Windows indexerar om hela tiden, vad är fel?

Permalänk

Windows indexerar om hela tiden, vad är fel?

Jag är ganska beroende av Windows sökfunktion eftersom jag ofta flyttar omkring mappar och filer och behöver hitta vad jag letar efter snabbt, men den senaste tiden har detta varit i stort sett omöjligt, för Windows bygger om sökindex i tid och otid, och en sådan cykel tar ju x antal timmar (även med SSD!). Vad beror detta på, hur får jag det att sluta?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybinette:

Jag är ganska beroende av Windows sökfunktion eftersom jag ofta flyttar omkring mappar och filer och behöver hitta vad jag letar efter snabbt, men den senaste tiden har detta varit i stort sett omöjligt, för Windows bygger om sökindex i tid och otid, och en sådan cykel tar ju x antal timmar (även med SSD!). Vad beror detta på, hur får jag det att sluta?

Här finns lite info
https://www.techjunkie.com/how-to-solve-windows-search-issues...

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K