Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Jag börjar ledsna ur på bostadsmarknaden, jag har lyckats spara ihop kontantinsats trodde jag men nu stiger priserna i högre takt än vad jag hinner spara ihop, fina gårdar säljs till "folk" som ska ha det som investering/sommarställe. Sedan står husen tomma större delen av året, byarna dör ut. Själv får man nöja sig med att hyra en bostad, men det lär väl bli marknadsmässiga hyror så man får än mindre att leva på och än mindre möjlighet att spara ihop till ett hus.

Vänta tills räntan höjts lite till så ska du se att det blir billigare att köpa hus dock får man stå ut med högre ränta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolomakatita:

Chrome är skit! Om jag inte stänger alla flikar innan jag stänger chrome kommer de upp sen när jag starar igen, även om jag har ställt in att chrome ska öppnas med en ny sida. Jag uppdaterade och det gjorde bara saken värre!

Brukar du "tvångsavstänga" datorn eller typ dra elkontakten? Då brukar detta hända för mig.

Permalänk
Medlem

ja e riktigt jävla tiltad från att kört 10 cali games på dota2 o gick 2-8 som slutade med -450mmr

Visa signatur

Dota 2

Permalänk

@Timergu: Ibland stänger jag strömmen efter att jag stängt datorn, det är när jag ska starta efter dessa tillfällen som den försöker starta 4 gånger. Men gör den det 4 gånger för dig med? För något år sedan gjorde den det bara 2 gånger så det är väl vad jag tycker är konstigast, att det gått från 2 till 4 försök.

Permalänk

Influensa och en förkylning från helvetet. Maxar med 2 Alvedon och en Ipren. Hjälper i princip ingenting. Det ända positiva var att det inte var maginfluensan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

SJ!

Åker 60mil för att skriva en kontrollskrivning. Tåget är 1,5 timmar sent får springa som en idiot. Kommer dit 25min efter KSn börjat. Så hinner precis in till andra insläppet. Men gör ett fel på ett av uppgifterna i stressen, som jag inte hinner rätta. Så kommer antagligen få 4poäng och kravet är 5....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Tomahawk B350 - AMD Ryzen 5700X - 32 GB Corsair LPX 3200CL16 - RTX3070 - Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Alla dessa människor i villaområden som verkar vara världsmästare på hur snöröjningen ska gå till. Dom börjar med att skicka ut alla snö från sin uppfart rakt ut på vägen, trots att dom inte får göra så. Sen när jag kommer med plogen och försöker få med mig det mesta, men när det är 1,5dm snö så kommer det att rinna över och bildas en vall på deras infart. Då blir dom så jävla sura och säger att det är min skyldighet att ta bort vallen och att dom ska ringa kommunen och säga att jag ska ha avdrag.

Detta trots att kommunen har sagt till oss att vi inte har någon skyldighet att öppna upp folks infarter.

Kul jobb det här ibland.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Alla dessa människor i villaområden som verkar vara världsmästare på hur snöröjningen ska gå till. Dom börjar med att skicka ut alla snö från sin uppfart rakt ut på vägen, trots att dom inte får göra så. Sen när jag kommer med plogen och försöker få med mig det mesta, men när det är 1,5dm snö så kommer det att rinna över och bildas en vall på deras infart. Då blir dom så jävla sura och säger att det är min skyldighet att ta bort vallen och att dom ska ringa kommunen och säga att jag ska ha avdrag.

Detta trots att kommunen har sagt till oss att vi inte har någon skyldighet att öppna upp folks infarter.

Kul jobb det här ibland.

Låter inte som ett samhälle i Norrland, det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Alla dessa människor i villaområden som verkar vara världsmästare på hur snöröjningen ska gå till. Dom börjar med att skicka ut alla snö från sin uppfart rakt ut på vägen, trots att dom inte får göra så. Sen när jag kommer med plogen och försöker få med mig det mesta, men när det är 1,5dm snö så kommer det att rinna över och bildas en vall på deras infart. Då blir dom så jävla sura och säger att det är min skyldighet att ta bort vallen och att dom ska ringa kommunen och säga att jag ska ha avdrag.

Detta trots att kommunen har sagt till oss att vi inte har någon skyldighet att öppna upp folks infarter.

Kul jobb det här ibland.

Det lustiga är att om de inte hade puttat ut sin snö så hade vallen mot deras infart troligen blivit mindre, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Låter inte som ett samhälle i Norrland, det här.

Nej, längst ut på en av Stockholms pendeltågslinjer.

Skrivet av Mieriola:

Det lustiga är att om de inte hade puttat ut sin snö så hade vallen mot deras infart troligen blivit mindre, eller hur?

Det stämmer, blir en hel del extra snö framför varje hus när dom skjuter ut allt från sin garageuppfart.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

@Rawrgasm: Finns det plats vid sidorna om deras hus och uppfarter att skotta ut snön på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yonie:

@Rawrgasm: Finns det plats vid sidorna om deras hus och uppfarter att skotta ut snön på?

De borde ha någon typ av trädgård kan man tycka. Men det är väl för jobbigt att skotta undan för hand, enklare att bara skjuta ut det i gatan. Idioter!

Permalänk
Medlem

Kanske lite fel forum, men det står att skriva av sig.
3,5 månad sen gjorde du slut. Önskar jag kunde släppa dig men jag kan bara inte. Jag hoppas fortfarande att våra vägar kommer korsas, att vi på något vänster komma hitta tillbaks. Gärna redan ikväll. Men det kommer inte hända. Du har blockerat mig överallt.
Man brukar säga att hoppet är något man aldrig ska förlora, men i denna situation gör den så mycket svårare.
Igår och idag var första gångerna jag kunde gråta. Första gångerna jag varit ensam och inte behövde hålla min känslor inåt.
Varför är jag så rädd för att bli ensam igen? Jag har gått igenom samma sak förr. Jag vet att det kommer en tid då jag vaknar upp och du är inte den första jag tänker på, att jag kanske till och med trivs att vara singel igen. Jag klarade ju mig fint innan vi blev något. Inte var jag bestörd av att vara ensam då. Jag vet att nya dörrar öppnar sig, men jag vill inte ha dem. Du var en utav mina bästa vänner innan vi blev något, det känns som jag har förlorat två personer från mitt liv, min bästa vän, min partner.
Jag skulle ge allt, men det krävs att du också vill.
Och den viljan verkar inte finnas där.
Fan...

Permalänk
Medlem

Har varit så extremt trött ett bra tag nu. Har känt att jag haft lite dåligt med energi ganska länge (6+ månader), men nu har det blivit så extremt påtagligt. Kommer hem från jobbet helt slut, orkar inte ens sätta mig vid datorn. Orkar inte spela eller fixa mat, sånt som jag tyckt var kul tidigare. Behöver sova nästan 9 timmar per natt för att känna mig utvilad på morgonen, men då håller det ändå inte i sig utan helst ska jag sova en halvtimme en eller ett par gånger på eftermiddagen också. Känner mig allmänt groggig under hela dagen trots det, och har provat att sova både mer och mindre men inget funkar.

Tänker att jag måste kolla upp vad det är. Pratade med läkare i höstas, men de sa att det var vanligt då jag precis gått från studier till jobb och att det är en omställning för kroppen. Tänkte att det kunde stämma, men så kan nog inte vara fallet då det bara blivit värre. Är bara rädd att jag kommer stämplas som utbränd/deprimerad och bli sjukskriven, inte det jag vill och kan nästan garantera att så inte är fallet. Har haft depression tidigare, och kan lugnt säga att just nu är en av de bästa och mest ångestfria perioderna jag haft i mitt liv. Förutom att jag inte orkar med något, då.

Uppskattar om något har någon tanke om vad det kan röra sig om.

Permalänk
Medlem

@Hazelberg: Finns många olika orsaker till onormal svår trötthet. En är t.ex. fel på sköldkörteln (hypotyreos).

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Har varit så extremt trött ett bra tag nu. Har känt att jag haft lite dåligt med energi ganska länge (6+ månader), men nu har det blivit så extremt påtagligt. Kommer hem från jobbet helt slut, orkar inte ens sätta mig vid datorn. Orkar inte spela eller fixa mat, sånt som jag tyckt var kul tidigare. Behöver sova nästan 9 timmar per natt för att känna mig utvilad på morgonen, men då håller det ändå inte i sig utan helst ska jag sova en halvtimme en eller ett par gånger på eftermiddagen också. Känner mig allmänt groggig under hela dagen trots det, och har provat att sova både mer och mindre men inget funkar.

Tänker att jag måste kolla upp vad det är. Pratade med läkare i höstas, men de sa att det var vanligt då jag precis gått från studier till jobb och att det är en omställning för kroppen. Tänkte att det kunde stämma, men så kan nog inte vara fallet då det bara blivit värre. Är bara rädd att jag kommer stämplas som utbränd/deprimerad och bli sjukskriven, inte det jag vill och kan nästan garantera att så inte är fallet. Har haft depression tidigare, och kan lugnt säga att just nu är en av de bästa och mest ångestfria perioderna jag haft i mitt liv. Förutom att jag inte orkar med något, då.

Uppskattar om något har någon tanke om vad det kan röra sig om.

Om det inte är någon fysiologisk orsak, typ näringsbrist av någon sort (vet inte hur du käkar, veganer t.ex. får ofta brist på järn, b-vitamin och d-vitamin om de inte är rätt pålästa och noga med att äta rätt/komplettera) så låter det mer som den fina slaskdiagnosen "utmattningssyndrom". Och det sköna med just utbrändhet t.ex. är att för många så kryper det sig på långsamt under lång jävla tid, det är ingenting som händer över en helg som man gärna pratar om med väggar osv.

Annars kan för lågt blodtryck göra att man tappar farten lite grann men det hade läkaren sett i höstas antagligen. Gå och gör en kortare fysundersökning, spelar ingen roll vad läkaren säger - fortf upp till dig att avgöra om du vill ta det i åtanke eller inte. Att gå och vara rädd och trycka undan problemen är garanterat det sämsta du kan göra om det är psykiskt, iaf om målsättningen är att bli av med dem.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Hazelberg: Finns många olika orsaker till onormal svår trötthet. En är t.ex. fel på sköldkörteln (hypotyreos).

Skrivet av Masyve:

Om det inte är någon fysiologisk orsak, typ näringsbrist av någon sort (vet inte hur du käkar, veganer t.ex. får ofta brist på järn, b-vitamin och d-vitamin om de inte är rätt pålästa och noga med att äta rätt/komplettera) så låter det mer som den fina slaskdiagnosen "utmattningssyndrom". Och det sköna med just utbrändhet t.ex. är att för många så kryper det sig på långsamt under lång jävla tid, det är ingenting som händer över en helg som man gärna pratar om med väggar osv.

Annars kan för lågt blodtryck göra att man tappar farten lite grann men det hade läkaren sett i höstas antagligen. Gå och gör en kortare fysundersökning, spelar ingen roll vad läkaren säger - fortf upp till dig att avgöra om du vill ta det i åtanke eller inte. Att gå och vara rädd och trycka undan problemen är garanterat det sämsta du kan göra om det är psykiskt, iaf om målsättningen är att bli av med dem.

Tack för svaren, har fått tummen ur och bokat tid på vårdcentralen. Skulle vara en sån extrem boost i livskvalitén om man helt plötsligt kunde känna sig pigg när man sover ordentligt.

Permalänk
Medlem

Hade en fet vecka planerad med plåtningar 4 dagar i rad, och var ganska sugen på att få allt i hamn smidigt för att ligga ekonomiskt ok till för 2019-starten.

Måndagen gick skräp, var tvungen att låna ett annat objektiv och det SÖG, tisdagen (idag) var alla kläder från märkets lager i fel storlek för modellen och hon såg ut som en skrynklig clown - alla åkte hem igen. I morgon börjar vi kl. 10:00 och Stockholm FUNKAR INTE just nu trafikmässigt så det kommer garanterat skita sig på något sätt, och torsdagen är avbokad.

Fucking... Kul. Allt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Har varit så extremt trött ett bra tag nu. Har känt att jag haft lite dåligt med energi ganska länge (6+ månader), men nu har det blivit så extremt påtagligt. Kommer hem från jobbet helt slut, orkar inte ens sätta mig vid datorn. Orkar inte spela eller fixa mat, sånt som jag tyckt var kul tidigare. Behöver sova nästan 9 timmar per natt för att känna mig utvilad på morgonen, men då håller det ändå inte i sig utan helst ska jag sova en halvtimme en eller ett par gånger på eftermiddagen också. Känner mig allmänt groggig under hela dagen trots det, och har provat att sova både mer och mindre men inget funkar.

Tänker att jag måste kolla upp vad det är. Pratade med läkare i höstas, men de sa att det var vanligt då jag precis gått från studier till jobb och att det är en omställning för kroppen. Tänkte att det kunde stämma, men så kan nog inte vara fallet då det bara blivit värre. Är bara rädd att jag kommer stämplas som utbränd/deprimerad och bli sjukskriven, inte det jag vill och kan nästan garantera att så inte är fallet. Har haft depression tidigare, och kan lugnt säga att just nu är en av de bästa och mest ångestfria perioderna jag haft i mitt liv. Förutom att jag inte orkar med något, då.

Uppskattar om något har någon tanke om vad det kan röra sig om.

Har kämpat i några år med stress och känner igen det där, just groggykänslan låter som en stressreaktion. Mitt råd är gå till läkare och om det inte är något fel som syns på prover hos läkaren så kör strikt på "mat och sovklocka" fasta tider för måltider som det aldrig kompromissas om. Ät bra mat lagad från grunden, baka brödet själv godare nyttigare och rätt roligt och man fyller sin fritid med lite meningsfulla saker. Ät frukost, mellanmål, lunch (lägg gärna in en liten promenad på lunchen med), mellanmål, middag, någon form av motion typ 30min promenad, kvällsmål, sedan gör saker som får dig att slappna av. Se till att få då 9-10tim sömn om du känner att du behöver det. Vet inte vad du jobbar med men ta små mikropauser varje timme på jobbet, hämta vatten att dricka, gör några utfall/stretcha lite/rör på dig om man känner sig stel. Viktigast av allt kör lika på helgerna så du inte sover bort halva helgen, skippar måltider och blir apatisk i soffan. Umgås med vänner/familj och isolera dig inte.
Men börja först med lite prover hos en läkare för att utesluta andra orsaker. Att bli sjukskriven för stress/utbrändhet innan det går för långt är ingen dödsdom, snarare tvärtom du får chansen att börja leva och tro mig de som hamnat på botten får en självkännedom går ganska långt för att aldrig hamna där igen och det kommer vara ens styrka att kunna säga nej och ta den tid saker behöver och det är inte en svaghet och det förstår de vettiga arbetsgivarna. Det bästa är att sätta stopp innan det slutar i en sjukskrivning, så ta alla varningstecken på allvar det tjänar alla på i längden och framförallt du och din omgivning.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Satte i en ny hårddisk och klämde kabeln när jag stängde bakluckan.
Moderkortet är helt dött. Hoppas inget annat strök med.

Gaaaaah.. Inte nog med att jag fick köpa ett nytt moderkort + ram minnen som gått sönder, Nu kan jag inte aktivera mitt windows (som bara är 2 mån gammalt) för att jag har ny maskinvara. Fuck microsoft

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Gaaaaah.. Inte nog med att jag fick köpa ett nytt moderkort + ram minnen som gått sönder, Nu kan jag inte aktivera mitt windows (som bara är 2 mån gammalt) för att jag har ny maskinvara. Fuck microsoft

bara prata med supporten så löser dom det.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Är så jävla trött på alla inkompetenta spelare man får i sitt lag när man spelar League. Trist att spelet är så beroendeframkallande för det gör den mentala hälsan inget gott.
/rant

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Älskar nätter som dessa.. Vakna somna om, vakna somna hela jädra natten!

Tur det är fredag 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Älskar nätter som dessa.. Vakna somna om, vakna somna hela jädra natten!

Tur det är fredag 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså, jag var inte ensam om att ha det så inatt? Jag har iofs haft sömproblem i flera veckor nu, svårt att somna på kvällarna och sover otroligt dåligt på nätterna. Vaknar ALLTID efter 4-5h och måste upp på toa och totalt under natten kan jag vakna uppåt 10-20ggr. Inatt måste jag ha vaknat över 20ggr, var helt utsliten i morse när klockan ringde.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Gubbkissa kallas det (gjorde det samma själv en natt under veckan och sovit skitkasst hela veckan, dock mest av en konstant stress som snart äter upp mig)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Är så jävla trött på alla inkompetenta spelare man får i sitt lag när man spelar League. Trist att spelet är så beroendeframkallande för det gör den mentala hälsan inget gott.
/rant

Ta en längre paus från spelet.
Jag var beroende av ett spel, ofta blev jag frustrerad över lagg eller obalans i spelet osv. Men efter jag tog en längre paus från det så mådde jag mycket bättre. Efter pausen var jag dock inte längre sugen på att spela det. Kollar på serier eller gör annat i stället. Mycket skönare känsla än att vara beroende av ett spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ta en längre paus från spelet.
Jag var beroende av ett spel, ofta blev jag frustrerad över lagg eller obalans i spelet osv. Men efter jag tog en längre paus från det så mådde jag mycket bättre. Efter pausen var jag dock inte längre sugen på att spela det. Kollar på serier eller gör annat i stället. Mycket skönare känsla än att vara beroende av ett spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har helt rätt. Tanken är att avinstallera och börja spela lite mer SP-spel men tycker det roliga med spel är att interagera med andra.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Du har helt rätt. Tanken är att avinstallera och börja spela lite mer SP-spel men tycker det roliga med spel är att interagera med andra.

Nya Resident Evil 2 Remake är riktigt bra. Läskigt som satan med den snygga grafiken dock

Btw, min nya uppgraderade burk har bara krånglat. Hängde sig lite när som utan OC.
Jag har idag metodiskt försökt mig på säkert 50 olika saker men inget gjorde skillnad förren det jag gjorde sist nu.
Plockade ut komponeneter och såg att det hade fallit ner damm i PCI-Express sockeln där graffet satt.
Det kom förmodligen dit då jag flyttade över grafikkortet från gamla bygget. Jag gjorde rent det. Jag nergraderade även moderkorts-BIOS till versionen som kom med kortet. Var nämligen snabb att ladda ner senaste men vet sen förr att nyast inte alltid är bättre..

Anyway nu verkar det funka men inte helt säker.. Återstår att se om det funkar hela dan imorn så är det nog lugnt.
Har slösat så många timmar på memtest, prime95 och alla stresstester. Testat med bara 1-2stickor osv. Det skumma var att den klara alla tester men kunde hänga sig när bara klickade på något på skrivbordet (ingen oc).

Fyfan va less man var. Håller som sagt tummarna nu att det antingen var dammet i PCI-E slotten eller BIOSET.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

bara prata med supporten så löser dom det.

Svaret jag fick var att köpa ny Nyckel, Och min frågetråd på Communityn raderade dom.

Permalänk
Medlem

Jag blir irriterad när mina synpunkter cencureras. Jag skriver alltid välmenande, likt förb har de försvunnit. Exempel jag har en granne vars son slutat gå till skolan, pga evigt spelande på datorn. När någon ville köpa en dator för 15 tusen till en son, så nämnde jag risken. Det fick jag inte göra! Fortsätter denna löjliga censur så tappar jag lusten att skriva. Om någon tycker jag har fel så är det väl bara att skriva det.
Jag tycker allas åsikter är värdefulla, även de som tycker annorlunda!

Skickades från m.sweclockers.com