Apple bjuder in till evenemang den 25 mars – "It's show time"

Permalänk
Melding Plague

Apple bjuder in till evenemang den 25 mars – "It's show time"

Med orden "It's show time" bjuder Apple in till evenemang den 25 mars. På förhand spekuleras det om att Apple planerar lanserar sin länge omtalade strömmande videotjänst.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tror ni den kommer heta Apple Showtime

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Gissar på den omtalade Mac Pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

En tia i spargrisen för varje input om hur mycket bättre Huawei och Oneplus är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Hoppas personligen på release av iOS 12.2 & Swift 5!

Permalänk
Inaktiv

Jag gissar på en ny iPad som kör Debian Linux, det blir ett givet köp.

Förutom det känns surfplattor som en utdöende marknad, många har en surfplatta hemma som är X antal år. Det finns många brister med den, men inga av dessa brister löser en ny surfplatta i med nuvarande tekniker. -Det är svårt att arbeta på dem som man gör på datorn.

Streamingtjänster för film så är min första tanke att det är svårt att göra en sämre tjänst än de som redan finns, men dagens brister består mycket av knepiga filmbolag som motarbetar. Alltså att netflex inte har mycket större utbud i sverige beror inte på att de på Netflex tror att detta skulle leda till mindre intäkter för dem.

Permalänk
Inaktiv

@anon159643: Håller med, det ända vi har vår iPad till är så att dottern kan spela samt kolla på film/serier både hemma och i bilen.
Men det är helt klart värt att köpa en för att fylla dessa syften, 3500kr för en iPad är tämligen billigt.

Permalänk
Avstängd

Ska bli spännande att höra vad Tim Apple har att säga denna gång! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

En tia i spargrisen för varje input om hur mycket bättre Huawei och Oneplus är.

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar Apple nämna sina konkurrenter vid namn?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Jag tolkade inlägget som att personen vill ha en tia i sparsgrisen för varje gång någon här på forumet framhäver andra tillverkare och hur mycket bättre än Apple dessa är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ischy:

@jOnÄTÄn: Jag tolkade inlägget som att personen vill ha en tia i sparsgrisen för varje gång någon här på forumet framhäver andra tillverkare och hur mycket bättre än Apple dessa är!

Ja det var ett skämt från min sida bara.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ronz:

Tror ni den kommer heta Apple Showtime

Jag tror inte det. Jag tror att någon skulle kunna ha vissa synpunkter på det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Brukar Apple nämna sina konkurrenter vid namn?

Apple har traditionellt haft företagskulturen att inte jämföra sig själva med konkurrenter, utan istället foka hårt på att köra sitt eget race och göra sina egna produkter så bra de kan oavsett vad andra gör.

Det är en av anledningarna till att Apple-produkter ofta är rätt "annorlunda" mot vad andra har på marknaden. På vissa områden rejält före, men på andra områden hopplöst efter.

Permalänk
Medlem

Börjar inte marknaden kring streamingtjänster bli lite mättad?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boggus:

Börjar inte marknaden kring streamingtjänster bli lite mättad?

Problemet är att det finns många som suger, ibland är det så att de har deras eget material som tvingar kunder att skaffa fler tjänster. Min gissning är att det är superstor sug hos svenska tittare efter en filmtjänst som är som Netflex i Usa + HBO för runt 100kr/månaden, detta lär inte Apple komma med då filmbolagen ej vill detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag tror inte det. Jag tror att någon skulle kunna ha vissa synpunkter på det.

Det är sant!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Nya Apple XY Ultra med skärm både på framsidan och baksidan så andra kan titta på vad man själv tittar på (Showtime) samt när man tar selfies (täcka bekräftelsebehovet).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ronz:

Det är sant!

Eller ja, det är väl teoretiskt möjligt (ren gissning och spekulation) att Apple kanske hade fixat något samarbete med Showtime som gör att de får använda deras varumärke och kanske visa deras serier.

I så fall skulle tjänsten kunna heta så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Påkostade Ipad Pro med 12,9- och 10,5-tumsskärmar är äldre med sina snart två år, men det är möjligt att Apple vill hålla på dessa till ett eget och mer fokuserat evenemang till sommaren.

Jag vet att generationsväxlingarna går snabbt, men 12,9 och 11-tums Ipad Pro lanserades i oktober 2018, så än har det inte gått i närheten av 2 år sen dess och att redan uppdatera dem verkar lite hysteriskt.

Permalänk
Medlem

Apple ibend? (böjbar telefon)

Ny produkt till #bendgate enheterna? 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Reuters skriver ”Netflix-dödare” och detta är deras info:

Citat:

Satsningen på underhållning markerar ett strategiskt skifte för bolagets intäktsströmmar, som på senare år har lidit av en mobiltelefonimarknad där tät konkurrens har gjort det allt svårare att göra stora marginaler. Bolaget väntas därför satsa hårdare inom mjukvaruområdet och börja utmana streamingtjänster som Netflix med egenproducerad underhållning.

Underhållningstjänsten väntas inkludera ett abonnemangsupplägg liknande just Netflix och Amazon Prime.

Tidigare har uppgifter gjort gällande att Apple också kan agera som en återförsäljare av prenumerationstjänster kopplade till andra aktörer, exempelvis CBS, Viacom och Lions Gate, likväl som för det egenproducerade innehållet.

Citat:

Apple har investerat över 2 miljarder dollar i film- och tv-produktioner samt bland annat knutit till sig programledare som Oprah Winfrey, skriver nyhetsbyrån.

Lanseringen väntas ske globalt och troligen via App Store, den plattform Apple redan använder för sin film- och tv-programuthyrningstjänst

Rent spontant så tror jag inte att de har en Netflix-dödare på handen, inte om man öppnar med Oprah Winfrey och med typ en tiondel av Netflix budget. Netflix räknar med att spendera 15 miljarder dollar 2019 och brände 13 miljarder förra året, som referens.

Kan snarare bli en pinsam historia där Apples ROI går åt helvete.

Fortsätter Netflix med filmer som Polar, där Jonas Åkerlund får regisera och Deadmau5 stå för musiken med skådisar som Mads Mikkelsen och Johnny Knoxville, då fortsätter iallafall jag att betala för tjänsten!

Citat:

Suggested MPAA Rating: NC-17 for explicit sequences of action and graphic bloody violence throughout, extreme gore, sexuality, nudity, and for pervasive vulgar language

Tillåter ens Apple liknande?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Efterlyser och hoppas på en iPad i format 16:9 el liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Reuters skriver ”Netflix-dödare” och detta är deras info:
Rent spontant så tror jag inte att de har en Netflix-dödare på handen, inte om man öppnar med Oprah Winfrey och med typ en tiondel av Netflix budget. Netflix räknar med att spendera 15 miljarder dollar 2019 och brände 13 miljarder förra året, som referens.

Kan snarare bli en pinsam historia där Apples ROI går åt helvete.

Fortsätter Netflix med filmer som Polar, där Jonas Åkerlund får regisera och Deadmau5 stå för musiken med skådisar som Mads Mikkelsen och Johnny Knoxville, då fortsätter iallafall jag att betala för tjänsten!

Tillåter ens Apple liknande?

Tim Cook får just nu mycket kritik för att han går runt och klagar på inspelningarna för att det är för allvarligt innehåll.
Dom har bl.a laggt ner DR.Dres TV-serie för att den är för "explicit".
Lite sjukt när dom anställer folk som gör den typen av material och sedan är efterkloka....

Det här blir inget för mig, jag gillar inte att allt måste vara anpassat för barn, blir nog ingen Disney heller ifall allt måste vara "Rainbows and Unicorns".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Reuters skriver ”Netflix-dödare” och detta är deras info:
Rent spontant så tror jag inte att de har en Netflix-dödare på handen, inte om man öppnar med Oprah Winfrey och med typ en tiondel av Netflix budget. Netflix räknar med att spendera 15 miljarder dollar 2019 och brände 13 miljarder förra året, som referens.

Kan snarare bli en pinsam historia där Apples ROI går åt helvete.

Fortsätter Netflix med filmer som Polar, där Jonas Åkerlund får regisera och Deadmau5 stå för musiken med skådisar som Mads Mikkelsen och Johnny Knoxville, då fortsätter iallafall jag att betala för tjänsten!

Tillåter ens Apple liknande?

Man skall komma ihåg att Netflix blir mer beroende av sitt egenproducerade material när fler streamingtjänster öppnar, typ bla Disney som kommer köra sin enorma mängd matieral på sin egen tjänst.
Kan nästan bli så att Netflix med tiden blir en producent som sedan har sin egen streamingplattform.
Själv tycker jag det är idiotiskt att man inte kan enas om en men det var o andra sidan alltid väntat eftersom människan alltid vill tjäna mer pengar och inte dela med sig till andra.

Permalänk
Medlem

Vill se AirPods 2

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Hoppas på en chocker som kommer helt oväntat, kanske en ipad som kan rullas ut och bli en 72" tv med touch!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

Undrar vad det blir för ny färg? eller kanske en ny Radie? Och en ny Ikon för att ringa....
Nä, seriöst så hoppas men det blir något nytt, vad det nu skulle kunnna vara.
Någon som tror på Ngt Fold-aktigt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phlopydisk:

Hoppas på en chocker som kommer helt oväntat, kanske en ipad som kan rullas ut och bli en 72" tv med touch!

Det påminner om något som Microsoft hade kommit på för 10 år sen.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer nya airpods eller i alla fall trådlös laddning till ”lådan”

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

Önsketänkande: iphone med större batteri och mindre notch.
Och ja, jag vet att det är på sensommaren som årets iphone kommer, but still.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X