens flare ligger och pyr på taket av ett utedass :/

haha jo men så kan de ju vara. men 9 av 10 gånger får jag i alla fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callister:

1/10 gånger jag kollar death cam så hänger sig hela datorn och jag måste boota om.

Ajdå, samma här. Riktigt störande...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Callister:

ja i spelet har jag vart med om det också. är väl som du säger 1/10 gånger ungefär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callister:

Skapa ett makro som binder detta kommando till en tangent så slipper du starta om datorn.
taskkill /IM "tslgame.exe" /F

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless