Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Optix mag241c, jag gjorde bort mig till min Xbox one x

Permalänk
Medlem

Optix mag241c, jag gjorde bort mig till min Xbox one x

Hej i all hast igår fick jag en impulsiv idé att köpa en monitor till min Xbox på blocket.
Inte nog eftertänkande att min Xbox har hdmi 2.~
och monitorn som stödjer 144hz har hdmi 1.4 samt en dp utgång. Jag trodde jag gjorde världen klipp tills jag kommer hem och inser att det blivit galet. Nåja freesync fungerar så de e väl de viktigaste i nuläget då många spel inte kör 120 Hz fps eller hur man uttrycker det.

Dock satt jag hela natten och klura på en lösning,
Här är vad jag tror kan hjälpa min situation!
Länk nedan till min lösning!!!

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sudaxo:

Hej i all hast igår fick jag en impulsiv idé att köpa en monitor till min Xbox på blocket.
Inte nog eftertänkande att min Xbox har hdmi 2.~
och monitorn som stödjer 144hz har hdmi 1.4 samt en dp utgång. Jag trodde jag gjorde världen klipp tills jag kommer hem och inser att det blivit galet. Nåja freesync fungerar så de e väl de viktigaste i nuläget då många spel inte kör 120 Hz fps eller hur man uttrycker det.

Dock satt jag hela natten och klura på en lösning,
Här är vad jag tror kan hjälpa min situation!
Länk nedan till min lösning!!!

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4...

Hej... Svårt med HDMI 2.0 ingång på skärmar sagt högre hz... Det du länkat verkar vara en vanlig HDMI Kabel?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Hej... Svårt med HDMI 2.0 ingång på skärmar sagt högre hz... Det du länkat verkar vara en vanlig HDMI Kabel?

Vet inte om du gav dig tid att läsa. Jag har förstått att en monitor med hdmi 2 kostar multum.

Såhär står de iaf om kabeln

-Backwards Compatibility. Downward compatible with HDMI 1.0v, 1.1v, 1.2v, 1.3v, 1.3abcv, 1.4v, 2.0v.

* Supported video resolutions:

✔ Full HD 1080p at up to 240 Hz
✔ Quad HD 1440p at up to 144 Hz
✔ 3D HD 2x1080p at up 2x120 Hz
✔ Ultra HD 2160p at up to 60 Hz

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade jag samlat ihop 5.5k till så hade jag haft råd med skärmen ni gör reklam för i min egen stackars tråd 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sudaxo:

Vet inte om du gav dig tid att läsa. Jag har förstått att en monitor med hdmi 2 kostar multum.

Såhär står de iaf om kabeln

-Backwards Compatibility. Downward compatible with HDMI 1.0v, 1.1v, 1.2v, 1.3v, 1.3abcv, 1.4v, 2.0v.

* Supported video resolutions:

✔ Full HD 1080p at up to 240 Hz
✔ Quad HD 1440p at up to 144 Hz
✔ 3D HD 2x1080p at up 2x120 Hz
✔ Ultra HD 2160p at up to 60 Hz

Skickades från m.sweclockers.com

Alla HDMI-Kablar är "samma" bara olika kvalité fråga gärna @laxpudding om du vill ha mera fakta.

Därav jag skrev "vanlig" HDMI kabel då alla är kompatibla bakåt.. Och en tillräckligt bra äldre kabel kan klara nyare standarder..

Angående att det är dyrt var ju referens till ditt eget inlägg att det inte blev som du tänkt dig. Samt är väldigt ovanligt. Har själv testat med HDMI på skärmar som har högre upplösning och endast fått ut 1080P dvs ej önskvärt trots att skärmen skulle kunna ta emot mer..

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

@Sudaxo: Du har inte talat om vad problemet egentligen är. Handlar det bara om att Xbox:en och skärmen har olika HDMI-version? Det spelar i så fall ingen som helst roll, HDMI är bakåt- och framåt-kompatibelt och kablarna bryr sig som sagt inte om vilken version som används.

Om du bara vill få ut 1080p@120Hz så kan du köpa i stort sett vilken HDMI-kabel som helst som är 5m eller kortare, för längre kablar än så kan kvalitén börja bli viktig för att det ska fungera.