RiME är gratis i Epic Games Store

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

För mig är inte Epic store negativ, så vi tycker alla olika.

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG278Q 27" 144Hz

Ryzen 7 2700@4GHz / Cooler Master Evo 212 / Asus Prime B450 Plus / HyperX Predator 16GB DDR4 3200MHz / Asus RTX2060 Rog Strix OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

@serverfel: Ojj. Det har jag alldrig tänkt på men jag fick ca. 90fps på max inställningar med mitt gamla grafikkort och det var inte samma njutning som att sitta på låsta 144fps så kanske där nånstans 90-100fps. Men jag kan bra vara ospelad om det känns långsamt och ryckigt, tycker det liksom tar det roliga ur det roliga.

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@M-atri-X: jag avsåg absolut inte att bortse från dina argument, jag ville bara lyfta fram att det var en forumtråd och att vi ofta lyfter fram forumtrådar på framsidan om de kan vara av intresse för gemenskapen i stort. Och som sagt, vi lyfter fram ett spel, inte en butik (även om butiken får exponering i processen, vilket andra butiker också fått i andra sammanhang). Men som jag var inne på tidigare tar vi inte ställning för någon butik, det är helt upp till medlemmarna vilka tjänster de vill eller inte vill använda.

Ha en fortsatt trevlig helg du också!

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av nandreas:

@serverfel: Ojj. Det har jag alldrig tänkt på men jag fick ca. 90fps på max inställningar med mitt gamla grafikkort och det var inte samma njutning som att sitta på låsta 144fps så kanske där nånstans 90-100fps. Men jag kan bra vara ospelad om det känns långsamt och ryckigt, tycker det liksom tar det roliga ur det roliga.

Fan vilken tur att vi är olika. Känns nästan som ett funktionshinder att vara så känslig.

Jag kan vara nöjd med 60fps OM det inte dippar under dessa. Men visst. Det känns bättre att spela på en gamingskärm med 100+ fps.

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan Xp, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

@serverfel: Ja och jag förstår ju själv hur löjligt det låter och som jag skrev i tidigare kommentar så hade jag gärna spelat fortsättningsvis på min xbox men var tvungen att sälja den eftersom den endast skapade frustration när jag försökte spela.

Edit: Före jag byggde min dator så fick jag även erfara det du skriver med stadig 60fps och det var mycket bättre än när det dippar under till säg 45-50fps. BFV är ett bra exempel på ganska stadig fps och Cod Blackout ett bra exempel på dålig fps (även på xbox one x) Så där håller jag helt med dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Tack för tipset Swec. Ett underbart spel som jag körde igenom i en sittning.

System: i5 3570K, Z77X-D3H, Corsair 12GB VENGEANCE, SSD 256GB Samsung 830, EVGA 1080 SC, Noctua NH-U14S, CMPSU-650HXEU 650W, Antec P280 + BenQ XL 2410T & Windows 10 Home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund/Gbg
Registrerad
Sep 2012

Fantastiskt lir, förvånansvärt tungdrivet dock.

Ryzen 5 1600X - ASUS ROG Crosshair VI Hero (AC-WIFI) - 2x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Asus Strix 970 @1500/8120 - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Samsung Galaxy S8+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falkenberg
Registrerad
Jan 2002

@nandreas: stäng vsynk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

@toben: Sånt har jag aldrig på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2011

Nu är det visserligen inte gratis, det är bara att du betalar med datamining av din personliga information.

Det finns förvisso många tjänster idag som bygger på samma sak, Facebook för att ta ett av de mest kända exemplen, men jag skulle personligen aldrig sälja min info till Epic Games i utbyte mot det överblivna skräp de ger bort i utbyte.

http://xkcd.com/386/
http://readthefuckingmanual.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Megahertz_myth

”Alltså vad är det med grafikkortsmakare och bokstaven X? Det är precis som med dansbandsmusiker och bokstaven Z.”