Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

manufacturing defect på mobil Samsung s10 plus

Permalänk
Medlem

manufacturing defect på mobil Samsung s10 plus

Hej Alla!

några månader sedan köpte jag en samsung s10 plus och mobilen var bra men efter kort tid skärmns började ser ut som nånting som är inte rätt, till exmpel svart färg på skärmen ser inte okej ut.
först kotktade jag samsung kundservice och bretade om problemet, de sa att min mobil har en fabriks problem med den OLED Panel, de rekommenderat att jag bör skicka eller lämna den till den äffaren som är Media market där jag köpte den ifrån. är det nångon som hade haft liknade problem och kommer de på media market att fix mobilen eller kommer de att ge mig ett nytt mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subhi:

Hej Alla!

några månader sedan köpte jag en samsung s10 plus och mobilen var bra men efter kort tid skärmns började ser ut som nånting som är inte rätt, till exmpel svart färg på skärmen ser inte okej ut.
först kotktade jag samsung kundservice och bretade om problemet, de sa att min mobil har en fabriks problem med den OLED Panel, de rekommenderat att jag bör skicka eller lämna den till den äffaren som är Media market där jag köpte den ifrån. är det nångon som hade haft liknade problem och kommer de på media market att fix mobilen eller kommer de att ge mig ett nytt mobil?

Huruvida de kommer byta skärm eller ge dig en ny telefon är svårt att svara på, men jag misstänker att det kostar mer att försöka sig på en reparation än att ge dig en ny så vida det inte är en mjukvarubugg som gör att pixlarna inte "släcks" som de ska vid svärta på en OLED.

Jag har själv en Samsung S10+ sedan lanseringen och har inte haft något problem med skärmen, än så länge i vart fall.

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem

Lider du av det så är det väl bara att skicka den på reparation, annars får man väl stå ut med problemet andra alternativ finns ej. Och det är nog så att dom kommer skicka den på reparation först för att få ett utlåtande.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Ta med den till MediaMarkt så får du höra vad dom säger. Antingen kommer de vilja testa att laga den för dig eller så kommer de välja att ge dig en ny. Du kan tyvärr inte kräva ny mobil ännu utan det är dom som bestämmer vad dom vill göra för att åtgärda problemet.

Vad som är säkert dock är att dom kommer hjälpa dig att få tag på en telefon som fungerar som den ska, alltså är det inte godtagbart att de INTE hjälper dig.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |