Permalänk

Efter flera år sedan det senaste släppet så verkar det äntligen vara nytt på g från Mgla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Har helvetet frysit till is? Tool på Spotify, grymt!

Och här har vi nya singeln

Tool - Fear Inoculum

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Och här har vi nya singeln

Tool - Fear Inoculum

https://www.youtube.com/watch?v=q7DfQMPmJRI

NAJS! : )

Permalänk
Avstängd

Nya Slipknot-albumet We Are Not Your Kind är ute nu Har inte hunnit lyssna på det än men hört mycket lovande!

Här är lite andra låtar som dök upp nyligen.

As I Lay Dying - Shaped By Fire

Erra - Eye Of God

Dayshell - Spellbound

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Höll på att missa, Disillusion släpper snart ett nytt album också (13 år senare!).

Disillusion - Wintertide

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Opeth - Svekets Prins

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Finns inget hårdare än good ol 70-talspunk som börjar med kyrkorgel och sjungs med fula ord!

https://open.spotify.com/track/3PsDox1j73vVabjBNQCw8N?si=l-r0...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Mycket bra! : )

Permalänk
Medlem

Är så glad att jag upptäckt Gojira!

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Periphery - CHVRCH BVRNER

Permalänk
Hedersmedlem

Awakening , första låten jag hörde av Unleash the Archers, ett band som jag råkade snubbla över nyligen. Har även sedan dess provat lyssna på några av deras äldre skivor, men tyckte de var ganska "meh". Den senaste skivan däremot.....

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

@Casgar:

Gillar också Awakening, men de äldre, typ "tonight we ride", tycker jag är alldeles för slöa, stela och styltiga.
De är väldigt tekniskt tajta i musiken.

Men jag tycker att gitarristen som growlar gott kan hålla käften och låta Brittney sjunga. Han är inte bra på det, och det passar inte alls in i låtarna.

Hon har en grym röst live som nog få popsnören överträffar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Men jag tycker att gitarristen som growlar gott kan hålla käften och låta Brittney sjunga. Han är inte bra på det, och det passar inte alls in i låtarna.

Hon har en grym röst live som nog få popsnören överträffar

Brittney har en fantastisk röst.

Edit: Här är deras cover på Queensryche

Unleash The Archers - Queen of The Reich

Permalänk

Polarens band, om ni gillar Dismember och sånt så kanske det faller er i smaken.

Permalänk
Medlem

@oobum:
Dio ramlar på varje helg efter några bira, och självklart Heaven an hell, en av de bättre rocklåtarna.
Förstår inte de som säger att Sabbath var bättre med Ozzy, och tro mig jag giiiilllar Ozzy

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

@oobum:
Dio ramlar på varje helg efter några bira, och självklart Heaven an hell, en av de bättre rocklåtarna.
Förstår inte de som säger att Sabbath var bättre med Ozzy, och tro mig jag giiiilllar Ozzy

Dio klår Ozzy med hästlängder, finns så klart bra låtar med Ozzy med men som sångare är det få som nånsin kommer i närheten av Dio.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Avstängd

Vilken fredag!

Insomnium - Valediction

Alcest - Protection

In Mourning - Black Storm

The Devil Wears Prada - Lines of Your Hands

Knocked Loose - By The Grave

Skrivet av Fulci:

Periphery - CHVRCH BVRNER

Hail Stan är väldigt högt om inte högst på min lista över bästa album i år!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vilken fredag!

Insomnium - Valediction

Alcest - Protection

In Mourning - Black Storm

The Devil Wears Prada - Lines of Your Hands

Knocked Loose - By The Grave

Hail Stan är väldigt högt om inte högst på min lista över bästa album i år!

Sattan, du har bra musiksmak alltså ;D

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Dio klår Ozzy med hästlängder, finns så klart bra låtar med Ozzy med men som sångare är det få som nånsin kommer i närheten av Dio.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iaken:

Sattan, du har bra musiksmak alltså ;D

Tack detsamma!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

@SeF.Typh00n: Knocked Loose - By The Grave var riktigt fint, ska kolla upp dem mer

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av issue:

@SeF.Typh00n: Knocked Loose - By The Grave var riktigt fint, ska kolla upp dem mer

Knocked Loose är riktigt bra!

Deras nya album A Different Shade of Blue känns som en riktigt bra utveckling från Laugh Tracks, båda är bra album men det nya känns bra mycket mognare.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Motionless in White - Voices
Dessa killar är tokigt bra, och har en spelning i Stockholm 24 November. Har fastnat för dem hårt efter att ha hoppat runt i Spotify efter ny musik.

Lacuna Coil - Die & Rise
Underbart band för alla de som gillar Nightwish / Within Temptation / Awakened / Sonata Arctica och de andra. Gammalt italienskt gäng som verkligen levererar live med (de var bästa bandet på Rockfels 2018 enl. mig).

In This Moment - Whore
Ingen respektabel lista på metall kan vara utan den hedonistiska harmoni som endast Maria Brink kan förmedla. De turnerar mestadels i USA tyvärr, men de besöker Tyskland lite då och då. Ett absolut måste för metall fantaster.

Permalänk
Avstängd

Om ni gillar deathcore i still med Thy Art Is Murder så glöm inte kika in Shadow Of Intents nya album. Sjukt bra!

Väldigt symfoniskt/episkt, finns en hint av Dimmu Borgir där någonstans också.

Shadow Of Intent - Malediction

Shadow Of Intent - Embracing Nocturnal Damnation

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Sveriges bästa genom tiderna enligt mig, men då är jag gammal...
https://www.youtube.com/watch?v=eRK7neNH8jo

Edit: Hur fasiken får ni upp bilden på videon??? Kunde en gång i tiden...

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

@Gorham:

Varsågod!

Sjysst låt, och man förstår att dom fick ligga mer än de orkade med de scenkläderna!

Permalänk
Medlem

@SeF.Typh00n: deathcore är ju det bästa. dock tycker jag nog att deras äldre är bättre än det senaste

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk

Nu har vår nya musikvideo kommit upp

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

Från Asagraum's kommande fullängdare.

Permalänk
Medlem

Finsk metal. \m/

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.