D2 är en förkortning av ...

Permalänk
Medlem

Haha, alltid Diablo 2! Dock när man började spela Destiny 2 så blev det lätt att man sa D2, men kändes och känns fortfarande helt fel.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det är något fel på er båda, men lade ändå till de_dust2 i omröstning!

Inget fel på dem alls, jag tänkte samma sak. Det är ungefär som folk som kallar Facebook för FB.... Det är Fragbite för bövelen.

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem

Kan inte vara något annat än Descent 2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Artoo-Detoo så klart 😀

Permalänk
Skrivet av Jacob:

CS är inget riktigt spel. Ni hörde det här först. Fite me! @Kenneth

Oj var är admins? Trodde man inte fick svära här på Swec

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mara__:

Vilken otroligt meningslös frågeställning.

Vilket otroligt meningslöst inlägg

Kom igen mara, jag slår vad om att du har något att säga om vad begreppet ”D2” betyder för dig. I Challenge you

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Aldrig kört diablo 2 men kört ex destiny 2. D2 har alltid betytt Diablo 2 ändå.

Permalänk
Hedersmedlem

Även fast jag aldrig spelat Diablo 2 kommer D2 alltid vara synonymt med det. Har dock hört det användas som förkortning för dust2 också på den tiden man spelade CS.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Nemesis(SM):

Oj var är admins? Trodde man inte fick svära här på Swec

I AM THE LAW!

(men snälla säg inte det till @Kent)

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Påminner mig om när man skulle köra CS och blev frågad ifall D2 blir bra..
Var det inte CS vi skulle spela?

Permalänk
Medlem

Det enda jag associerar med D2 är Excel.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av wish:

Diablo 2 ofc... inget snack om saken...

Det är verkligen snack om saken! I alla fall om man får tro de 4 sidor (and counting) som redan finns här..

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Diablo 2 - Släpptes 29 Juni 2000
CS släpptes 8 November 2000 (de_dust2 släpptes Mars 2001)

Case closed.

Edit: Förvånad att inte Shack finns med. @Jacob

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqlzr:

Givetvis är D2 de_dust2 från Counter-Strike

Sönderröstad!! Diablo FTW

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

D2 för mig är de_dust 2 från CS 1.6.

Spelade aldrig Diablo 2.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Aldrig lirat Diablo, men D2 är ändå det!
DOCK när jag lirar CS så är D2 Dust_2..

Urban dictionary håller med Länk

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Dune II...

Visa signatur

Hur stort som helst! Fast lagom för mig.

Permalänk
Medlem

Givetvis är det Diablo 2! Resultatet från röstningen är rätt uppenbar vad SweC tycker. Finns bara ett D2 kvittar om du spelar Cs eller Destiny 2, D2 är Diablo 2.

Permalänk
Medlem

Diablo 2 helt klart!

Ping till Google som tror att det är mighty ducks filmen...
Ping till Wikipedia som listar Colin McRae rally 2 som första spel under 'd2', även om Diablo 2 är med längre ner på listan. Lite rätt kan de få för att Doom 2 från 94 var d2 en gång i tiden.

Permalänk
Medlem

Jag tycker resultatet av omröstningen talar sitt tydliga språk..

Diablo 2 så klart!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Vilket otroligt meningslöst inlägg

Kom igen mara, jag slår vad om att du har något att säga om vad begreppet ”D2” betyder för dig. I Challenge you

Jag kan väl anta den, givetvis beror det ju dock på sammanhang men eftersom jag plöjt ned löjligt många timmar i Diablo 2 så är det ingen orimlig koppling. Eller snåljåps-motorn i Volvo-bilar. Det jag reagerade på var att det framstår som någon form av hädelse att småttingar som många inte ens var födda när Diablo 2 släpptes verkar förväntas göra den kopplingen. Eller det något märkliga i att frågeställningen ligger som översta toppnyhet på framsidan.

När jag var liten frågades det ofta bland barnen om man var PK, svarade man nej så var man "inte PåKlädd" och svarade man ja så var man en "PrivatKnullare". Lite som klassikern "bögen i buren", vad man än svarade så svarade man fel. Idag har ju dock PK en helt annan betydelse, tiderna förändras helt enkelt och så även betydelsen av D2.

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem

D2 eller "dibbe" används för Diablo 2 inom den grupp jag spelar/spelade med. För de_dust2 säger/sa vi bara "dust". De andra spelen spelar jag ej.

Permalänk
Medlem

skulle man säga rakt upp och ner "Ska vi lira D2" så antar jag då att de menar DIABLO 2, spelar man CS och säger: Vilken map ska vi köra? "D2 så klart" så förstår man att det är De_Dust 2, allt handlar bara om var och när man säger det, dock som tidigare sagt, om någon kommer fram till mig och frågar: "Har du lirat D2?" så är det självklart att de menar Diablo 2.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

När jag vad kid brukade vi säga D2 då vi skulle lira Dune II. Senare vart även Diablo 2 och Dust 2 kallade för D2.

Permalänk
Medlem

Vi har ett resultat
*trumvirvel*

D2=Diablo 2
fast det visste jag redan

Permalänk
Föredetting

D2 blev ju Vodafone Tyskland.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Öh... Diod nummer två? Men i spelsammanhang är det naturligtvis Diablo II.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Diablo var för kids. Män spelade Quake!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Musikälskare

D2 är ett framtaget stål som används till bland annat knivtillverkning

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

D2, precis som alla andra förkortningar med D+siffra, är givetvis en duriansort.

Just D2 heter Dato’ Nina.
https://durianlicious.blogspot.com/2013/08/d2-durian.html