PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av MOLNMAN:

1728x1080p, 144hz. Rekommenderas! 100 res scale, allt low.
i7 8086k, gskill 16gb 3600mhz cl16, 1080ti.

Har sett fler e-sportare köra liknande inställningar, Jeemzz och Sambty/Jembty t.ex.
Vad är fördelarna förutom högre FPS?
Spelmotorn gynnas väl inte direkt av 300+ FPS som i CS och när det är så pass pixligt blir det inte svårare att spotta fiender?
Tänker att man hellre vill ha högre upplösning, AA på max m.m.

Själv kör jag 2560×1440, 165Hz.
https://youtu.be/pxIQX46zNFs?t=198
FOV: 90 (default)
Res scale: 100 (default)
AA: ultra
https://www.youtube.com/watch?v=nhie5HFbUrI (mindre flickering)
PP: medium
Shadows: low
Textures: ultra
Effects: high
https://www.youtube.com/watch?v=w7UxwxuM_dM (high funkar också för att flashen ska synas)
Foliage: low
View distance: medium
V-sync: AV (G-sync på)
Motion blur: AV
Sharpen: on

Med dessa inställningar får jag bäst balans för att se fiender enklare och samtidigt ha en hög FPS samtidigt som grafiken är bra för en casual gamer som mig. Får stabila 140-165 fps med liknande spec som du har (spec i sign).
Kör även 60% digital vibrance för att få lite färg i spelet.

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem

@D-ryd: Du har sämre FPS i turneringar då du har mycket mer fordon och mer folk i slutet av matcherna så kanske därför dem känner att dem behöver mer FPS?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

@D-ryd: Du har sämre FPS i turneringar då du har mycket mer fordon och mer folk i slutet av matcherna så kanske därför dem känner att dem behöver mer FPS?

Ja det är nog en av förklaringarna, det används ju också betydligt mer rökgranater som drar ner FPS.
Men som sagt jag spelar bara casual, @Molnman är ju proffs (tror jag).
Skulle vara kul med lite insikt hur viktigt det är med FPS kontra visibiliteten i turneringar, allt på low och den upplösningen känns bara fel.

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Ja det är nog en av förklaringarna, det används ju också betydligt mer rökgranater som drar ner FPS.
Men som sagt jag spelar bara casual, @Molnman är ju proffs (tror jag).
Skulle vara kul med lite insikt hur viktigt det är med FPS kontra visibiliteten i turneringar, allt på low och den upplösningen känns bara fel.

Han spelar i Stellar vad jag vet

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Har sett fler e-sportare köra liknande inställningar, Jeemzz och Sambty/Jembty t.ex.
Vad är fördelarna förutom högre FPS?
Spelmotorn gynnas väl inte direkt av 300+ FPS som i CS och när det är så pass pixligt blir det inte svårare att spotta fiender?
Tänker att man hellre vill ha högre upplösning, AA på max m.m.

Själv kör jag 2560×1440, 165Hz.
https://youtu.be/pxIQX46zNFs?t=198
FOV: 90 (default)
Res scale: 100 (default)
AA: ultra
https://www.youtube.com/watch?v=nhie5HFbUrI (mindre flickering)
PP: medium
Shadows: low
Textures: ultra
Effects: high
https://www.youtube.com/watch?v=w7UxwxuM_dM (high funkar också för att flashen ska synas)
Foliage: low
View distance: medium
V-sync: AV (G-sync på)
Motion blur: AV
Sharpen: on

Med dessa inställningar får jag bäst balans för att se fiender enklare och samtidigt ha en hög FPS samtidigt som grafiken är bra för en casual gamer som mig. Får stabila 140-165 fps med liknande spec som du har (spec i sign).
Kör även 60% digital vibrance för att få lite färg i spelet.

Kör 100% digital vibrance sen custom på skärmen till det lite varma hållet. Finns ju faktiskt några som spelar med AA på, själv tycker jag det är sjukt äckligt. Blir suddigt enligt mitt tycke, mycket lättare att spotta människor med allt very low/low. Vet att just nu i PEL har många bytt tillbaka till 1920x1080p due ASUS-skärmarna StarLadder har där är riktigt kassa, allt blir super suddigt med 1728x1080. Var riktigt vidrigt att lira på
Jag vet inte riktigt om jag vill kalla mig proffs längre, hoppade in i ett Contender lag bara Men jag vet allt om scenen samt deltagit från start typ kanske 80% av alla lan tror jag up to date (?) Fråga på om du undrar något
och Ja online vill du ha all fps du kan krama ut, det har blivit 1000% gånger bättre än hur det var 2017, då det var bokstavligen bilar som hackade fram i 5-10 fps i slutet

Permalänk
Medlem
Skrivet av MOLNMAN:

Kör 100% digital vibrance sen custom på skärmen till det lite varma hållet. Finns ju faktiskt några som spelar med AA på, själv tycker jag det är sjukt äckligt. Blir suddigt enligt mitt tycke, mycket lättare att spotta människor med allt very low/low. Vet att just nu i PEL har många bytt tillbaka till 1920x1080p due ASUS-skärmarna StarLadder har där är riktigt kassa, allt blir super suddigt med 1728x1080. Var riktigt vidrigt att lira på
Jag vet inte riktigt om jag vill kalla mig proffs längre, hoppade in i ett Contender lag bara Men jag vet allt om scenen samt deltagit från start typ kanske 80% av alla lan tror jag up to date (?) Fråga på om du undrar något
och Ja online vill du ha all fps du kan krama ut, det har blivit 1000% gånger bättre än hur det var 2017, då det var bokstavligen bilar som hackade fram i 5-10 fps i slutet

Har försökt spela med AA av men det går inte, bilden blir ju klart skarpare utan AA men på avstånd med all pickelflickering gör att hela bilden rör sig. Ärligt talat tror jag 2560x1440 på 24tum med AA av borde ge väldigt bra klarhet.

Själv kör jag 1920x1080 på en 27tum vilket inte lämpar sig perfekt enligt mitt tycke.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Har ni separata knappar för ADS och AIM?
Kollar man tex whacky jacky så tipsar många om att ha ADS på hold, och AIM på en annan knapp för att snabbare få in siktet när man ADS... men vill inte till för mig att köra på hold… går skitdåligt att sikta då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har ni separata knappar för ADS och AIM?
Kollar man tex whacky jacky så tipsar många om att ha ADS på hold, och AIM på en annan knapp för att snabbare få in siktet när man ADS... men vill inte till för mig att köra på hold… går skitdåligt att sikta då...

Jag separerade dem för ett tag sen, och ändrade till HOLD på båda efter att ha lyssnat på Fuzzface. Det var skitsvårt i början, men känns mycket bättre nu än med toggle.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

@MOLNMAN: Vet du hur faceits ranking system funkar? Känns som att den bara går på average placement?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

@MOLNMAN: Vet du hur faceits ranking system funkar? Känns som att den bara går på average placement?

Enbart elo-baserat likt cs. Kommer du 1-4 plats i en hygglig högt elo match får du + annars - osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av MOLNMAN:

Enbart elo-baserat likt cs. Kommer du 1-4 plats i en hygglig högt elo match får du + annars - osv

Ja det kan ju förklara varför man hamnar med folk som är typ lvl 4-6 med 20 avg.dmg på 80+ matcher :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Ja det kan ju förklara varför man hamnar med folk som är typ lvl 4-6 med 20 avg.dmg på 80+ matcher :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MOLNMAN:

Jag är ju inte i närheten av proffs nivå men så jävla kass är jag fan inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sen finns ju motsatsen, blev alldeles nyss smiskad tillsammans med brorsan av Monkey i Vitality. Liiite klasskillnad mot oss som är snäppet över sämst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag saknar faktiskt nån typ av spelarlista där man kan se folks rank. När man spelar squad med randoms har man ju ingen aning om vad det är för folk man har med sig.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Jag saknar faktiskt nån typ av spelarlista där man kan se folks rank. När man spelar squad med randoms har man ju ingen aning om vad det är för folk man har med sig.

https://pubg.op.gg/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Jo fast det där hjälper ju inte så mycket om du redan är ingame. (Om du inte känner för att tabba ut och in hela tiden då)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Jo fast det där hjälper ju inte så mycket om du redan är ingame. (Om du inte känner för att tabba ut och in hela tiden då)

Har man 2 skärmar är det ganska nice att kolla under tiden...

Permalänk
Medlem

Vadå, kan man se vilken server man är inne på och vilka som är där?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Vadå, kan man se vilken server man är inne på och vilka som är där?

Nej men du kan söka upp spelarna i ditt lag och se deras stats

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, det var dock inte vad jag vill ha men tack ändå.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av wzaa:

Hej!

Försökte hitta någon information om detta spel här på swec men hittar ingenting så tänkte att denna tråd kunde vara för oss som ser detta spel som intressant.

Spelet ligger just nu under closed beta till mars 19. Vill man kan man göra en preorder på spelet för 29.99$ för att få access till fullständiga spelet samt en beta key. Vad jag läst mig till verkar det dock endast vara server uppe på helger fram till 19 mars, så man inte köper och tror man ska kunna lira på vardagar. Se mer info på deras hemsida här.

Någon mer som är sugen på detta spel som har mer info om det eller kanske testat det? Dela gärna med dig/er av det ni vet om spelet!

Jag tror däremot att jag avvaktar på release för att se hur det utvecklats tills dess.

Spelar inte PUBG så ofta längre har börjat köra Apex istället

Permalänk
Medlem

@chrille18: Wow, citera det första inlägget i en tråd med 125 sidor. som är över 2 år gammalt. Känns ju relevant eller?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@chrille18: Wow, citera det första inlägget i en tråd med 125 sidor. som är över 2 år gammalt. Känns ju relevant eller?

Svarade enbart för att få fler "inlägg" på sin profil

Permalänk
Medlem

Min PUBG kväll igår:

Match 1 - 6 kills, Chicken dinner
Match 2 - Jag blir skrämd av ett högt skott i närheten när jag kör i min bil och råkar trycka på F. Dör direkt utan att fått skjuta ett skott :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur känner ni för Squad?
Personligen avskyr jag squad och spelar enbart Duo. Ibland när vi är många som spelar samtidigt så provar man två matcher och rage-quitar.
Oftast blir det 3-man squad så direkt en nackdel mot 4-man. Och lika roligt för den som dör tidigt och får sitta och spectata i 20 minuter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av chrille18:

Spelar inte PUBG så ofta längre har börjat köra Apex istället

Haha, den var bra. Där hade man tydligen varit inne och skrivit ja

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Hur känner ni för Squad?
Personligen avskyr jag squad och spelar enbart Duo. Ibland när vi är många som spelar samtidigt så provar man två matcher och rage-quitar.
Oftast blir det 3-man squad så direkt en nackdel mot 4-man. Och lika roligt för den som dör tidigt och får sitta och spectata i 20 minuter.

OJ, tycker precis tvärtom, spelar alltid squad för det är bra mycket roligare
Vi är 3st i squad bland. finns både för och nackdelar. är man 3st. man kan flyga till sämre lootplatser och klara sig längre till slutet för att slippa strida i början.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag spelar en hel del 1-man squad. Det kan vara riktigt roligt ibland men ofta blir man överkörd av mängden motståndare bara. Random squad är så olika. Ibland får man trevliga personer som går att tjöta med men oftast är det otrevliga ryssar som inte vill prata engelska eller kineser som tjattrar på med varandra och skiter i en. Nåt som är kul annars är 1 v duos. Det finns ju inte så man får gå in i Duo och sen köra själv. Inte alltid populärt men lika ofta droppar ändå ens medspelare inom första minuten så vad spelar det för roll.
När jag kör random squads så händer detta nästan alltid. Mina teammates startar nån liten strid i närheten och innan jag ens hinner dit så är de döda. Jag vet inte vad fan de håller på med men i de lägena brukar jag bara dra därifrån och inte sällan får vår squad en top 5 iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag spelar en hel del 1-man squad. Det kan vara riktigt roligt ibland men ofta blir man överkörd av mängden motståndare bara. Random squad är så olika. Ibland får man trevliga personer som går att tjöta med men oftast är det otrevliga ryssar som inte vill prata engelska eller kineser som tjattrar på med varandra och skiter i en. Nåt som är kul annars är 1 v duos. Det finns ju inte så man får gå in i Duo och sen köra själv. Inte alltid populärt men lika ofta droppar ändå ens medspelare inom första minuten så vad spelar det för roll.
När jag kör random squads så händer detta nästan alltid. Mina teammates startar nån liten strid i närheten och innan jag ens hinner dit så är de döda. Jag vet inte vad fan de håller på med men i de lägena brukar jag bara dra därifrån och inte sällan får vår squad en top 5 iallafall.

Nu syftade jag på när man spelar med vänner Random kvittar, är ju bara starta ny match.
Är vi 4st så delar vi upp oss i två duo-lag istället. Sällan vi lyckas köra mer än ett par matcher innan någon är arg i 3/4-man squad 😆

Visa signatur