Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

@popklubb:
Liknar väldigt mycket min katt.

Verkligen! Reagerade också på det när jag sett dina tidigare bilder du lagt ut.

Permalänk
Medlem

Onsdag kväll, mörkret faller, det är "bara 27 grader varmt" i lägenheten. Kara försöker sova sig igenom värmeböljan. Fredag till tisdag var det runt 30 grader och all verksamhet har avstannat. Vattenfontänen töms nästan dagligen, kissarna går i halvdvala.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Idag blåser det nästan svala vindar i lägenheten, bara 25,7 grader vilket känns betydligt bättre än 28-30 grader för några dagar sedan. Katterna med Spock i spetsen har till och med börjat solbada.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Utmärkt målvakt. Vi skulle nog ha en katt i målet istället för amatörerna vi har i landslaget

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Utmärkt målvakt. Vi skulle nog ha en katt i målet istället för amatörerna vi har i landslaget
https://www.youtube.com/watch?v=v-6Ljyp3HuQ

Min katt älskade också "bollsport". Finns golfbollar gjorda i plast och ihåliga som en innebandyboll. Han brukade jaga efter dem som en galning precis som i videon. Innebandy gillade han också, gömde sig i grannens buskar och jaga efter bollen.

Testat fotboll dock och den är lite mer farlig tyckte han även om han kom på att han kunde hoppa upp och sätta tassarna ovanpå för att stoppa den men den ger ju ingen motreaktion som triggar jaktinstinkten så han tröttnade fort.

Om någon fortfarande har puttekulor är det också ett bra tips. Stora (så de inte går att svälja) i glas ger ett fint ljud när den rullar som triggade katten att jaga runt den i hela huset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Min katt älskade också "bollsport". Finns golfbollar gjorda i plast och ihåliga som en innebandyboll. Han brukade jaga efter dem som en galning precis som i videon. Innebandy gillade han också, gömde sig i grannens buskar och jaga efter bollen.

Testat fotboll dock och den är lite mer farlig tyckte han även om han kom på att han kunde hoppa upp och sätta tassarna ovanpå för att stoppa den men den ger ju ingen motreaktion som triggar jaktinstinkten så han tröttnade fort.

Om någon fortfarande har puttekulor är det också ett bra tips. Stora (så de inte går att svälja) i glas ger ett fint ljud när den rullar som triggade katten att jaga runt den i hela huset.

Stutsboll älskade en katt jag hade att jaga, speciellt när den stutsade många gånger, for runder som en tok då för att försöka fånga den.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Vår nya lilla gynnare, full fart frammåt !

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Nu hade jag tänkt rita ihop ett kattorn och sen bygga det, men när jag kollar runt lite så verkar det där snöret som de kan klösa på kosta väldigt mycket pengar...

Är det någon som vet vart man kan få tag på ett icke hälsofarligt rep för en rimlig peng?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Trunk:

Nu hade jag tänkt rita ihop ett kattorn och sen bygga det, men när jag kollar runt lite så verkar det där snöret som de kan klösa på kosta väldigt mycket pengar...

Är det någon som vet vart man kan få tag på ett icke hälsofarligt rep för en rimlig peng?

Rep i naturfiber finns tex på Biltema https://www.biltema.se/bat/tagvirke/juterep/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Klätterträd

@Trunk:
Jag hade för några år sedan en hylla strax under taket. Upp dit hade jag en björkstam som jag lindat grovt snöre runt. Snöret köpte jag i en affär för kontorsutrustning. Det kostade inte mycket. Vid golvet hade jag ett fäste fixerat med dubbelhäftande tejp. Lite omständligt att linda på snöret bara. Tyvärr så kunde inte katterna låta bli tapeten så när det vart nya tapeter så försvann hyllan. Men katterna trivdes med att ha en sovplats strax under taket.

Permalänk
Medlem

Lite frågor om hur ni hanterar ert kloklippande, framförallt för ni som har innekatter.

Jag har tre kissar och har alltid klippt klorna på framtassarna enbart typ en gång i månaden. Idag såg jag att flera klor på baktassarna blivit väldigt långa och vassa framförallt på Spock och Zelda så jag tänkte att jag skulle köra en ordentlig runda med kloklipparen.

Spock (Oriental, snäll, kelig, smart, rolig, hatar när man närmar sig klorna på bakbenen)

Kara (Turisk Van, lugn, sansad, flockledare, hatar när man närmar sig klorna på bakbenen)

Zelda (Ocicat, anarkist, gosig, utbrytarkung, hatar när man närmar sig klorna på bakbenen)

Jag visste vad jag gav mig in i och utfallet blev precis som förväntat. Alla klor klippta efter mycket tandagnisslan, två plåster på mig varav ett var över 10 cm. Ingen sjukvård behövde tillkallas och katterna mår bra.

Hur gör ni med klorna? Vissa personer vad jag har hört skiter i att klippa även om kissarna lever inomhus (potentiellt djurplågeri). Klipper ni båda fram och bak?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bascule666:

Lite frågor om hur ni hanterar ert kloklippande, framförallt för ni som har innekatter.

Jag har tre kissar och har alltid klippt klorna på framtassarna enbart typ en gång i månaden. Idag såg jag att flera klor på baktassarna blivit väldigt långa och vassa framförallt på Spock och Zelda så jag tänkte att jag skulle köra en ordentlig runda med kloklipparen.

Spock (Oriental, snäll, kelig, smart, rolig, hatar när man närmar sig klorna på bakbenen)
https://i.imgur.com/wRJo4yu.jpg

Kara (Turisk Van, lugn, sansad, flockledare, hatar när man närmar sig klorna på bakbenen)
https://i.imgur.com/KWdAH6b.jpg

Zelda (Ocicat, anarkist, gosig, utbrytarkung, hatar när man närmar sig klorna på bakbenen)
https://i.imgur.com/Zrfc6zs.jpg

Jag visste vad jag gav mig in i och utfallet blev precis som förväntat. Alla klor klippta efter mycket tandagnisslan, två plåster på mig varav ett var över 10 cm. Ingen sjukvård behövde tillkallas och katterna mår bra.

Hur gör ni med klorna? Vissa personer vad jag har hört skiter i att klippa även om kissarna lever inomhus (potentiellt djurplågeri). Klipper ni båda fram och bak?

Jag klipper båda fram och bak. När de spurtar över mina ben river de lät upp sår på mina ben. Så jag tar bakbenen med. Tar bara toppen så det går rätt snabbt. Vet ett par katter som verkligen hatar kloklippning. Fick rådet att använda mindre än hälften av en åksjuketablett för att lugna ned katten av veterinären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag klipper båda fram och bak. När de spurtar över mina ben river de lät upp sår på mina ben. Så jag tar bakbenen med. Tar bara toppen så det går rätt snabbt. Vet ett par katter som verkligen hatar kloklippning. Fick rådet att använda mindre än hälften av en åksjuketablett för att lugna ned katten av veterinären.

Droger kanske kan hjälpa...

Skämt å sido så är jag ganska hårdhänt när det ska klippas klor, finns noll andra sätt att lösa det på. Hårdhänt innebär absolut inte djurplågeri utan enbart att man har kontroll och mina katter är lika glada fem minuter senare även om själva klippningen är traumatisk.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Rep i naturfiber finns tex på Biltema https://www.biltema.se/bat/tagvirke/juterep/

Hm, det blev betydligt billigare. Fortfarande inte tillräckligt för att man rent ekonomiskt ska tjäna på att göra egen, om man nu inte går ut och plockar stammar/grenar från skogen som det också tipsades om. Fast å andra sidan kan man få till den precis som man själv vill ha.

Skrivet av Bascule666:

Lite frågor om hur ni hanterar ert kloklippande, framförallt för ni som har innekatter.

Jag har tre kissar och har alltid klippt klorna på framtassarna enbart typ en gång i månaden. Idag såg jag att flera klor på baktassarna blivit väldigt långa och vassa framförallt på Spock och Zelda så jag tänkte att jag skulle köra en ordentlig runda med kloklipparen.

Spock (Oriental, snäll, kelig, smart, rolig, hatar när man närmar sig klorna på bakbenen)
https://i.imgur.com/wRJo4yu.jpg

Kara (Turisk Van, lugn, sansad, flockledare, hatar när man närmar sig klorna på bakbenen)
https://i.imgur.com/KWdAH6b.jpg

Zelda (Ocicat, anarkist, gosig, utbrytarkung, hatar när man närmar sig klorna på bakbenen)
https://i.imgur.com/Zrfc6zs.jpg

Jag visste vad jag gav mig in i och utfallet blev precis som förväntat. Alla klor klippta efter mycket tandagnisslan, två plåster på mig varav ett var över 10 cm. Ingen sjukvård behövde tillkallas och katterna mår bra.

Hur gör ni med klorna? Vissa personer vad jag har hört skiter i att klippa även om kissarna lever inomhus (potentiellt djurplågeri). Klipper ni båda fram och bak?

Båda mina katter är utomhus om dagarna men vi måste ändå klippa såväl fram som bakklor med jämna mellanrum.

Den ena katten är så dumsnäll att man hade kunnat klippa av tassen utan att han brytt sig. Den andra däremot...

Numera gör vi som så att när han är riktigt trött, mätt och kelig på kvällen så tar vi fram klotången. I ett sådant tillstånd hinner vi klippa två tassar innan han tröttnar. De andra två tassarna tar vi dagen efter.

Skulle han istället vara hungrig så tar vi fram en stöngd burk med kattgodis som han får gnaga på medans vi klipper. Inte lika effektivt som när han är trött men man hinner ändå med minst en tass innan han blir grinig.

Jag brukar tänka på en stackars hund vi hade för länge sedan. Hon gillade aldrig att bli klippt och sista året på sitt liv så fick hon bokstavligt talat panik bara av att se klotången. Man fick ta henne till veterinären där hon blev rejält neddrogad, eller blev hon till och med nedsövd? Oavsett vilket så kunde veterinären då klippa klorna. Vill minnas att de klippte så hon blödde ganska rejält för att sedan bränna (tror jag) klorna för att få det att sluta blöda. När hon sedan vaknade så var allting bra och jag fick aldrig känslan av att hon ens förstod vad som hade hänt.

Permalänk
Medlem

Olle min dator kompanjon som alltid håller koll ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Siames/Oriental? Fin kisse!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Siames/Oriental? Fin kisse!

Han är en Oriental och han tackar

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Någon annan katt som gör framåtkullerbyttor när man klappar dom, ibland blir det nästan en handvolt framåt när min E4 katt blir klappad och njuter.
Allt för att exponera magen och bli klappad där.
Har försökt få det på film men det är svårt att filma själv.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Försvunnen katt?

I samband med kloklippningen igår (se inlägg några snäpp upp) så har jag en liten sedelärande historia att berätta.

Jag gick runt och pratade i mobilen samtidigt som jag bestämde mig för att ikväll ska det banne mig klippas. Då passar jag på att plocka fram klosaxen ur en låda i köket som innehåller en massa kattprylar. Tänkte inte mycket på det utan fram med saxen som jag la på soffbordet allt medan min konversation på mobilen flöt på.

Typ en halvtimme senare så var det dags att runda upp kissarna för kvällens inte så trevliga aktivitet. Var är Zelda? Letade som fasen i hela lägenheten (75 kvm), kröp under soffan och sängen, ingen Zelda. Vad i hela friden? Funderade på om jag haft ytterdörren öppen men inte de senaste timmarna. Klädkammaren? Icke.

Av en händelse såg jag att Spock markerade mot lådan i köket där klosaxen låg och givetvis, där låg Zelda platt som en pannkaka. Konstigt nog så gav hon aldrig något ljud ifrån sig, hon kanske gillade att ligga ifred i mörkret.

Lådan ifråga:

Jag förstår verkligen uttrycket "curiosity killed the cat". Just Zelda är notorisk, har hittat henne i trapphuset fyra våningar upp när hon smitit ut obemärkt när jag fiskat in tidningen, tillbringade ett par timmar mitt i vintern på min balkong då hon glidit ut då dörren varit öppen under en minut. Zelda har även flera gånger tagit till landsflykt in i min absolut överbelamrade klädkammare. Man behöver ögon i nacken och gärna ögon på en massa andra kroppsdelar också.

PS! Det sedelärande borde kanske vara att aldrig prata i mobilen när du hanterar dina katter eller för fasen, håll ögonen öppna...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Jag klipper mina två katters klor varannan till var tredje vecka. Använder en helt vanlig nagelklippare och har gjort i 12 års tid. Tycker de är smidigare och skymmer mindre så att man ser bättre vart man klipper.

Hanen var lite strulig i början med kloklippningen, han blev då inlindad i en handduk och en ben i taget togs ut och kloklipptes och sedan stoppades tillbaka. Tog inte lång tid innan han insåg att allt gick smidigare för oss båda om han låg stilla utan handduk istället. Klippt klor som skulle vara riktigt bökigt enligt en tjej jag detjar på hennes katter utan problem och utan handduk. Föredrar att ha katten på rygg på/mellan mina lår, börjar katten strula särar jag lite lätt på låren så katten åker ner en bit och sen klämmer åt lite så brukar det gå hur bra som helst. Är bestämd men inte hårdhänt på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Han är en Oriental och han tackar

Spock hälsar tillbaka!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlHelmer:

@Bascule666: Jag klipper mina två katters klor varannan till var tredje vecka. Använder en helt vanlig nagelklippare och har gjort i 12 års tid. Tycker de är smidigare och skymmer mindre så att man ser bättre vart man klipper.

Hanen var lite strulig i början med kloklippningen, han blev då inlindad i en handduk och en ben i taget togs ut och kloklipptes och sedan stoppades tillbaka. Tog inte lång tid innan han insåg att allt gick smidigare för oss båda om han låg stilla utan handduk istället. Klippt klor som skulle vara riktigt bökigt enligt en tjej jag detjar på hennes katter utan problem och utan handduk. Föredrar att ha katten på rygg på/mellan mina lår, börjar katten strula särar jag lite lätt på låren så katten åker ner en bit och sen klämmer åt lite så brukar det gå hur bra som helst. Är bestämd men inte hårdhänt på något sätt.

Använder samma teknik, sitter i soffan och katterna på rygg i knät. Första gången jag klippte klor var med Zelda och jag gjorde ett försök på köksbordet, blev ett riktigt fiasko.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Hej, va gör du husse ? kan ja tugga på de här kablarna här bakom ? ok tack då gör ja det :), vadå NEJ! ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Hur gör ni med klorna? Vissa personer vad jag har hört skiter i att klippa även om kissarna lever inomhus (potentiellt djurplågeri). Klipper ni båda fram och bak?

Det variera hur ofta jag klipper klorna på mina, det dock blir oftast dock efter när det börjar göra ont när Baylies trampar med tassarna på mig.
Jag klipper alltid både fram & bak, och hur jag klipper så är det sittandes med katten på rygg i knäet.

Baylies är det sällan några problem med, hon ligger snällt kvar iaf. tills hon tycker det tar för lång tid
Lillan kan vara lite besvärlig ibland eftersom hon har en tendens till att bitas för att komma undan.
Problemet med att Lillan gärna vill bitas har jag numera löst genom att sätta på henne struten jag har efter henne's operation.
Innan dess så bet jag och höll henne i nacken med munnen, funkade bra i någon minut dock bara, så man fick klippa snabbt.

Nu har du haft dina sedan de var små, så det är inte det, men oftast när det är problem med att klippa klorna så beror det på att det har klippts för långt in så det har klippts i pulpan.

Ett tips för att vänja dina katter att klorna på bakbenen hanteras, är att när du typ kelar med dem ta på baktassarna och tryck försiktigt ut klorna.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Vår nya lilla gynnare, full fart frammåt !

https://i.imgur.com/27Fytxq.jpg

Måste bara kommentera att din katt ser verkligen helt underbar ut.
Vad är det för ett litet monster? Namn/ras/personlighet?

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Rekordmedlem

Jag brukar klippa klor vid behov, dvs när jag stör mig på dem, när man hör att det klickar när katten går eller att man får ont när de hoppar upp på mig.
Inga större problem att klippa utan det hänger nog mest på om katten har blivit hanterad på det sättet innan så de inte tycker det känns för konstigt, själva klippandet kan ske även när katten står för jag brukar ibland passa på att lyfta en tass när de står i knät för då behöver de ha de andra benen för att stå på i stället för att klösas och de flesta katter gillar antagligen inte att man lägger dem på rygg och håller fast benen för att klippa och dessutom så ger ju den ställningen dem stora möjligheter att försöka sparka sig loss.

Katter gillar att krypa in i saker så att lägga sig bakom en utdragen låda är sånt som sker ganska ofta för mig och det är ibland väldigt irriterande när man märker att katten ligger i nån kontorshurts där man bara kan öppna en låda i taget så man inte kommer åt det man vill pga att katten ligger bakom en annan låda och inte hoppar ut om man inte skrämmer dem och det har jag oftast inte lust att göra utan jag brukar vänta på att de självmant flyttar sig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Lolpold: Hehe, Hon är jätte mysig faktiskt.
Hon heter just nu Katniss hemma hos oss och är lite drygt 16 veckor, Hon är en Sibirisk katt och oerhört full i fart och satyg
Hon kan mysa o gosa en stund och sen måste man hoppa på nått eller springa ett varv o leta efter roliga saker o leka med, ganska bestämd dam men inte elak eller aggressiv, vi är jätte glad åt henne och hur hennes personlighet verkar hittills.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ripley har tappat hår på haklappen: wolfing out

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Benen ser väldigt smala ut utan päls på benen, men fin är han(hon) minns inte vilket kön katten hade

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av AMD-FX:

Benen ser väldigt smala ut utan päls på benen, men fin är han(hon) minns inte vilket kön katten hade

Benen ser smala ut utan hår men hon väger redan 4,3 kg. Hon är lite över ett år.