PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upf:

Skapa ett makro som binder detta kommando till en tangent så slipper du starta om datorn.
taskkill /IM "tslgame.exe" /F

Kan du föklara lite så en noob förstår ?

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callister:

1/10 gånger jag kollar death cam så hänger sig hela datorn och jag måste boota om.
Händer de jag spelar med ibland också.

Mitt hänger sig med ibland, oftast när den laddar in en ny karta eller när man ska tillbaka till lobbyn. Jag brukar bara Win+D och logga ur, sen logga in igen och sen starta upp spelet igen. Det händer inte ofta.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

@jimsan8923:

Går lika bra att ställa in så task managern är always on top (öppna task managern -> options -> always on top) sen bara stänga ner processen när det hänger sig.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liquisole:

@jimsan8923:

Går lika bra att ställa in så task managern är always on top (öppna task managern -> options -> always on top) sen bara stänga ner processen när det hänger sig.

tack för infon. att man inte tängt på det innan

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

tack för infon. att man inte tängt på det innan

När det hänger sig, tryck CTRL +ALT + DEL. Tryck sedan ner "T" "S" "L" ganska snabbt efter varandra sen tryck på "DEL" sen "ENTER". Voila.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

Kan du föklara lite så en noob förstår ?

En kommandofil/batchscript.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Med tanke på senaste tidens Apex hysteri så vill jag höra vad ni PUBG expert anser i en jämförelse.

Är PUBG fortfarande totalt överlägset för de av oss som föredrar en något mer realtisk känsla?

Permalänk
Medlem

@makatech: Nu har jag inte spelat PUBG på drygt ett halvår pga ordentlig tilt på antalet fuskare och dålig prestanda men det är två helt olika spel, designade i helt annorlunda stil från varandra.

PUBG försöker ha en lite mer battle realistisk känsla. Är mycket mer slow paced.
APEX är lite mer COD liknande i rörelse och tempo i spelet. För att inte nämna att APEX är SCI-FI genre.

Visa signatur

// En dator // Tillbehör till datorn// En Telefon//

Permalänk
Medlem

@makatech: Jag diggade PUBG väldigt mycket, körde lite tournaments etc. Men efter att ha kört apex ett tag nu och testade spela PUBG igen så är man helt lost, det är sjukt långsamt i jämförelse.

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk

@iamjonas:

Då ska du testa Firestorm BF V (dess nya Battle of Royale läge) samt även Call of Duty Black Ops 4! Det går med en hisklig fart kan jag säga (typ lika snabbt och explosivt som Apex Legends!)

Permalänk

Firestorm fort????

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Nån kanske har mer koll än mej. Efter regionlock så flödar de ju in chinanumbah1 som kör via vpn. Då min lätt autistiske (nåja) spelpartner ALLTID kollar killcam å ofta reportar så har de blivit en hel del bans. Går de inte å lösa så folk som spelar över vpn blir utkickade!?

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Det går nog om man vill, men frågan är om man vill det?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klyrre:

Nån kanske har mer koll än mej. Efter regionlock så flödar de ju in chinanumbah1 som kör via vpn. Då min lätt autistiske (nåja) spelpartner ALLTID kollar killcam å ofta reportar så har de blivit en hel del bans. Går de inte å lösa så folk som spelar över vpn blir utkickade!?

mötte en sådan precis. han vsste vart jag var genom hela camp bravo när han stred mot en annan sen sköt han rakt in i en vägg o dödade mig. stabilt alltså.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk

Tycker det har blivit så ostabilt, jag får ibland att hela spelet hänger sig så datorn hänger sig också, ibland massa nätverksproblem, ibland dyker det upp att gamedata är korrupt etc. Det har blivit värre sen jag bytte skärm och gick upp till 1440p. Men inga andra spel krashar.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det går nog om man vill, men frågan är om man vill det?

För egen del e de en nobrainer. Störst andel fuskare är kineser samt att dom lär ju inte pinga gudomligt över vpn...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

mötte en sådan precis. han vsste vart jag var genom hela camp bravo när han stred mot en annan sen sköt han rakt in i en vägg o dödade mig. stabilt alltså.

Oof, haha! Kör du i TPP eller FPP? Har stött på lite fler fuskare nyligen i FPP, men inga såna jävlar som du beskriver då dom fick mig att sluta köra TPP ett par månader efter jag köpte spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

För egen del e de en nobrainer. Störst andel fuskare är kineser samt att dom lär ju inte pinga gudomligt över vpn...

Tror majoriteten inte fuskar, det tråkiga är peeker's advantage med spelets dåliga netcode med resten. Tyvärr tror jag köerna för att hitta matcher skulle bli ännu värre om man låste ut alla med VPN/sjukt hög ping.

Permalänk
Avstängd

är det någon annan som märker av att spelet hänger sig betydligt mycket nu efter den sista update ? sker 1-2 gånger per kväll för mig. speciellt när man kommer fram mot dom 2 sista cirklarna o man knappt är några kvar. börjar bli duktigt förbannad på detta nu.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Har inte hängt sig nån gång för mig sen patchen faktiskt, däremot har jag fått nåt fryslagg nån gång ibland som är rätt irriterande. Det händer dock mest i början.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

är det någon annan som märker av att spelet hänger sig betydligt mycket nu efter den sista update ? sker 1-2 gånger per kväll för mig. speciellt när man kommer fram mot dom 2 sista cirklarna o man knappt är några kvar. börjar bli duktigt förbannad på detta nu.

Får också hängningar. Dock oftast direkt efter match när man ska återgå till lobbyn. Händer med jämna mellanrum. Alltför ofta för att det ska vara acceptabelt.

Permalänk
Avstängd

märkte nu att det nog har med mina minnen o göra. kör jag dom i stock 2400 så hänger det sig men clockar jag upp dom så hänger det sig inte. konstigt nog :/

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Kul med mer Loot på Erangel!
Men vad faen inte mer loot på Miramar för?! Den behöver ju det om nån bana!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kul med mer Loot på Erangel!
Men vad faen inte mer loot på Miramar för?! Den behöver ju det om nån bana!

Det har svängt åt andra hållet tycker jag. Galet generöst med långa gevär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Det har svängt åt andra hållet tycker jag. Galet generöst med långa gevär.

Alltid kul att leka sniper ala Tom Berenger

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Gillar inte alls den här överdrivna looten på Erangel. Om det ska vara såhär (som det alltid varit på Sanhok) så tappar man ju all poäng med loot över huvud taget, då kan ju alla få börja med en M416, en M24 och sjutton medpacks från start... 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av makatech:

Med tanke på senaste tidens Apex hysteri så vill jag höra vad ni PUBG expert anser i en jämförelse.

Är PUBG fortfarande totalt överlägset för de av oss som föredrar en något mer realtisk känsla?

Pubg är överlägset i den kategorin ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Gillar inte alls den här överdrivna looten på Erangel. Om det ska vara såhär (som det alltid varit på Sanhok) så tappar man ju all poäng med loot över huvud taget, då kan ju alla få börja med en M416, en M24 och sjutton medpacks från start... 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer.

Permalänk
Medlem

Är det så genröst med loot?! Spelade ett par omgångar, föredrar vikendi och sanhok annars, för vill inte hålla på att leta loot 95% av speltiden...
Blev bara glad att man blev nöjd med looten fortare, men tråkigt om det är överdrivet mycket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Är det så genröst med loot?! Spelade ett par omgångar, föredrar vikendi och sanhok annars, för vill inte hålla på att leta loot 95% av speltiden...
Blev bara glad att man blev nöjd med looten fortare, men tråkigt om det är överdrivet mycket..

Jag tycker det iaf. Meds överallt, automatkarbiner ligger flera stycken i varje hus känns det som, och ammo så det sprutar ur öronen. Och jag tycker att jag konstant hör folk med M24or runtom mig.

Men så gillar jag heller inte looten på Sanhok utan har föredragit de mer sparsmakade stora kartorna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII