Permalänk
Medlem

Om någon sugen på att lira i party så är ni välkomna pc (SMOKE4UA).

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk

Ni får gärna lägga te mig med, kör mest på kvällarna.

btw är 30+

FleX-Swe

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk

Har inte provat på detta än,men antar att det är värt att köra det va?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eastbound:

Har inte provat på detta än,men antar att det är värt att köra det va?

Välkommen till forumet.

Värt och värt. Testa och se om du gillar det.
Väldigt uppskattat hos många.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

@Eastbound: Jo men det kan jag rekommendera. Själv började jag spela någon vecka innan Säsong 2, tog lite tid att komma in i. Främst att få en känsla för vapnen och kunna träffa. Men efter en vecka eller två (hinner inte spela jättemycket) så började känslan komma och sen i söndags har jag 5 vinster på kanske 25-30 matcher.

Permalänk
Medlem

Ja helt ok spel. perfekt om man har lite tid men ändå vill klämma in lite lir. Adda Dotsson om ni vill ha sällskap.

Visa signatur

🖥Intel Core i5-8600k / Asus ROG Strix Geforce GTX 1080 8gb / Asus Prime Z370-A / 2x Corsair Vengeance LPX 16gb / Samsung 970 EVO 500gb / 1TB HDD / Seasonic Focus+ 750W / Noctua NH-U12S / Fractal Design C

🖥 Ryzen 5 3600 / RTX2060 / Asus ROG Strix B450-F / HyperX Fury rgb 6gb 3200MHz / Kingston A200 1tb / Coolmaster Hyper 212 Black Edition / Corsair TX550M 80+ gold / Phanteks Eclipse P400A

🖥 Razer Blade Base 15"

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Välkommen till forumet.

Värt och värt. Testa och se om du gillar det.
Väldigt uppskattat hos många.

Tack så mycket! Verkar vara ett sjyssta forum.har mest hängt på Swedroid men man kan ju vara på fler än ett forum😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av niagi:

@Eastbound: Jo men det kan jag rekommendera. Själv började jag spela någon vecka innan Säsong 2, tog lite tid att komma in i. Främst att få en känsla för vapnen och kunna träffa. Men efter en vecka eller två (hinner inte spela jättemycket) så började känslan komma och sen i söndags har jag 5 vinster på kanske 25-30 matcher.

Får väl ge det en chans framöver då kanske 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eastbound:

Får väl ge det en chans framöver då kanske 😄

Det är Free2Play.
Så det krävs ingen investering (förutom tid) för att testa om man tycker det är roligt.

En väldigt stor fördel är att spelare kan kommunicera genom ett pingsystem när de inte har/kan prata i en mikrofon.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Det är Free2Play.
Så det krävs ingen investering (förutom tid) för att testa om man tycker det är roligt.

En väldigt stor fördel är att spelare kan kommunicera genom ett pingsystem när de inte har/kan prata i en mikrofon.

Gratis är ju gott.mitt problem är att jag inte kan investera allt för mycket tid,iaf inte så mycket jag skulle vilja .några småttingar som tar tid hör hemma.men ska avvara tid för att ge det en chans helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eastbound:

Gratis är ju gott.mitt problem är att jag inte kan investera allt för mycket tid,iaf inte så mycket jag skulle vilja .några småttingar som tar tid hör hemma.men ska avvara tid för att ge det en chans helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com

3 kids som härjar runt här med, då kan det va skönt och logga in för att skjuta av sig lite...

Visa signatur

🖥Intel Core i5-8600k / Asus ROG Strix Geforce GTX 1080 8gb / Asus Prime Z370-A / 2x Corsair Vengeance LPX 16gb / Samsung 970 EVO 500gb / 1TB HDD / Seasonic Focus+ 750W / Noctua NH-U12S / Fractal Design C

🖥 Ryzen 5 3600 / RTX2060 / Asus ROG Strix B450-F / HyperX Fury rgb 6gb 3200MHz / Kingston A200 1tb / Coolmaster Hyper 212 Black Edition / Corsair TX550M 80+ gold / Phanteks Eclipse P400A

🖥 Razer Blade Base 15"

Permalänk
Skrivet av Dotsson:

3 kids som härjar runt här med, då kan det va skönt och logga in för att skjuta av sig lite...

Haha så sant!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Äntligen så panga jag över 4000 dmg igår, 21 kills, dock endast tvåa..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Cassay:

Om någon sugen på att lira i party så är ni välkomna pc (SMOKE4UA).

Kommer förmodligen adda dig ikväll...

Permalänk
Skrivet av Eastbound:

Gratis är ju gott.mitt problem är att jag inte kan investera allt för mycket tid,iaf inte så mycket jag skulle vilja .några småttingar som tar tid hör hemma.men ska avvara tid för att ge det en chans helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår helt vad du menar! Jag är i exakt samma sits. Och jag har massa spel på hyllan som jag vill varva och som jag spelar kontinuerligt med polarna såsom PUBG, Battlefield 1, Battlefield V, Star Wars Battlefront 1, Star Wars Battlefront 2, The Divison, Call of Duty Black Ops 3, Call of Duty Black Ops 4, FIFA 19, NHL 19, Far Cry V... Plus massa mer. Har också två småttingar hemma. Inte lätt att hinna med att spela alltför mycket då tyvärr...

Permalänk
Medlem

Älskar spelet, har spelat sedan s1 och diggar s2 lika mycket.
Det ända jag har att klaga på är att servrarna crashar ganska ofta.. får code/Leaf

Utöver det grymt spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Apex är pubg mördaren, grymt bra spel som främjar rörelse inte camping som pubg, bästa fps jag lirat på väldigt länge sen quake live släpptes

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziltharon:

Apex är pubg mördaren, grymt bra spel som främjar rörelse inte camping som pubg, bästa fps jag lirat på väldigt länge sen quake live släpptes

Skickades från m.sweclockers.com

Har iofs blivit lite mer camping nu i ranked. Men fortfarande mycket roligare spel än PUBG

Man vill gärna komma i top 5 för att gå minst +-0 i matcherna.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att spelet bara crashar till desktop ibland? Det bara stängs ned utan felmeddelande.

edit: Förutom disconnects med CODE:LEAF och CODE:NED så klart...

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Nej, men får den andra error code ibland. Är ruskigt irriterande när det går bra.

Permalänk
Medlem

Det händer då och då, utvecklarna kollar på det men verkar ta lång tid för dem att ta reda på vad det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziltharon:

Apex är pubg mördaren, grymt bra spel som främjar rörelse inte camping som pubg, bästa fps jag lirat på väldigt länge sen quake live släpptes

Skickades från m.sweclockers.com

Buffen till Longbow som gjorde att alla satt highground och campa + buffen på cuastic som gjorde att alla satt och campade inne i hus fullt med traps gjorde spelet nå förbannat tråkigt.
Sen är det väl en jävla massa campade i Ranked vad jag hört?(Spelar inte längre)
Sen har vi ju även det faktum att cirklarna inte är random så det är ju bara lära sig spawnsen så kan du gå och sätta dig i ett hus (Detta kanske har fixat?)

Men aboslut movement i apex är härligt om man vill ha lite fart i spelet.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Cirklarna är definitivt random, dock kan pathfinder ta reda på var.

Permalänk
Medlem

Apex har blivit nya favorit BR-spelet sedan man tröttnade på PUBG och deras kassa hitreg, buggar och allmänt långsamma gameplay. 340 timmar senare, kämpar man för att komma ur Gold I och gå vidare i rankerna med random teammates.

Pratades härinnan om cirklar och dess betydelse. Kika in detta klipp som jag själv lärt mig mycket av och som också stämmer, där man kan förutse ganska precist vart cirklarna kommer hamna.
https://www.youtube.com/watch?v=hcOvcrt632Y

Permalänk
Medlem

Skall bli kul att testa solo och se hur folk spelar

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Skall bli kul att testa solo och se hur folk spelar

Har testat solo en del, det mest positiva med solo är att man kan lära sig olika karaktärer utan att göra lagkamrater besvikna. Annars är det bra mycket roligare att spela med ett lag

Permalänk
Avstängd

Asså ibland undrar jag om jag behöver en riktig spelskärm (mer än 60 hz) eller mindre parkinson i min musarm (haha): jag körde squad och kom in som PF bakom två fiender inuti en byggnad som var fokuserade utåt på mina teammates. Jag stod då med Peacekeeper bakom dem och ändå missade jag alla skott fast jag stod typ några meter från dem.

Det är något med fördröjningen av ett avfyrat skott innan det faktiskt har lämnat vapnet och sedan träffat som gör att jag sabbar det hela med mäktiga PK. Jag lyckas inte följa spelarna riktigt bra med tajmingen av mina skott *FML*. För övrigt har jag mekaniskt tangentbord och en Zowie-spelmus.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

@AplAy: Tror de flesta håller med mig om att skaffa en skärm som kör över 60Hz är en enorm fördel, du kommer troligen uppleva att du inte längre missar pga lagg på samma sätt och att du faktiskt skjuter där folk är. För min del gjorde det skillnad att gå från 60 -> 75 och nu kör jag på 165 och även det steget gjorde skillnad i de flesta FPS jag kör.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Asså ibland undrar jag om jag behöver en riktig spelskärm (mer än 60 hz) eller mindre parkinson i min musarm (haha): jag körde squad och kom in som PF bakom två fiender inuti en byggnad som var fokuserade utåt på mina teammates. Jag stod då med Peacekeeper bakom dem och ändå missade jag alla skott fast jag stod typ några meter från dem.

Den är svår den där Peacekeeper'n. Jag tror inte det har något att göra med uppdateringsfrekvens. De har programmerat in i spelet att om du rör dig och inte siktar så kommer skottet att spridas. Man kan testa det på övningsbanan. Står du still och skjuter från höften sprids det inte lika mycket men det sprids då med. Varierar något beroende på vilket vapen som används.

De som är duktiga med Peacekeeper'n siktar nästan alltid, även på relativt korta avstånd

Permalänk
Medlem

@Mcgeeswe: första battle royal för mig. Är platinum men måste säga det blev genast mycket svårare när man tagit sig ur guld.. lirar gärna med dig någon dag 😁