Kortkommandon i Google-assisteneten för Google Home - hittar inte??

Permalänk

Kortkommandon i Google-assisteneten för Google Home - hittar inte??

Hej,

Jag vill ha ett kommando till min Google Home som tänder/släcker en LED-list, samt en el-plugg.
(jag kan tända och släcka dom separat med Google Home)
Googlade och hittade den här artikeln: https://support.google.com/googlehome/answer/7382893?hl=sv
..och det låter ju jättebra, om det inte vore för att jag saknar menyvalen som artikeln beskriver.
(jag har ver 2.9.40.16 av Google assistenten på Svenska i en Android-enhet)

Nån som är smartare än jag?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Funkar inte för svenska än. Du måste ställa in din telefon och home till engelska. Då kan du göra det. Ibland funkar vissa svenska kommandon efter det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Skrev med Googles support om hur dumt det är att guiderna finns på svenska utan att det någonstans står att funktionen inte finns om man använder telefonen på svenska... Dom lovade att förtydliga det. Det var i januari....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Testa kombinera med appen IFTTT (if this, then that).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det har löst sig :-)

Det visade sig att det gick bra att säga i en och samma mening; hey google släck X och Y.. trots att den ena är en el-plugg och den andra en "lampa".

Men nu är det ännu bättre! Jag råkade idag säga; hey google tänd.. och sen blev jag avbruten, och då tändes båda och "hon" svarar; Självklart jag tänder två enheter.
Testade direkt; hey google släck. Japp det funkade det med.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Hej!
Det funkade för mig att fråga Google " kan du sätta rutiner?" , Då gav hon en genväg till "rutiner " .
Kan själv inte hitta inställning för detta konstigt nog... Kör Google Home på svenska .
Hoppas det funkar för dig :).

Skickades från m.sweclockers.com