Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vendelsö, Haninge, Stockholm
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av joeldeluxe:

@Krilbe:

Jag tror att det beror på det trådlösa nätverket i sånt fall, att routern buggar ur borde inte spela någon roll om klienterna stannar kvar på en AP för länge. Kan du testa uppdatera dem till senaste versionen och stänga av Zero-handoff?

Uppdatera dem har jag inte gjort på länge så det låter som en bra idé. Ska testa det. Zero-handoff vet jag inte om de stödjer, de har några år på nacken. Får kolla upp det och testa.

Samtidigt så är glitcharna inte knutna till WiFI - även trådade klienter har det problemet. Så jag tror både router och AP kan behöva "fixas".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010

Hur vet jag om en specifik router täcker 80kvm? Nya lgh är runt 75-80 så jag vill ju att wifi är starkt över hela lgh.

Skickades från m.sweclockers.com

i7 4790K 4.0 GHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 PC-17000 2133MHz | Gigabyte GA-Z87N-WIFI | Fractal design Newton R2 650W | Corsair H60 | BitFenix Prodigy - Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

XB271HU|OLED65C8|NCase M1 V5|SF600|Fatal1ty X370 ITX|Ryzen 1800X|NH-C14|Flare X 16GB|Titan XP|960 PRO 1TB|WD Gold 12TB
Ljud: Samsung N960

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av CellaN:

Hur vet jag om en specifik router täcker 80kvm? Nya lgh är runt 75-80 så jag vill ju att wifi är starkt över hela lgh.

Skickades från m.sweclockers.com

Räckvidd beror på många parametrar som bl.a. placering, väggtjocklek, väggmaterial, störningar i närheten.
Ska en 5 GHz WiFi-signal genom tjock betongvägg i snäv vinkel blir det inte bra oavsett router/AP.

Satsa på en modell med stabil mjukvara som går att placera så bra som möjligt är mitt tips.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ka
Registrerad
Mar 2009

Min Asus RT-AC66U verkar hålla på att ge upp (tappar 2.4Ghz Wifi konstant, kräver omstart för att vakna till igen). Varit mycket nöjd med Asus så skulle gärna köra Asus igen, men öppen för andra märken om de har bättre erbjudanden.

Behöver VPN-server samt DynDNS möjligheter. Vad skulle ni rekommendera för max 2000kr? Kommer vara placerad i en liten etta på under 30 m2, så inget större behov av räckvidd, men desto större krav på prestanda över kortare avstånd.

Kollat framför allt på RT-AC86U, som även verkar vassare än RT-AC87U trots namnet? Skulle egentligen föredra en router med anslutningar för sladdar baksidan (likt min nuvarande RT-AC66U) för väggmontering...

Tacksam för synpunkter och tips!

Intel Core i7 7700K | MSI GTX 1070 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Corsair Force 120GB SSD | Achieva Shimian QH-270 27" IPS