Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av bdea:

@CDON.COM: Hej, det verkar som jag stött på lite problem hos er gällande ett reklamationsärende som jag fick godkänt. Allt är klart så långt, dock kom det ett brev på posten idag från Qliro där jag ska betala en påminnelseavgift gällande min reklamation. Jag citerar mailet jag fick från eran kundtjänst: "Vi har nu fått reklamationen godkänd av våran leverantör och erbjuder dig gärna en ny vara. Vi behöver då att du godkänner att den skickas med en faktura från Qliro. Den ska inte betalas, utan är endast underlag för den nya varan och den makuleras kort efter att den skapats. Du hittar Qliros villkor här: https://assets.qliro.com/terms/se/sv/terms/1/terms_invoice.pd...

Vänligen återkom till oss och meddela om du godkänner dessa villkor, annars kan vi istället häva ditt köp och återbetala dig för varan."

Så skulle du kunna se över vad som faktiskt hänt? Är inte intresserad av att få fakturan skickas till inkasso som det hotas med. Mycket tråkigt att man alltid ska behöva lägga tid på sånt här efter att allt..
Order nr: 67181146, faktura nr: 80200005198069

Mvh,
Andreas

Skrivet av CDON.COM:

Hej Andreas,

Tack för ditt inlägg och jag beklagar att det har blivit problem kring din reklamation.
Jag har lokaliserat problemet och löst det nu, jag återkommer till dig på mail med mer utförlig information dock.

Ha det fint!

Mvh André
CDON.COM

Hej igen,

trodde att detta skulle vara löst nu.. Dock fick jag ytterligare en faktura från Qliro idag med en påminnelseavgift? Skulle du kunna se över så det verkligen är klart? Börjar bli aningen irriterad på detta nu.

Mvh,
Andreas

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av bdea:

Hej igen,

trodde att detta skulle vara löst nu.. Dock fick jag ytterligare en faktura från Qliro idag med en påminnelseavgift? Skulle du kunna se över så det verkligen är klart? Börjar bli aningen irriterad på detta nu.

Mvh,
Andreas

Hej igen Andreas,

Jag svarade på ditt mail till vår kundservice tidigare i morse och det ska som förklarat där lösa sig nu.
Ha det fint!

Mvh André
CDON.COM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Sep 2012

Svårt att få tag på er kundservice, CDON

Hej CDON

Jag lade nyligen en beställning hos er på 2.211,20 kr.

Allt gick fint fram tills att jag betalat och väntade på en bekräftelse.
Då hoppade beställningen tillbaka till steg 1, val av adress och ingen order hade skapats.

Dessvärre hade pengarna dragits från min bank, (jag valde direktbetalning via min bank).

Jag har aldrig haft problem med beställningar hos er förut vilket då också innebär att jag aldrig insett hur svårt det är att få tag på er, inget illa menat men jag skulle verkligen vilja ha hjälp så fort som möjligt då det är ganska mycket pengar att ligga ute med och samtidigt vågar jag inte lägga en ny beställning då det känns som man riskerar att göra en dubbelorder.

Jag har en ticket id då jag skapade ett case hos er, dock under fel rubrik då det konstigt nog inte fanns något passande alternativ.

Att jag skriver här är för att det inte går att nå er på något sätt, vare sig mail, chatt eller telefon. Eller har jag missat något?

Chassi: 550d | Mobo: Maximus VII Hero | CPU: 4790K | RAM: 32GB | GPU: GTX 980Ti (Zotac Amp! Extreme) | C: Plextor PX-G256M6E | SSD: 850 Pro 500GB |Hårddisk: 2TB | PSU: AX860 | Övrigt: Macho Zero Black (med luftkanal)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Sep 2012

@Cray-1:

Hej igen CDON,

Svåra att få tag på... men snabba är ni

Pengarna är tillbaka på mitt konto.

Tackar!

Chassi: 550d | Mobo: Maximus VII Hero | CPU: 4790K | RAM: 32GB | GPU: GTX 980Ti (Zotac Amp! Extreme) | C: Plextor PX-G256M6E | SSD: 850 Pro 500GB |Hårddisk: 2TB | PSU: AX860 | Övrigt: Macho Zero Black (med luftkanal)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jan 2016

@CDON.COM: Hej, tyvärr verkar det som att det inte är löst ännu.. fick ännu en faktura från Qliro nu.. med påminnelseavgift.. så.. börjar som sagt bli jäkligt irreterande..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

Se gärna över era mailutskick.

Sedan februari så har jag fått 13 mail om "fri frakt" från 200 kr genom en utskickad rabattkod. Grejen är att jag har CDON+ vilket innebär att jag alltid har fri frakt från 100 kr utan rabattkod. Mailen är alltså fullständigt ointressanta.

På samma tema så har ni skickat ut en drös mail om E3, Cyberpunk, Crash Team Racing Nitro, Death Stranding, etc. Jag har enbart kryssat i nyhetsbrevet med rabattkoder. Varför får jag återkommande reklam om att förboka spel som inte släppts ännu?

/ Stefan Nilsson | Skriver om foto på omDigitalkameror.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av bdea:

@CDON.COM: Hej, tyvärr verkar det som att det inte är löst ännu.. fick ännu en faktura från Qliro nu.. med påminnelseavgift.. så.. börjar som sagt bli jäkligt irreterande..

Haha, hur länge har du hållt på nu?

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S(4x BioniX F140mm+1x Noctua NF-A15) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av frong:

Haha, hur länge har du hållt på nu?

Haha för länge, men nu hoppas jag att det är löst i alla fall. Inte fått någon ny faktura på någon vecka i alla fall.
Dock har CDON varit behjälpliga under resan, men hade helst sett att det borde vara löst från början

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Har handlat hos er sen 2011 sättet ni har hanterat rma har varit mycket bra senaste beställningen gick på 2 dagar . Enligt mig är cdon årets nätbutik fortsätt att leverera!

Ny dator Lexius signatur 2019 edition Ryzen 7 2700X@4.1ghz auto oc/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2800mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Oneplus 5T

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av ducedo:

Se gärna över era mailutskick.

Sedan februari så har jag fått 13 mail om "fri frakt" från 200 kr genom en utskickad rabattkod. Grejen är att jag har CDON+ vilket innebär att jag alltid har fri frakt från 100 kr utan rabattkod. Mailen är alltså fullständigt ointressanta.

På samma tema så har ni skickat ut en drös mail om E3, Cyberpunk, Crash Team Racing Nitro, Death Stranding, etc. Jag har enbart kryssat i nyhetsbrevet med rabattkoder. Varför får jag återkommande reklam om att förboka spel som inte släppts ännu?

Hej ducedo,

Tack för ditt inlägg! Beklagar att du får oönskade mailutskick av oss.
Du får gärna återkomma till mig i PM med ditt kundnummer hos oss så ska jag självklart se över detta!

Mvh André
CDON.COM

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Lexius:

Har handlat hos er sen 2011 sättet ni har hanterat rma har varit mycket bra senaste beställningen gick på 2 dagar . Enligt mig är cdon årets nätbutik fortsätt att leverera!

Hej Lexius,

Tack för ditt inlägg och den fina feedbacken. Det uppskattas verkligen och jag ser till att detta når rätt personer här hos oss!

Mvh André
CDON.COM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av ducedo:

Har du någongång köpt/förbokat ett spel som ej släpts ännu?
Om ja även om det är 10+år sedan så gissar jag på att om inte alla dom flesta butiker har nån flagga för det i sina kundprofiler och mycket troligen skickar ut lite extra förköps mail.
Har man förbokat en gång så är det ju troligen högre risk att en sådan kund förbokar igen än en kund som ej har förbokat tidigare.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2003

Hej CDON

Då det verkar vara svårt at få någon respons från er på traditionellt sett (direktkonakt med er) så provar jag här. Ordernummer: 67831642

Den 5/6 köpte jag en vara hos er med INCCI.COM underleverantören .
Den 12/6 fick jag ett epost om att varan var påväg, efter det så har det varit tyst.

Detta gjorde att jag idag efterfrågade status på vart min leverans var och fick då en spårningslänk hos DHL från INCCI. När jag dock spårar försendelsen så ser jag att utlämningsstället skickat tillbaka varan då jag ej hämtat ut varan.

Då jag varken fått ett mail med Kolli, att varan finns att hämta ut via epost eller via sms samt att det inte går att spåra försändelsen via er hemsida så undrar jag om det är lämpligt att jag ska stå för de extrakostander som en återsändnings innebär?

Det som gör det ännu mer tragiskt är att DHL säger att de försökt maila mig, dock utan att kunna berätta för mig till vilken epost, utan resultat (jag har dock inte fått något vare sig från INCCI, CDON eller DHL) samt att INCCI säger att DHL försökt SMS mig utan att jag fått något sms.

Vet inte om det är INCCI eller DHL som ljuger i detta fall.

Game: Intel i5 2500K 3,3GHz, 16Gb DDR3, AMD 280X, 2x OCZ 250Gb

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Shen:

Hej CDON

Då det verkar vara svårt at få någon respons från er på traditionellt sett (direktkonakt med er) så provar jag här. Ordernummer: 67831642

Den 5/6 köpte jag en vara hos er med INCCI.COM underleverantören .
Den 12/6 fick jag ett epost om att varan var påväg, efter det så har det varit tyst.

Detta gjorde att jag idag efterfrågade status på vart min leverans var och fick då en spårningslänk hos DHL från INCCI. När jag dock spårar försendelsen så ser jag att utlämningsstället skickat tillbaka varan då jag ej hämtat ut varan.

Då jag varken fått ett mail med Kolli, att varan finns att hämta ut via epost eller via sms samt att det inte går att spåra försändelsen via er hemsida så undrar jag om det är lämpligt att jag ska stå för de extrakostander som en återsändnings innebär?

Det som gör det ännu mer tragiskt är att DHL säger att de försökt maila mig, dock utan att kunna berätta för mig till vilken epost, utan resultat (jag har dock inte fått något vare sig från INCCI, CDON eller DHL) samt att INCCI säger att DHL försökt SMS mig utan att jag fått något sms.

Vet inte om det är INCCI eller DHL som ljuger i detta fall.

Hej Shen,

Tack för ditt inlägg! Beklagar att det strular i ditt ärende.

Jag kan inte hjälpa dig med detta direkt här men jag har kikat på det och ser att korrekt avdelning här hos oss sitter med ditt ärende och håller på att lösa detta.

De kommer återkomma till dig så fort det finns mer info att ge i ärendet. Trevlig dag!

Mvh André
CDON.COM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av CDON.COM:

Hej Shen,

Tack för ditt inlägg! Beklagar att det strular i ditt ärende.

Jag kan inte hjälpa dig med detta direkt här men jag har kikat på det och ser att korrekt avdelning här hos oss sitter med ditt ärende och håller på att lösa detta.

De kommer återkomma till dig så fort det finns mer info att ge i ärendet. Trevlig dag!

Mvh André
CDON.COM

Har ni blivit kontaktad och fått hjälp, tack

Game: Intel i5 2500K 3,3GHz, 16Gb DDR3, AMD 280X, 2x OCZ 250Gb