Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Synd att moderkortet är en mega basmodell. Var nära o beställa för bra pris. Men saknar tom spdif på skiten.

Hoppas ni som beställde får ert

Ja det är ju väldigt basic. Själv så använder jag inte sdif. Kör hdmi till receiver Men ser lite mörkt ut eftersom kortet inte var med i orderlistan, stå fortfarande:

"- Innehåll i Uppgraderingspaket - AMD Ryzen 7 2700 + ASUS PRIME B450-P
AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz 20MB 2 749 kr 1 st 2 749 kr
-- På köpet till AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz 20MB
Spelkupong - AMD Division 2 + World War Z"

hmmm... de är ju ihopsatta och CPUn är ju inte separat nämnd i ordern iofs såg jag nu, så kanske är lugnt!

Permalänk
Medlem

Du får nog båda ska du se. Bra köp. Jag avvaktar på ryzen 3000 nu när det bara är en månad bort. Bör finnas en hel del bra priser på ryzen 2000 om 3000 inte blir så bra som jag tror 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linghult:

Nemas. Tur att man var uppe sent o slösurfade! Jag beställde

https://www.webhallen.com/se/product/263512-G-Skill-Trident-Z...

Till den. Snygga minnen och bra pris

Tack för svaren ! Vet att det är en fyndtråd så ska inte spåra iväg för mycket men blir det stor prestandaskillnad på dessa och https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp... som tidigare användare länkade?
Är det värt 300kr är väl frågan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@Linghult: fan jag som skulle vänta på ryzen 3000.. blir svårt nu. Får ju faktiskt en 8 core processor med ram etc för 4000

Ja den är svår. Jag ska köra mitt som HTPC/VR - rigg, så har nog ingen större användning av nästa generation där. Byta ut gamingriggen gör jag nog inte på ett tag då jag fortfarande har 6700k med ett 1080. Kommer nog ev, uppgradera den när CyberPunk kommer ut för att köra spelet med ny skärm i 1440p om något

@Sebbe_a:

Nej det är inte värt prestandamässigt. Du kommer antagligen inte märka någon skillnad. Jag gjorde det mest för att jag ev. använder dessa RGB till min gamingdator som har fönster och använder mina gamla Corsair XPS 3000 ( tror jag ) till VR-riggen då den kommer vara i ljudisolerat Chassi ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Ryzen 1700x för 1328 närmast prisjakt runt 2k, mycket cpu för pengarna för dem som redan sitter på em am4 planka och vill ha flera cores
https://www.dustinhome.se/product/5011012400/ryzen-7-1700x-no...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4162311

Herrejävlar. Detta är ju galet bra! Slå till för bövelen ni som funderar på uppgradering. Om detta är den senare batchen som min 1700 kan man lätt skruva upp denna prolle i 4ghz.

Har själv ställt in 4ghz @ 1.34v och medium LLC på en B350-F bräda (japp den ska bytas ut mot x570 pronto!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lasseTM:

Ryzen 1700x för 1328 närmast prisjakt runt 2k, mycket cpu för pengarna för dem som redan sitter på em am4 planka och vill ha flera cores
https://www.dustinhome.se/product/5011012400/ryzen-7-1700x-no...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4162311

Grymt tips! Tack!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av carlitoman:

Nu har Elgiganten uppdaterat hemsidan igen och KEF Q550 ligger uppe som SINGEL högtalare för samma pris, 5250kr. Styck nu... Samma varunummer som när jag köpte det PAR som tidigare låg ute till samma pris. Bild på två högtalare. Specifikationen sa 2.st högtalare. Priset var detsamma 5250kr. Paret. Jag har hört av mig till deras kundtjänst, de tyckte det hela var konstigt och skulle kolla med marknadsavdelningen. Det låg en kampanjkod kopplad till köpet av paret högtalare också, vilket förvirrar ytterligare. Får se var detta landar, jag som redan har köpt en förstärkare och börjat sälja min övriga utrustning, högtalare etc...

Vad fan, är det inte två st? Jag som beställt

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Blev ett köp här med. Fått sms att den plockas.

Angående dealen på Inet med Ryzen 7 2700 och moderkort.
Min beställning har nu fått kollinummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Angående dealen på Inet med Ryzen 7 2700 och moderkort.
Min beställning har nu fått kollinummer.

Samma här. Och jag tror inte att det är både CPU och moderkort. Enligt Inet ska båda produkterna väga 1704 gram tillsammans.
I Postnord appen står det att hela paketet väger 1408 gram. Får se om det ändras när paketet skannas in.

Permalänk
Medlem

Den angivna vikten stämmer i princip aldrig är mina erfarenheter när det gäller postnord. Ingen som frågat @inet om vad som döljer sig i era paket?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Den angivna vikten stämmer i princip aldrig är mina erfarenheter när det gäller postnord. Ingen som frågat @inet om vad som döljer sig i era paket?

Jag har skickat mejl till Inet men inte fått svar än

Permalänk
Medlem

@RVX: Jag ringde tidigare och hörde och kundtjänst visste direkt vad det handlade om,
de har redan hunnit skicka iväg processorn men skulle följa upp och lägga till moderkortet (vilket nu syns i systemet)
Är det inte akut så kommer de säkert följa upp era beställningar också, annars är det nog bara att ringa.

Kudos till Inet, förstår nu varför man köpt mycket dataprylar därifrån och lyckats få en streak på dammsugare, vattenbalonger och lego från webbhallen

Permalänk
Medlem

Jag har inget moderkort i min beställning. Fick dessutom inte riktigt samma svar i mitt mail utan att de utreder saken med sin leverantör och skulle återkomma med en lösning.

Så jag hoppas de återkommer med att de skickar moderkortet.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@pacc: Har du alltså fått en order till med bara moderkortet för 0 kr?

Permalänk
Medlem

@pacc @b-fire bra att ni fått återkoppling ang det hela 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag har inget moderkort i min beställning. Fick dessutom inte riktigt samma svar i mitt mail utan att de utreder saken med sin leverantör och skulle återkomma med en lösning.

Så jag hoppas de återkommer med att de skickar moderkortet.

Har nu fått svar från Inet att moderkortet kommer att skickas i separat försändelse.
Ordersidan har även uppdaterats på Inets hemsida med moderkort för 0:-

Permalänk
Medlem

Oavsett hur det var med erbjudandet, om det var felaktigt etc iom att det togs bort så creds till @inet för att dom står för misstaget och inte går in in och cancelar ordrar. Dom små grejerna som lyfter fram vissa företag
Gäller ju alla företag så klart som går den lilla extra biten för att göra sina kunder nöjda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är mitt moderkort också packat. Håller med om att det är väldigt generöst av Inet när det känns ganska klart att det var ett misstag.

Permalänk
Medlem

Mitt moderkort är på väg också.

Edit. Och ja. Väldigt generöst av dom.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Frågan är ju mer vad skulle deras erbjudande vara från början.
Det var ju knappast bara cpun då det var ett uppgraderingspacket/bundle.

Permalänk
Skrivet av Linghult:

Corsair Force MP510 SSD 480GB M.2 NVMe för ynka 989kr. Inte läst något om SSDn i sig , men är ju mycket fart för pengarna!

https://www.webhallen.com/se/product/293013-Corsair-Force-MP5...

Gäller för medlemmar endast ( antar jag )

Ja, det här verkar vara för medlemmar. När jag är inloggad och tittar på medlemserbjudandena, så finns den inte med. Varför, frågar man sig? Vad mer kan man tänkas missa om man bara kollar på medlemserbjudanden-sidan?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Mitt moderkort är på väg också.

Edit. Och ja. Väldigt generöst av dom.

Yep fick återkoppling med och det är skickat separat. Creds till inet! Superbt snabba svar på all mailkontakt (t.o.m på helgerna) med! De är goa med gratis frakt o retur med - gillas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Ja, det här verkar vara för medlemmar. När jag är inloggad och tittar på medlemserbjudandena, så finns den inte med. Varför, frågar man sig? Vad mer kan man tänkas missa om man bara kollar på medlemserbjudanden-sidan?

Vilken medlemsnivå har du? Står under namnet uppe i höger hörn. Jag är silver och får erbjudandet.

Permalänk
Skrivet av xprt:

Vilken medlemsnivå har du? Står under namnet uppe i höger hörn. Jag är silver och får erbjudandet.

Level 4 brons. När jag följer länken i tipstråden så kan jag lägga till disken i kundkorgen för rabattpriset och gå ända till "bekräfta beställning" med rabattpriset, så uppenbarligen får jag rabatten – men den finns inte med bland mina medlemserbjudanden.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Jag svor lite att jag inte gjorde just det, screenshot. Men då finns det iaf hos dig! Jag kommer vara besvärlig i detta ärende eftersom jag redan börjat sälja av grejjor och har haft beställningen hos dem flera dagar utan att Elgiganten isf påpekat att de gjort ett misstag. Det som är konstigt är ju att när vi köpte så var det ett kampanjerbjudande. Googlar man det erbjudandet så är det just till ett par hörgtalare, men för en högre summa än vad vi betalade. Erbjudandet/produkten har koden SP3960BA. Vi får se hur det går med detta som sagt...

Där har vi i alla fall en screenshot där det står att det var två högtalare.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Level 4 brons. När jag följer länken i tipstråden så kan jag lägga till disken i kundkorgen för rabattpriset och gå ända till "bekräfta beställning" med rabattpriset, så uppenbarligen får jag rabatten – men den finns inte med bland mina medlemserbjudanden.

Ser även jag den som Silver på erbjudande.
Antar inte den kollar ens konto, utan vem som helst med länk kan beställa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Jysk - Elektriskt, höj- och sänkbart skrivbord med justerbara fötter STAVANGER 80x160
3500, nedsatt från 5499.

https://jysk.se/kontor/skrivbord-datorbord/hoj-sankb-skrivbor...

Ingen aning hur kvaliteten är, men nog det billigaste 160x80 elektriska skrivbord som går att köpa just nu.

Hur står sig dessa mot Ikeas motsvarande bekant-bord egentligen? Magkänslan säger mig att Ikeas är bättre men då jag inte ens visste att Jysk hade denna typ av bord, samt att jag gillar utformningen av benen, så blev detta intressant.

Har ett dyrt företagsinriktat höj och sänkbart bord på jobbet som jag använder flitigt och suget efter ett privat har börjat öka igen nu. Nu kan man hitta mycket till bra priser begagnat men jag är mer sugen på något nytt.

Permalänk
Medlem

Jag är också nyfiken på hur Jysk elektriska bord står sig mot IKEAs. Är det värt risken? Ser ju gediget ut iallafall.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur står sig dessa mot Ikeas motsvarande bekant-bord egentligen? Magkänslan säger mig att Ikeas är bättre men då jag inte ens visste att Jysk hade denna typ av bord, samt att jag gillar utformningen av benen, så blev detta intressant.

Har ett dyrt företagsinriktat höj och sänkbart bord på jobbet som jag använder flitigt och suget efter ett privat har börjat öka igen nu. Nu kan man hitta mycket till bra priser begagnat men jag är mer sugen på något nytt.

Ja det undrar faktiskt jag också
Visste inte heller att de sålde sådana innan. Svårt att känna på de då de bara säljs online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Funderar själv på det, rört på bekant och skulle säga att nyare idåsen är mycket stabilare. Men elmotorn där ligger på 5k+.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring