Bethesda ger bort Morrowind gratis – endast idag 25/3!

Permalänk
Relik 📜

Bethesda ger bort Morrowind gratis – endast idag 25/3!

För att fira 25 år sedan lanseringen av The Elder Scrolls: Arena passar Bethesda på att ge bort en annan klassiker gratis. Det handlar om The Elder Scrolls III: Morrowind – kanske en av seriens populäraste titlar?

Det är "bara" att hoppa över till webbplatsen och knappa in koden TES25TH-MORROWIND. Du behöver ett konto på Bethesda.net, och spelet laddas hem via företagets egen launcher.

Det.. finns dock en anledning till citationstecken runt bara. I skrivande stund har typ varenda server hos Bethesda brunnit upp, så varken kontoregistrering eller registrering av Morrowind fungerar som det ska. Får väl hoppas problemen rätas ut, dock!

Plocka hem gratis The Elder Scrolls III: Morrowind!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Morrowind är lätt bäst, hade över 1500 timmar playtime på OG Xbox och gjorde slut på 8GB hårddisken med saves 2 gånger.

Permalänk
Medlem

Bethesdas hemsida har haft driftstörning i flera timmar nu... undrar varför.

Permalänk
Medlem

När man lirade det första gången 2002. Grafiken! Musiken! Storyn! Håller det som nummer ett fortfarande.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

Kul att de ger bort spelet.
Lätt det bästa av dem alla..
Har dock spelet på CD och jag blev grymt sugen på att installera det nu haha

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av dpanter:

Bethesdas hemsida har haft driftstörning i flera timmar nu... undrar varför.

Jag har fått ett ganska brett register felmeddelanden, men inget spel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Meh, vägrar ta koden.
Sidan alltså, jag tar den gärna.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Avstängd

Bethesda behöver göra bättre om dem vill fortsätta sälja spel. Folk är trötta på att behöva fixa deras spel åt dem.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

typsikt

Funkar inte för mig att mata in koden:

Invalid code. Please check the code and try entering it again. If you are attempting to redeem an ESO code please go to https://elderscrolls.bethesda.net

Permalänk
Avstängd

Nu verkar det gå att logga in igen...

Hmmm... Morrowind blir nog vinnaren, gillade dock Arena väldigt mycket också, Skyrim är väl lite grand som spelvärldens HD ett snyggt halvfabrikat...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Darkie:

Meh, vägrar ta koden.
Sidan alltså, jag tar den gärna.

Skrivet av genored:

Funkar inte för mig att mata in koden:

Invalid code. Please check the code and try entering it again. If you are attempting to redeem an ESO code please go to https://elderscrolls.bethesda.net

Ja, nej, deras webbplats är som sagt jätteledsen. Massa konstiga fel just nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Innan Skyrim VR hade jag röstat på Morrowind, men nu när man fått uppleva moddad Skyrim med ett Pimax 5k+ headset så var jag tvungen att välja Skyrim.

Permalänk

Morrowind är enligt mig det bästa spelet i serien, atmosfären är väldigt svårslagen. Minns hur otroligt snyggt det blev när man slog på pixel shading i spelet, vattnet gick från att vara en gråblå yta till att se ut som just vatten Hände mycket med grafiken runt den tiden!
De som har svårt för att spelet ser lite äldre ut kan ladda ner MGE, en mod som gör spelet mycket snyggare, högre texturupplösning, bättre ljuseffekter och mycket mer, det får det att hamna på nästan samma nivå som Oblivion (som i sin tur går att få ungefär lika snyggt som Skyrim med mods), rekommenderas starkt!

Jag är dock skeptisk till att de kommer använda samma grafikmotor i kommande Elder Scrolls, risken för att det kommer kännas stelt och föråldrat är nog väldigt stor, men vi får hoppas på underverk.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

funkar inte för mig heller :/

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Får det ej att funka

Permalänk
Medlem

Bethesda har skrivit på Twitter sen ca 3 timmar tillbaka att de är medvetna om problemet och arbetar på att lösa det.

Verkar som de har lyckats åtgärda det nu.
Permalänk
Medlem

Synd att det är samma problem för alla, koden fungerar tydligen inte, "endast" 46 sidor med kommetarer om detta på hemsidan, men om sidan redan har buggar så blir jag inte förvånad.
Har ens en enda person lyckats få det gratis?

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.

Permalänk
Inaktiv

Morrowind är Bethesdas mästerverk och absoluta höjdpunkten för dem som utvecklare.

Kan passa på att rekommendera en välproducerad YouTube dokumentär om Elder Scrolls-serien:

Permalänk
Medlem

Funkar inte att redeema här heller. Kanske var för sen?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Funkar inte att redeema här heller. Kanske var för sen?

Inte för sent, de har problem med hemsidan. Det är baserat på PST så det ska gälla i typ 10 timmar till.

Permalänk
Medlem

Ja happ, funkar inte för mig heller..
________________________________

Funkade nu 22:56...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Betsheda kanske kompenserar misslyckandet genom att ge bort spelet gratis den 1:a April...

Permalänk
Medlem

Ett tips om man vill spela Morrowind är OpenMW, en open-source implementation av Morrowind-motorn med stöd för många fler operativsystem och en hel del förbättringar.

Permalänk
Medlem

Funkade för mig nu.

Permalänk
Medlem

Tveklöst seriens höjdpunkt såhär långt! Köpte det av misstag när jag egentligen var ute efter Neverwinter Nights. Har aldrig varit så glad för ett felköp, varken förr eller senare. Vilken upplevelse! Hade aldrig trott att ett spel kunde vara så makalöst stort.

Någon gång ska jag spela om det, tokmoddat. Men inte förrän jag har 4-5 lediga veckor att avnjuta det på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Ladda hem launchern och redeema code via den så fungerar det för mig iallafall.

Permalänk
Medlem

Generöst! Är det bara basspelet eller får man även expansionerna?

Vill bara tipsa om att Morrowind GOTY går även att köpa på steam för ca 75;- eller för strax norr om 30;- om man är en sån person som inte är rädd för att stå med ena foten lite i gråzonen gällande spelköp.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Bethesda twittrade för 12 minuter sedan:
Update: We are extending our giveaway through the weekend. #TES25

https://twitter.com/bethesda

Permalänk

Funkade för mig nyss, och på deras Twitter står att dom förlänger erbjudandet fram till helgen.

https://twitter.com/ElderScrolls/status/1110303201486663681

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Morrowind är favoriten tätt följd av Daggerfall. Arena var det första jag spelade så det har en speciell plats som trea men både Skyrim och Oblivion har styrkor och svagheter så svårt att välja vilken av dem jag tycker bäst om så vi säger Oblivion.

Morrowind och Daggerfall har en plats i finhyllan i hobbyrummet (tre olika utgåvor av Morrowind) samt den imponerande tjocka "The Dagger falls Chronicles" ;D

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.