Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

60 FPS youtube videor på 55PUS8303!

Hej!

Jag undrar varför kan jag inte spela youtube videor som kommer med 60 FPS * 4K 2160p upplösning?
TVen är Philips 55PUS8303. Problemet är att bilden stannar (picture-freeze) men ljuden fortsätter!
Har någon haft samma problem? Finns det en lösning?

Tack så mycket på förhand.

Permalänk
Bildexpert 📺

@ivanoviskie: Menar du att den interna spelaren/smart-systemets Youtube-app inte orkar med? Då är svaret att TV:ns hårdvara förmodligen inte orkar med. Till exempel för att den inte har nog med processorkraft eller att du inte har tillräckligt snabb nätverksanslutning till TV:n. Detta är något av en klassiker med trådlöst nätverk till TV:n så testa kabel och se om det fungerar.

Permalänk

@Laxpudding: Tack för ditt svar.
Ja, jag menade interna spelaren/smart-systemets Youtube-app. Jag tror inte att det är pga trådlöst nätverk, eftersom jag spelade upp videon på min dator på den högsta kvaliteten och den var okje.
Om det är youtube appen som inte orkar med, finns det något som man kan göra? Är det ett vanligt problem vid alla TVen?
Om det är ett problem hos Philips, är det en bra orsak för att lämna TVn tillbaka (Jag köpte den från EG den 25:e januari)?
Tack!

Permalänk
Bildexpert 📺

@ivanoviskie: Att din dator kan spela upp samma 4K-klipp via trådlöst nätverk på din dator är ingen garanti för att din TV har tillgång till samma kapacitet. Detta är ju själva naturen hos trådlösa nätverk. Så testa med kabel först.

Du kan förstås kontakta Philips eller El-Giganten. De kommer förmodligen föreslå samma sak som jag.