MSI 1080 fläktarna har lagt av...

Permalänk

MSI 1080 fläktarna har lagt av...

Hej!

H
Verkar som att fläktarna på mitt grafikkort har gett med sig, dom snurrar igång vid uppstart men dör redan innan jag hunnit logga in i windows.

Är det någon som har lite tips och ideér på hur man skulle kunna göra här för att få igång dom?

Ofta så börjar spel lagga och sen fryser båda skärmarna helt efter en stunds användning, ibland så hittar inte datorn grafikkortet ens utan startar igång på det dedikerade... Fruktar att det är dags för nytt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityfella:

Hej!

H
Verkar som att fläktarna på mitt grafikkort har gett med sig, dom snurrar igång vid uppstart men dör redan innan jag hunnit logga in i windows.

Är det någon som har lite tips och ideér på hur man skulle kunna göra här för att få igång dom?

Ofta så börjar spel lagga och sen fryser båda skärmarna helt efter en stunds användning, ibland så hittar inte datorn grafikkortet ens utan startar igång på det dedikerade... Fruktar att det är dags för nytt kort

Hur gammalt är kortet? Kan kanske vara så att du har garanti på det eller kan reklamera det?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

@BM-Mods: Köptes 2016 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityfella:

@BM-Mods: Köptes 2016 :/

Hmm okej, var det efter 6e Augusti 2016 så kan du ju fortfarande reklamera då det är 3års reklamationsrätt, samma med garanti om du har tur så kanske det är 3år på den med om du köpte efter sagda datum. Är så inte fallet så kan du alltid plocka bort kåpan för fläktarna och fläktarna och sedan modda dit 2x120mm och se om det fungerar bättre.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

@BM-Mods: Det gick på garanti, fick lägga 1900kr emellan så fick jag ett 2080 direkt i butik, tack netonnet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityfella:

@BM-Mods: Det gick på garanti, fick lägga 1900kr emellan så fick jag ett 2080 direkt i butik, tack netonnet!

Snyggt. Skönt att du kunde använda Garanti istället för att slanta upp alla pengar för ett RTX2080

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

@Cityfella: Fan vad najs! Grattis till det