Apple bjuder in till evenemang den 25 mars – "It's show time"

Permalänk
Medlem

Undrar om dom kommer med någon lösning på sina dyra mobiler. Då dom tappar marknadsandelar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 USB3 | CPU: AMD Ryzen 5950X | Ram: G.Skill Neo CL16 3600MHz 64GB | Moderkort: Asus Pro WS X570-Ace | Disk: WD BLACK SN850 2TB, Samsung 970 EVO 1TB, Seagate BarraCuda 4TB | Grafikkort: Asus TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition | CPU Kylare: Noctua NH-D15: | Nätaggregat: Corsair RM850X V2 850W | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Ska man tro https://www.macrumors.com/guide/apple-event/ så verkar vi få se en nyhetstjänst.

Permalänk
Medlem

AirPods 2 baby

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Förutom det känns surfplattor som en utdöende marknad, många har en surfplatta hemma som är X antal år. Det finns många brister med den, men inga av dessa brister löser en ny surfplatta i med nuvarande tekniker. -Det är svårt att arbeta på dem som man gör på datorn.

Har en iPad från tredje generationen (eller var det fjärde) och den fungerar som sagt mer än väl till nästintill allt den används för. Finns väl några spel som laddtiderna känns lite långa men jag spelar ändå knappt spel på den. Bara FTL och Ticket to Ride

Visst kan man ibland få vänta någon halv sekund efter man tryckt på något i t.ex. safari men att på höjd vänta 10-20 sekunder extra per dag är ingen anledning att köpa en ny.

Märkte dock förra veckan att jag inte kunde ladda ner en app eftersom jag har för gammalt os. Så vem vet, snart kanske jag impulsköper en ny ifall jag ser en billigt på sweclockers marknad eller blocket.

Permalänk
Inaktiv

Special event - its showtime.

Låter ju som de bjuder på en koncert... för alla vanliga människor i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sloganen "It's show time" är faktiskt återanvänd. Förra gången de körde den var det första AppleTV som lanserades. Antingen är det en ny AppleTV, eller så är det något med streaming-tjänsten. Att håller på med video-innehåll är ingen hemlighet, men frågan är hur det skall fungera. Känns som om de är väldigt sena redan.

Personligen hoppas jag bara på en billigare AppleTV än den nuvarande, för den är absurt dyr.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mpat:

Sloganen "It's show time" är faktiskt återanvänd. Förra gången de körde den var det första AppleTV som lanserades. Antingen är det en ny AppleTV, eller så är det något med streaming-tjänsten. Att håller på med video-innehåll är ingen hemlighet, men frågan är hur det skall fungera. Känns som om de är väldigt sena redan.

Personligen hoppas jag bara på en billigare AppleTV än den nuvarande, för den är absurt dyr.

Skulle gissa på både och.
En ny Apple TV och en streamingtjänst. Sen blir jag inte jätteöverraskad om man släppet sin spelprenumeration samtidigt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

@mpat: Håller faktist med här, dom nya Apple TV:na är sjukt dyra - är kvar på min ATV 4 gen1 och vill inte uppgradera pga. priset.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag gilla en 34/42" iMac.
Men det blir väl enligt vad man läst dom senaste månader en streaming tjänst med eget producerat material plus nyhets/talk sändningar.
Med detta i åtanke, skulle ett antal olika iDevices med 16:9 panel platsa väl.
Kanske min så efterlängtade 42 tums iMac blir en tänkbar alternativ?

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Imacen är gammal, både sen speedbump och hela designen. Tror dock inte att de gör det nu - jag tror att det är AppleTV och/eller videotjänst, en ren speedbump på nåt annat (12” MacBook och iPad är väl de uppenbara alternativen) och sen inget annat förrän WWDC.

Att det inte varit en speedbump på länge kan tyda på att det är dags för en omdesignad iMac. Personligen hade jag velat att de drog upp storleken men behöll upplösningen, så att 5K-iMacen blir uppåt 30” och 4K blir minst 24” och gärna större. Just nu kör Apple med ungefär samma ppi på MBP och iMacarna, vilket ingen annan gör och vilket är helt absurt eftersom man sitter mycket närmare en laptop.

Sen måste de ju absolut fixa åtminstone lite flash-lagring standard på alla modeller, och gärna bara flash som alla laptopparna har gjort. 2.5” HDD på 21.5” iMac är ett skämt 2019.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

@Johan86c: Håller med, det ända vi har vår iPad till är så att dottern kan spela samt kolla på film/serier både hemma och i bilen.
Men det är helt klart värt att köpa en för att fylla dessa syften, 3500kr för en iPad är tämligen billigt.

Dock finns det många fler användningsområden för en iPad...

Jag använder t.ex min iPad Pro 11" till fotoredigering med nya pennan. Fungerar otroligt bra med Lightroom och Photoshop. Jag läser även serietidningar via Marvel Unlimited på den, skickar mail, surfar, skriver en del med nya tangentbordsfodralet (som är 10 ggr snyggare och bättre genomtänkt). Jag kan göra det mesta med den. Jag hade dock gärna haft 12.9-tummaren när det kommer till att skriva, pga större tangentbord (om man inte vill köra ett trådlöst det vill säga).

Allt som allt är den galet smidig. Fantastisk skärm, som är riktigt riktigt bra, och som dessutom rullar i 120hz. Otroligt bra batteritid dessutom. Men dyr, förstås. Men allt är ju relativt

Skickades från m.sweclockers.com