Permalänk
Medlem

Apple TV se på tv

hej jag undrar om det är många som ser på tv direkt genom Apple TV med operatörernas appar comhem Telia mm istället för att hyra en box ?

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av swag:

hej jag undrar om det är många som ser på tv direkt genom Apple TV med operatörernas appar comhem Telia mm istället för att hyra en box ?

Vet inte hur många som gör det men jag ser bara på TV via play-tjänster. Viaplay, Netflix, Youtube Premium, Cmore, Amazon Prime Video (värt det enbart för The Grand Tour), Crunchyroll och HBO. Om du inte föredrar Apples ekosystem skulle jag rekommendera en Android TV-enhet som Nvidia Shield istället för Apple TV.

Permalänk
Medlem

@kinc: hej har en sony a1 tv med Android

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av swag:

@kinc: hej har en sony a1 tv med Android

De flesta tjänster har en gratis prova-på-period, så bara att prova och se vad du tycker Via SVT Play, Viaplay och Cmore kan du även se på respektive leverantörs kanaler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swag:

hej jag undrar om det är många som ser på tv direkt genom Apple TV med operatörernas appar comhem Telia mm istället för att hyra en box ?

Kollar via telenor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är väl lite stolpe ut att ha en Apple TV och titta på tablåTV?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garmzon:

Är väl lite stolpe ut att ha en Apple TV och titta på tablåTV?

Skickades från m.sweclockers.com

Trot eller ej men man kan ju göra olika saker beroende på va man känner för.

Permalänk
Medlem

tja
jag kör Comhem Appen på min Apple tv och det fungerar riktigt bra.

Edit: Kör även C-More, svt-play, dplay och netflix.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

@robbankentor: hej inga konstigheter ? kan du notera kanaler eller måste man gå igenom alla har 99 kanaler från comhem sen Viasat more.tänkte om man kan dela upp dom på något sätt typ favoritlista så jag kommer åt dom jag använder mest

Permalänk
Medlem
Skrivet av swag:

@robbankentor: hej inga konstigheter ? kan du notera kanaler eller måste man gå igenom alla har 99 kanaler från comhem sen Viasat more.tänkte om man kan dela upp dom på något sätt typ favoritlista så jag kommer åt dom jag använder mest

Hej

Det har jag inte testat, kollar lite på det ikväll.

Jag tror det är samma app i Apple-TV som i iphone/ipad om du redan är comhemkund kan du testa där.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Hej

Det har jag inte testat, kollar lite på det ikväll.

Jag tror det är samma app i Apple-TV som i iphone/ipad om du redan är comhemkund kan du testa där.

Gjorde en snabbtest i min telefon och det går att ange favoriter. du kan även söka på kanal eller program

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Om du har IPTV från Telia så går det utmärkt att slänga ut Telias box och köra TV via Telia Play appen på tvOS istället. Det enda du missar är SVTs lokala nyheter, den går inte att ändra från Stockholm. Men går utmärkt att streama lokala nyheter via SVT Play istället.

Jag gör så, och det fungerar toppen. Kollar visserligen nästan aldrig på vanlig TV men när svärmor är på besök är det guld värt. Kan även vara kul att zappa lite ibland när man har tråkigt.

Permalänk
Medlem

@Skyclaw: hej jag märkte det igår på lokala nyheterna kom s-holm upp istället för göteborg men det har alltid varit så tror jag sen appen kom till