PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Gillar inte alls den här överdrivna looten på Erangel. Om det ska vara såhär (som det alltid varit på Sanhok) så tappar man ju all poäng med loot över huvud taget, då kan ju alla få börja med en M416, en M24 och sjutton medpacks från start... 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Själv tycker jag nya känslan på erangel är mycket bättre! Det är sällan jag hittar det jag vill ha till 100% även om jag lootar hela mylta eller pochinki typ. Dock hittar jag nu förtiden alltid något så man slipper lämne området med en shotgun och en pistol och sedan komma i fight med någon som hade mer tur och fick en m24 och 4x typ

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Gillar inte alls den här överdrivna looten på Erangel. Om det ska vara såhär (som det alltid varit på Sanhok) så tappar man ju all poäng med loot över huvud taget, då kan ju alla få börja med en M416, en M24 och sjutton medpacks från start... 😔

Tyckte inte det var så mycket bättre. dock fler sniper-vapen var min känsla, vilket jag inte klagar på

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som upplevt bluescreens med senaste patchen?
Fick 2st igår. Väldigt sällan jag får bsods.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Hade massa strul med senaste patchen tills jag uppdaterade geforce experience och drivrutiner. Flyter perfa nu

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kopierar min text/fråga från "vilken upplösning spelar du på" tråden hit...

Spelar på en acer predator 1080p 240hz skärm 27", spelar mest pubg och liiite bf5 firestorm, kommer ju nästan aldrig upp den FPSen, bara i CSGO. ska jag ställa ner till 144hz då istället, eller det spelar ingen roll?
Funderar på en 1440p/144hz 27skärm, inbillar mig att man ser bättre då i PUBGs grötiga grafik..?
Har inställt på 120% i resolutionscale, motsvarar det 1440p då eller när man har 1080p? kör allt på low förutom texture och view distance, och AA på medel... har tillfredställande FPS, mest på Vikendi den kan dippa ner till 90 nån enstaka gång... och lite mer dip om det är många som landar i samma by i början.
Har ett Geforce 1080GTX, och en i7a 8700
Kör ej med G-sync, tycker det blir en liiiiten känsla av inputlag då... :S

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, måste vara många här som gått från 1080 till 1440 som spelar pubg... was it worth it?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Kom igen nu, måste vara många här som gått från 1080 till 1440 som spelar pubg... was it worth it?

sitter kvar på gamla hederliga 1080 i 144hz

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

sitter kvar på gamla hederliga 1080 i 144hz

Ok
Det som är frågan är om det är värt att gå till 1440p... både prestandamässigt, och kanske blir för "plottrigt" med 1440p och 27"... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok
Det som är frågan är om det är värt att gå till 1440p... både prestandamässigt, och kanske blir för "plottrigt" med 1440p och 27"... ?

Jag kör med 1440p och tycker man ser så jävla mycket bättre och tydligare. Spelar med datorn i signaturen.

Dock upplever jag ett rätt så jävla konstigt beteende ingame så jag undrar om det är någon mer som har/har haft det och vet nån lösning.

Problemet är att ena stunden är spelet smooth som det ska vara med 165Hz men andra sekunden så känns det så jävla hackigt inte alls lika smooth som det ska vara. Ska tillägga att det har ingenting med min FPS att göra då den ligger på 165 stabilt nät detta fenomen inträffar. Så är det någon här ute i cybervärlden som kan tänka sig ha någon lösning på problemet?

Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Jag kör med 1440p och tycker man ser så jävla mycket bättre och tydligare. Spelar med datorn i signaturen.

Dock upplever jag ett rätt så jävla konstigt beteende ingame så jag undrar om det är någon mer som har/har haft det och vet nån lösning.

Problemet är att ena stunden är spelet smooth som det ska vara med 165Hz men andra sekunden så känns det så jävla hackigt inte alls lika smooth som det ska vara. Ska tillägga att det har ingenting med min FPS att göra då den ligger på 165 stabilt nät detta fenomen inträffar. Så är det någon här ute i cybervärlden som kan tänka sig ha någon lösning på problemet?

Ok, hur står sig ett 1080 GTX mot ett titan?
Fått med sån a microlagg, om det är det du menar.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, hur står sig ett 1080 GTX mot ett titan?
Fått med sån a microlagg, om det är det du menar.?

Står väl sig rätt bra om jag inte har helt fel, beror väl på vad du kör med för skärm och upplösning? :] Jag skulle säga att jag kör rätt competitive-settings med 2560x1440p med 150-165 fps (fps låst till skärmens hz)

Ni som har problem med att det blir nå jävla cp-lagg även fast ni har bra med fps alltså typ 144hz och kör med 144hz så kolla på denna video: https://www.youtube.com/watch?v=WnKDPLjbg_I&t=1s

Handlar om att Windows inte släpper cachen på ram-minnet, vilket orsakar lagg även fast fpsen står stabilt. Vet inte om det beror på spelet i sig då det är ett rent ut sagt jävla skitspel sett till optimeringar eller Windows. Oavsett detta så funkade denna fix till 98% för mig.

Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Skrivet av KLIONE:

Står väl sig rätt bra om jag inte har helt fel, beror väl på vad du kör med för skärm och upplösning? :] Jag skulle säga att jag kör rätt competitive-settings med 2560x1440p med 150-165 fps (fps låst till skärmens hz)

Ni som har problem med att det blir nå jävla cp-lagg även fast ni har bra med fps alltså typ 144hz och kör med 144hz så kolla på denna video: https://www.youtube.com/watch?v=WnKDPLjbg_I&t=1s

Handlar om att Windows inte släpper cachen på ram-minnet, vilket orsakar lagg även fast fpsen står stabilt. Vet inte om det beror på spelet i sig då det är ett rent ut sagt jävla skitspel sett till optimeringar eller Windows. Oavsett detta så funkade denna fix till 98% för mig.

Jag har 9GB i mitt cacheminne, är det ovanligt? aldrig rensat innan, känns som man inte borde behöva göra detta?

https://i.imgur.com/LAEa1kr.png

(är det bara prestandan i PUBG som försämras med hög lagring på cachen?)

Permalänk
Medlem

----

Missade citeringen
Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Jag har 9GB i mitt cacheminne, är det ovanligt? aldrig rensat innan, känns som man inte borde behöva göra detta?

Jag vet faktiskt inte vad som är vanligt, men med tanke på det scriptet jag kör med som rensar så hinner det nog aldrig upp på så mycket. Den rensar var 5e minut. Klart bättre flyt nu. Nä det ska man fan inte behöva göra, men å andra sidan är detta jävla skitspel inte direkt bra heller. Det är roligt, men det är fan inte bra. Kan rekommendera att köra den där saken.

Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Medlem

Ang. 1080p vs 1440p vill jag säga att jag precis inhandlat en 1440p IPS G-sync (ASUS ROG Swift PG279Q) och än så länge ser jag bara fördelar (och fienden..... fniss). Så klart får ju fps'en lida en aning. I 1080p låg jag rätt stabilt på 144 fps ultra, nu får jag nöja mig med ~120-130 fps på high.

Grafikkortet körs i strax över 2000 mhz. Pendlar lite beroende tempen i chassit.

Gav 5500:-för skärmen och det är rätt mycket pengar för att se fienden bättre i PUBG, men om man lirar fler spel än vad jag gör så borde man klart överväga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Ang. 1080p vs 1440p vill jag säga att jag precis inhandlat en 1440p IPS G-sync (ASUS ROG Swift PG279Q) och än så länge ser jag bara fördelar (och fienden..... fniss). Så klart får ju fps'en lida en aning. I 1080p låg jag rätt stabilt på 144 fps ultra, nu får jag nöja mig med ~120-130 fps på high.

Grafikkortet körs i strax över 2000 mhz. Pendlar lite beroende tempen i chassit.

Gav 5500:-för skärmen och det är rätt mycket pengar för att se fienden bättre i PUBG, men om man lirar fler spel än vad jag gör så borde man klart överväga det.

Antar att du kör allting på High då? Det behöver du inte göra, för att pressa fps kan du sänka det mesta förutom Anti-Aliasing, Textures och eventuellt View Distance. Du kommer förmodligen aldrig gå tillbaka till en 1080p-skärm. Lite mer ms i en IPS-panel än TN-dock som jag själv äger.

Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Antar att du kör allting på High då? Det behöver du inte göra, för att pressa fps kan du sänka det mesta förutom Anti-Aliasing, Textures och eventuellt View Distance. Du kommer förmodligen aldrig gå tillbaka till en 1080p-skärm. Lite mer ms i en IPS-panel än TN-dock som jag själv äger.

Skönt att se er prata om upplösningar.
Jag har "bestämt" mig för att införskaffa mig 1440p (Förutsatt att jag får OK framerate). Spelar på dator enligt nedan. Hur kommer jag klara mig på en 144Hz-skärm?
Kör allt på very low, utom textures samt wiew distance.
Detta med ett GTX 1080 klockat på 2,15 GHz.

Spelar uteslutande PUBG.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Erangel är ju totalförstörd numera. Hoppade i caféet i Lipovka igår. Enbart i cafét hittade jag 1st SLR, 1st DP28, 1st Bizon och 1st M416. Därtill level 2-kruka, 3-väst och 3-rygga. Dock bara ett 2X sikte till SLR:en.
Innan Lipovka lämnades sprang jag förbi 2st M24:or, 1st SKS och 1st Mini. Sprang säkert förbi någon KAR98 som i min hast tolkades som en brakare...
All godis leder till mer eller mindre stiltje, alla är tidigt fullkittade och tar sin plats och inväntar nästa cirkel. Blir knappt någon rörelse första 20 minuterna. Sen är jag ingen cowboy som attackerar spelare till höger och vänster, kramar helst bössan i godan ro och pangar på förbipasserande löpare och rullande ekipage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Skönt att se er prata om upplösningar.
Jag har "bestämt" mig för att införskaffa mig 1440p (Förutsatt att jag får OK framerate). Spelar på dator enligt nedan. Hur kommer jag klara mig på en 144Hz-skärm?
Kör allt på very low, utom textures samt wiew distance.
Detta med ett GTX 1080 klockat på 2,15 GHz.

Spelar uteslutande PUBG.

//C

ingen fara kör med lite på ulltra och lite på low på en x34 3440x1400p med ett 1080 och ligger stabilt över 100 fps, och en vanlig 1400p skärm har du lite mindre pixlar, så det kommer funka kanon , tror du kommer ligga mellan 100 till 150 mestadels, så perfekt

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Har fått problem det senaste, spelet tar en evighet att starta, när det väl startar får jag connection failed eller failed to initialize steam. Har testat ominstallera, men hjälpte inte. Har spelat sedan betan, aldrig varit med om något liknande. Det vägrar iprincip starta.

Har senaste grafikdrivrutiner och testat att inaktivera brandvägg osv.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Jag får inte alls lika hög fps. Är det min CPU som flaskar? Kör 1080 ti med ett 6700K överklockat till 3,4 GHz.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Sjusovarn

@Shakermaker: Du borde kunna få upp din 6700K till 4,5Ghz med bra kylning. Vad är dina specs annars, vilka settings, antal skärmar, borderless/fullscreen etc.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker d-syncen nästintill eskalerat senaste tiden? Den hälsar på med alltför jämna mellanrum nuförtiden skittråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Bara jag som tycker d-syncen nästintill eskalerat senaste tiden? Den hälsar på med alltför jämna mellanrum nuförtiden skittråkigt.

Har inte märkt minsta desync, kanske problem i din ände?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Har inte märkt minsta desync, kanske problem i din ände?

35 i ping mot London och 42 mot Irland. Det är inte katastrofalt om jag är rätt underrättad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Nu har jag bara testat lite senaste tiden men när jag körde det nyligen kände jag samma sak, det var enorm variation vilket gjorde det väldigt trist att spela.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

1728x1080p, 144hz. Rekommenderas! 100 res scale, allt low.
i7 8086k, gskill 16gb 3600mhz cl16, 1080ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Nej du borde inte behöva göra det. Microsoft borde göra det.
Men tills dom lyckas fixa en fungerande minneshantering är det här lösningen.
Nej, inte bara pga pubg du bör göra det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MOLNMAN:

Som fps noob förstår jag inte grejen med 16:10.
Anledningen är högre fps samt större/bredare hitbox?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MOLNMAN:

Testat det... men tycker det blir suddigare och svårare att se fi på långt håll...