PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Löste sig problemet överhuvudtaget?

Det märkliga för mig är att de 2-3 första Pubg matcherna går segt som bara den - ingen respons när jag skjuter etc - allt är värdelöst. Sedan plötsligt från ingenstans så går spelet hur rent som helst. Förstår inte varför det är så här. Jag har inte haft denna problematik förut.

Har inte problem själv, mem laggar som nfan för ett oar polare i början

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad hände med tillsnyggningen av Enrangel ?

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

@MOLNMAN:

Hur hittar jag tsl.exe? Ligger de i Pubg mappen?

Steam\SteamApps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Vad hände med tillsnyggningen av Enrangel ?

fortfarande på testklienten.

Permalänk
Medlem

@Cruiser: den kommer nog med season 4

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MOLNMAN:

fortfarande på testklienten.

hmmmm , inte på min ? Står iofs nått längst ner i lobbyn att jag har en nyare version , får kolla det när jag kommer hem

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@Cruiser: den kommer nog med season 4

När kommer den? Gillade looken på Erangel:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MOLNMAN:

Steam\SteamApps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64

Löser sig problemet om man går in på inställningar/egenskaper och ändrar detta?

Permalänk
Medlem

@Swennis: osäker men jag antar att det är någon månad till då season 3 typ startade precis

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@Swennis: osäker men jag antar att det är någon månad till då season 3 typ startade precis

Näe, säsong 3 är väl på upphällningen som jag förstått det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Löser sig problemet om man går in på inställningar/egenskaper och ändrar detta?

TSL.exe, egenskaper, kompa, och det jag skrev, du kan gra samma sak med tsl BE aswell!

Permalänk
Skrivet av MOLNMAN:

TSL.exe, egenskaper, kompa, och det jag skrev, du kan gra samma sak med tsl BE aswell!

Hur hittar jag "tsl BE"?

Permalänk
Medlem

@Starric: kanske är tvärtom då! du har säkert rätt, jag välkomnar nya erangel med öppna armar

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk

@MOLNMAN:

Det hela verkar fungera! Vill ge dig ett enormt stort tack för att du hjälpte mig med detta! Det var mycket uppskattat ska du veta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

@MOLNMAN:

Det hela verkar fungera! Vill ge dig ett enormt stort tack för att du hjälpte mig med detta! Det var mycket uppskattat ska du veta!

No problem my dude.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MOLNMAN:

fortfarande på testklienten.

Jag tror att den bara var tillgänglig tillfälligt. Har iofs inte testat själv men har för mig jag läste att det var så.
Kan tänka mig att dom kommer analysera data och kanske modda och kasta ut på testserver igen. så kan nog dröja en stund till innan den går live. Dock bara mina spekulationer

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Någon som testat spela nya stora patchen som släpptes igår?
Mitt spel hade avinstallerat sig automatiskt när jag satte mig igårkväll och skulle testa..

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Någon som testat spela nya stora patchen som släpptes igår?
Mitt spel hade avinstallerat sig automatiskt när jag satte mig igårkväll och skulle testa..

Körde bara ett par rundor, märkte ingen större skillnad. Ledge grabbing skulle vara en grej men det provade jag aldrig. Sköt lite med nya pistolen och den verkade ju trevlig, men fortfarande en pistol...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Någon som testat spela nya stora patchen som släpptes igår?
Mitt spel hade avinstallerat sig automatiskt när jag satte mig igårkväll och skulle testa..

Är den släppt live!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Är den släppt live!?

Japp

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

hade ju hoppats på att nya erangel skulle gå live igår. Någon indikation på när den kommer?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

hade ju hoppats på att nya erangel skulle gå live igår. Någon indikation på när den kommer?

Jag såg något datum om augusti, men är såklart inte helt 100% på den informationen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag sköt lite på en bensindunk men den exploderade inte. Skulle inte det var med i denna patchen?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Jag sköt lite på en bensindunk men den exploderade inte. Skulle inte det var med i denna patchen?

Krävs fler skott...

Permalänk
Medlem

Jo jag märkte det nu när jag testade igen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Någon om hittat om de kommenterat den nerfade looten på Erangel?
Man blir tämligen trött på PUBG Corp... Tyckte dom kanske att det var jobbigt när alla var så nöjda så de var tvungna att ändra tillbaka?

Permalänk
Skrivet av MOLNMAN:

No problem my dude.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej igen!

Har fått samma problem nu igen efter patchen som kom nyligen. Dock så går spelet rent efter cirka 10-15 minuter och ibland efter en omgång.

Ska jag testa att bocka av Fullscreen optimization och DPI eller finns det någon annan lösning på problemet?

Permalänk
Medlem

@molnman du borde få stämpeln "e-sport" istället för "medlem" här på clockers

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Stötte på den där nya bepansrade vagnen igår å spontant för en som hellre spelar defensivt så känns den galet OP =/...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop