Tom Clancy's The Division 2

Permalänk
Medlem

Kan rekomendera dx12 i detta spelet verkar ge lite bättre prestanda än dx11, med datorn i sign

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

@Vash: åfan? Hur mkt mot dx12?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Hur är spelet att lira ensam? Måste man lira med någon för att det ska kul?
Som småbarnsförälder får man svårt att planera när man kan spela spets blir ofta själv för mig.

Sen en annan fråga, om man börjar lira samtidigt som en polare, och den ena inte kan lira på ett par dagar. Hur funkar det när man levlar ifrån varandra? Blir det kul att spela tillsammans sen ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Från https://www.reddit.com/r/Amd/comments/axpnrs/psa_amd_rewards_...

"3/14/2019 Update
We're still working towards a resolution for customers awaiting Devil May Cry 5. I'll provide an additional update as soon as we have it.

We've started sending email notifications that The Division 2 is ready for redemption. The process is not instant, but we're working to have everyone ready on launch day if they had an existing redemption pending.

If you've very recently set up your AMD Rewards account, there may still be a day or so delay in receiving Resident Evil 2 and The Division 2."

Så för oss som har skapat sitt AMD Rewards-konto lär det alltså inte bli något spel under helgen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Vash: åfan? Hur mkt mot dx12?

Jag har läst 10% mer på andra håll men som alltid, "your mileage may vary". Minns att Division 1 gav mig en fin prestandaboost på ca 10fps vid 3440x1440 när jag körde DX12.

Skrivet av dalledalle:

Som småbarnsförälder får man svårt att planera när man kan spela spets blir ofta själv för mig.

Sen en annan fråga, om man börjar lira samtidigt som en polare, och den ena inte kan lira på ett par dagar. Hur funkar det när man levlar ifrån varandra? Blir det kul att spela tillsammans sen ändå?

Jag lirade större delen av Division 1 ensam (ca 40h) och har kört Division 2 betan tre gånger solo utan problem. När du ska göra "instances" på högre svårighetsgrader är det inte fel att göra det i grupp men då har du matchmaking så det är inga problem.

Angående levlingen, det var det som två polare tyckte det var tråkigt när man körde 1an...att man levlade ifrån varandra. Nu tror jag det är löst eftersom allt är synkat till ens level vilket borde betyda att om jag är level 9 och du är level 6 så ser jag och skjuter lvl 9 fiender medan du ser och skjuter på lvl 6 fienden. Är dock osäker på detta så rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad denna inställning gör "Projected Texture Resolution"?

och om den är viktig/gör skillnad.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Det fungerar alldeles galant! Jag har spelat själv hela tiden nu och gjorde det mestadels i D1 också. Kommer ni för långt ifrån varandra blir det nog mest trist för den du spelar med att spela om samma sak igen, det ska dock inte vara något problem att spela med varandra oavsett lever då den ska normalisera värdet mellan er och fiender så det skalar till en rimlig nivå. Däremot vågar jag inte svara på hur det är med content som är avsett för lvl 25+ och din gubbe är lvl 2, men då spelar ni antagligen med dig som host så att du kör dina banor.

Skrivet av Sando:

Från https://www.reddit.com/r/Amd/comments/axpnrs/psa_amd_rewards_...

"3/14/2019 Update
We're still working towards a resolution for customers awaiting Devil May Cry 5. I'll provide an additional update as soon as we have it.

We've started sending email notifications that The Division 2 is ready for redemption. The process is not instant, but we're working to have everyone ready on launch day if they had an existing redemption pending.

If you've very recently set up your AMD Rewards account, there may still be a day or so delay in receiving Resident Evil 2 and The Division 2."

Så för oss som har skapat sitt AMD Rewards-konto lär det alltså inte bli något spel under helgen.

Segt... när reggade du dig? Såg någon på Reddit som hade fått sin AMD-kod i förrigår, så verkar vara något ojämn distribution av koderna, rätt dåligt skött från AMDs sida kan man tycka.

Skrivet av Mocka:

Jag har läst 10% mer på andra håll men som alltid, "your mileage may vary". Minns att Division 1 gav mig en fin prestandaboost på ca 10fps vid 3440x1440 när jag körde DX12.

Hmm okey, well jag får testa helt enkelt Tycker inte jag märkt någon skillnad i andra spel, sämre om något.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Segt... när reggade du dig? Såg någon på Reddit som hade fått sin AMD-kod i förrigår, så verkar vara något ojämn distribution av koderna, rätt dåligt skött från AMDs sida kan man tycka.

Reggade mig igår, så jag får nog skylla mig själv också. Jag köpte faktiskt en kod i andra hand, men man förväntar ju sig ändå att den här processen skulle vara automatiserad och effektiv. Jag kan ju inte tänka mig att deras kundtjänst fördelar koder manuellt...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Som tidigare nämnt så verkar de ge typ 10% kanske.

Visa signatur

Permalänk

och AMD går ut och säger att dom som inte fått sina spel är troligvis folk som har försökt byta bort spelet eller "mostly to be fraud" hur man nu översätter det korrekt på svenska?

dom skyller alltså på oss istället för att ta ansvar själva.
Ruttet dåligt.

Det handlar inte om pengarna i sig för spelet utan för att dom lockar mig med att köpa deras produkter genom att erbjuda ett spel och sen när jag väl köpt deras produkt så snuvar dom mig så fort dom fått sina pengar.

Man blir ju jättesugen på att köpa AMD i fortsättningen....eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

och AMD går ut och säger att dom som inte fått sina spel är troligvis folk som har försökt byta bort spelet eller "mostly to be fraud" hur man nu översätter det korrekt på svenska?

dom skyller alltså på oss istället för att ta ansvar själva.
Ruttet dåligt.

Det handlar inte om pengarna i sig för spelet utan för att dom lockar mig med att köpa deras produkter genom att erbjuda ett spel och sen när jag väl köpt deras produkt så snuvar dom mig så fort dom fått sina pengar.

Man blir ju jättesugen på att köpa AMD i fortsättningen....eller?

Köper man produkter efter vilka bundlade spel som erbjuds är man nog fel ute. Skulle tippa på samma sätt med ”bedrägerier” att folk köpt en produkt, fått länken och sen skickat tillbaka produkten. Blir nog lite stökigt med ett storspel som detta, men förstår din frustration.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Reggade mig igår, så jag får nog skylla mig själv också. Jag köpte faktiskt en kod i andra hand, men man förväntar ju sig ändå att den här processen skulle vara automatiserad och effektiv. Jag kan ju inte tänka mig att deras kundtjänst fördelar koder manuellt...

Ahh, okey. Segt! Ingen aning hur det går till, men helt automatiserad är den nog inte. Utan att veta dock skulle jag gissa på att det hade gått snabbare och smidigare om ägaren till produkten med koden hade registrerat medlemsskap hos tillverkaren och där registrerat sitt kort/CPU.

Visa signatur

Permalänk

@trickeh2k:

nej jag köpte inte processorn enbart för spelet såklart. Men när jag ändå bestämde mig för den processorn så var det ju extra kul att det ingick ett spel.
som jag skrev också handlar det inte om pengarna, men när dom väl skriver att ett spel igår så ska det bannemej också göra det.
samtidigt så ingår spelet ENBART för att locka kunder att köpa deras produkter och sen så delar dom inte ut koderna som so lovat, ja då lurar dom sina kunder och det är det som är jäkligt fult gjort.

Så folk som bara skriver, spelet är gratis så du kan inte vara sur...... det köper jag inte för 5 öre.

men jag är inte supersugen på spelet ändå så det gör inget om jag inte får det just idag, bara jag får det inom en snar framtid så är jag nöjd.

Jag följer utvecklingen på ubisofts forum och folk där är minst sagt frustrerade

Permalänk
Medlem

Skitsystem. Har ju laddat för det här i ca två veckor. Nu sitter vi här och väntar utan några koder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Skitsystem. Har ju laddat för det här i ca två veckor. Nu sitter vi här och väntar utan några koder.

Såg i en tråd på ett annat forum att det var en del som råkat ut för detta. Trist, hoppas det löser sig snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ahh, okey. Segt! Ingen aning hur det går till, men helt automatiserad är den nog inte. Utan att veta dock skulle jag gissa på att det hade gått snabbare och smidigare om ägaren till produkten med koden hade registrerat medlemsskap hos tillverkaren och där registrerat sitt kort/CPU.

Det har säljaren/ägaren alltså gjort. Jag har tagit emot ett färdigt konto.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dammade av gamla diablo 3 igår i stället, min kompis och jag. Spelade en bra bit in på natten. Sen imorse kl 5.30 kom koderna. Nerladdat och installerat. Serverunderhåll. Typiskt. Men det ska väl snart vara färdigt.

Permalänk

@napahlm:

japp, min kod kom i morse också. installerat och klart. Kanske jag testar det senare ikväll när huvudvärken och bakfyllan släpper

Permalänk
Medlem

05:38 kom min också

Permalänk
Medlem

Skönt att de fick ut nycklarna, även om det var lite sent.

Permalänk
Medlem

Postade denna i swecs test men kan ju slänga in länken här med, går igenom alla inställningar och prestanda påverkan av dom.
https://youtu.be/ekZQcGK3Prw

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte spelet genom uplay, använde U coins för att få 20% rabatt, lägger till nytt betalkort, godkänner. Error page not found... Men givetvis har det dragits pengar!

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Skrivet av Vash:

Postade denna i swecs test men kan ju slänga in länken här med, går igenom alla inställningar och prestanda påverkan av dom.
https://youtu.be/ekZQcGK3Prw

tack så mycket för den. Väldigt användbar video
sjukt mycket inställningar

Permalänk

har startat spelet och tittat runt lite på inställningarna samt spelat i ca 2min. det verkar lite buggigt.
först så gick det inte att styra kameran med musen, hände ingenting, sen frös fps på 10. gick inte att trycka på esc eller något. fick trycka på win+f4 för att hoppa ut till windows och sen in i spelet igen. Då funkade det igen. Samma sak hände flera gånger.

Sen när jag går på kartan och ska kolla runt där så koppar jag automatiskt ut till windows så fort jag klickar någonstans på kartan för att flytta omkring.

hoppas det inte är superbuggigt hela tiden för sånt orkar jag inte med.

Permalänk
Medlem

@andreassofus: finns en bugg med logitechs trådlösa hörlurar, man måste stänga av en process för å få bort problemet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Vash:

@andreassofus: finns en bugg med logitechs trådlösa hörlurar, man måste stänga av en process för å få bort problemet.

Jag har inte logitechlurar 😊

Permalänk
Medlem

Fick min kod 05:40 imorse!

Ni som har problem med Logitech hörlurar, att ni förlorar ljud/spelet kraschar
öppna Aktivitetshanteraren och stäng av "Logitech Surround Sound Service, detta fixade problemet för mig.

Permalänk
Medlem

@andreassofus: Jag har inte märkt nått speciellt, annat än att jag missade timern till höger igår kväll i spelet som sa att servern skulle starta om. Förlorade min progress i det uppdraget. Men det var helt mitt fel. Timern är rätt tydlig.

Har kört 10+ h nu och spelat på två olika datorer och inte märkt nått problem. Med det sagt så, kan ju vara beroende på konfiguration

Edit
Märkte en sak igår kväll när jag körde på andra datorn och ändra upplösning från 4k till 1440p. Musen var ur synk med bilden. Men en omstart löste det. Dock inte helt ovanligt problem...

Permalänk
Medlem

Har en bekant som inte kan starta spelet utan krasch. Ibland kan han komma in och spela men har 6-7 FPS och en CPU som ligger på 15% med och utan DX12, medans hans GPU ligger på 98%. När han har Dx12 så får han dessa grafik fel, https://i.imgur.com/LnkA5FP.jpg. Han spelar med en i7 8700K, win10, rtx 2070, med senaste Drivrutiner. Någon som vet vad som är fel?

Permalänk

har spelat lite nu men tycker det är alldeles för svårt. fienderna tål hur mycket som helst men jag själv tål jättelite. jag är ensam och fienderna är hur många som helst och kommer från alla håll. DEssutom är det alltid idioter som bara reser sig och går mot mig och dom verkar tåla ännu mer.

SAmtidigt så kommer det radiostyrda bilar som sprängs precis brevid mig. Samtidigt som det ä nån fiende på långt håll som verkar ha nån typ av granatkastare eller nåt som brinner.

förstår faktiskt inte hur man ska klara detta . DEssutom hatar jag verkligen cover-systemet som man fastnar i hela tiden.

alldeles för stressigt och svårt för mig och jag har faktiskt inte kul när jag spelar när det är så här.