Nominera "Årets produkt" till SweClockers Awards!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nominera "Årets produkt" till SweClockers Awards!

Tidigare i veckan presenterade vi vårt helt nya koncept SweClockers Awards, ämnat att hylla nördigheten i den gemenskap som är SweClockers. Totalt ska alla medlemmar och vi i redaktionen nominera och kora vinnare i nio kategorier. Vilka vinnarna är presenteras i samband med vårt stora 20-årsfirande – SweClockers Live! – som äger rum den 9 november.

Vi börjar med kategorin Årets produkt! Kort och gott, vilken produkt tycker du stuckit ut under perioden 1 augusti 2018 till 31 juli 2019 och förtjänar den åtråvärda titeln? Skriv i tråden och motivera!

  • Du nominerar en enskild produkt – inte en hel serie

  • Motivera varför just du tycker produkten är värdig att vinna, avseende prestanda, prisvärdhet, nyskapande eller vad just du tycker är viktigt

  • När nomineringen stängs granskar redaktionen alla inlägg i tråden och sammanställer cirka 5–6 finalister, där medlemmarna sedan får i uppgift att rösta fram vinnaren

  • I fall där flera olika produkter i en serie nomineras plockar redaktionen ut den som förekommit oftast och tar den vidare till final. Du behöver därför inte nominera "strategiskt" för att just ditt favoritföretag ska gå vidare.

  • Maximalt en produkt per tillverkare går vidare till final

Nomineringsprocessen för Årets produkt avslutas den 2 september.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ubiquiti unifi AC lite. Prisvärd, skalbar, användarvänlig enterprise grade!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

EdgeRouter X

Enkel, liten formfaktor, men oerhört kraftfull utseendet till trots.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Testpilot

Jag vill nominera AMD's Ryzen 5 3600(X).

Jag anser att denna processor (Ryzen Zen 2 i sin helhet egentligen) har skakat upp marknaden markant för både vardagliga användare samt entusiaster. Du behöver inte gå direkt till Intel längre om du vill ha något som presterar, och AMD har kunnat erbjuda detta till förmånliga priser som gjort att man kan lägga resurser på t.ex. starkare GPU istället.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av str8forthakill:

En sak som inte framgår, hur och var nominerar man dessa? Här i kommentarerna?

Det framgår och det är just här i kommentarerna!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob:
Läste nästan alla rader utom den

Finns bara en produkt som jag kommer och tänka på, en de facto standard produkt folk konstant återkommer till, rekommenderar som första del, till gamla och nya byggen, år efter år. En produkt som satte standarden för kylförmåga och ljudnivå vid en låg prisnivå. En produkt som efter 7 år fortfarande sticker ut.

Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Logitech G Pro Wireless. Skönaste musen jag använt hittills och det känns som det är den musen som har tagit trådlöst ikapp, om inte förbi de trådade mössen (på grund av komforten med att slippa en sladd.)

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Sladdlös VR

Oculus Quest är väl det enskilt intressantaste som har släppts under 2019.

I övrigt tycker jag det är samma gamla grejer som alltid funnits, bara i ny tappning enligt förväntad utvecklingskurva eller strax därunder.
Man kan ju argumentera för att även Oculus Quest är samma gamla också, men ska man vara ärlig så hade ju det där med sladdlöshet stor påverkan på våra telefoner, så jag tycker det är ett fullgott incitament till att ge utmärkelsen till Oculus Quest.

Ju mer jag tänker på det så blir det tydligare att det egentligen inte släppt några andra riktigt nya produkter i år alls, bara uppdateringar.

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Medlem

Ryzen 3700

Äntligen har vi en värdig motståndare till Intel´s tron.
Produkten ger mer prestanda per krona och framtidssäker prestanda för ett överkomligt tag.
Sen ska AMD ha speciell eloge för antal PCI-lanes och deras envishet om att återhämta sig.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Är lite kluven men får nog säga AMD Ryzen 9 3900X. En produkt som verkligen tar utvecklingen framåt på många sätt, men kanske framförallt genom sin höga prestanda kombinerat med många kärnor och trådar men även genom sin prisvärdhet och energieffektivitet.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Phanteks Eclipse P600S (Svart)
Äntligen ett rejält chassi utan fönster och RGB för den som vill bygga en rejäl men tyst dator. Otroligt hög kvalitet, billig (för sina egenskaper) och oerhört lätt att bygga i. Inte ett skärsår...
Jag blev helt lyrisk över detta chassi, har aldrig hänt tidigare. Fractal Design känns som billigt skräp i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Röstar också på Ryzen 3900X, HEDT för vanligt folk typ

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

GALAXY FOLD utan tvivel

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Sapphire 5700XT Pulse! Svårare att hitta bättre price/performance GPU i mellansegmentet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag vill nominera AMD's Ryzen 5 3600(X).

Vill också nominera r5 3600. Fantastiskt prisvärd gaming-processor!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slår oxå ett slag för Ryzen 5 3600. Riktigt bra pris/prestanda!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste nog säga ryzen 3900x pga riktigt mångsidig cpu som är bra på det mesta till ett pris som får intels motsvarande att bli helt onödigt dyr.

Gillar han som sa evo 212 den är många år för gammal för årets produkt om man inte räknar nysläppet av den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Röstar på ”världens första grafikkrets på 7 nanometer”
Vega Vll !
Då alla andra röstat på RyZen 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Intel nuc Hades, vem vill ej ha en gamingdator som får plats i ”bakfickan”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag måste nog rösta på Intel Core i9-9900K. Inte för att det är den billigaste utan helt sonika att det är den i särklass bästa processorn för spel. Spel, spel, spel.

Det ligger något vackert i en produkt som är det i särklass bästa.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Inaktiv

RTX 2080 Ti, äntligen kan vi spela Quake2 med bra grafik!

Permalänk
Inaktiv

Jag får ta och blanda upp innehållet lite från datorkomponenter och kringutrustning och nominerar Xiaomi M365 Elscooter som min kandidat. Den är enormt populär, man ser den lite överallt och dom gör kortare färdsträckor till jobb, skola och annat väldigt smidiga.

Permalänk
Medlem

Skulle nominera Ryzen 9 3900X fast väntar på 3950X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Jag måste nog rösta på Intel Core i9-9900K. Inte för att det är den billigaste utan helt sonika att det är den i särklass bästa processorn för spel. Spel, spel, spel.

Det ligger något vackert i en produkt som är det i särklass bästa.

.

Håller egentligen med dig men jag skulle inte säga att den är årets produkt. De ju bara slängt på ytterligare 2st kärnor och så var det ett nytt namn från 8700k.

Hur som kan jag inte o andra sidan hitta en annan produkt att föreslå som i mitt tycke skall vara Inovativ för att få en sådan bemärkelse eller vara extremt prisvärd eller likande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wachtel:

Skulle nominera Ryzen 9 3900X fast väntar på 3950X!

Den skulle inte rymmas inom tidsramen så det spelar ingen roll.

Men då nominerar väl jag 3900X istället

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Mycket datorkomponenter här 😁

Jag skulle vilja nominerar Google home som gör det dumma hemmet lite smartare. Är ju inte enbart en högtalare som man kan prata med och ställa olika frågor, man kan i princip koppla upp alla elektroniska prylar i hemmet och göra vardagen lite lättare eller varför inte lyxigare med hjälp av den digitala assistansen. Google home är både prisvärd och det finns många tillbehör som man kan koppla upp den till, att planera och schemalägga har nog inte varit enklare, dessutom en väldigt bra underhållare👏👀 Google home borde vara årets pryl 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ryzen 9 3900X en riktigt bra produkt som framöver kommer ersätta min 1800x trots att behovet kanske inte är riktigt där
Men vill ha faktorn är så stark

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Jag nominerar Xiaomi mi 9T, fantastiskt värde får man för sina pengar. En notch-lös OLED skärm till drygt halva priset av konkurrerande modell OnePlus 7 Pro dessutom!

Permalänk
Medlem

Vill faktiskt Nominera Corsair Gaming Ironclaw, då man är en av de få ( verkar det som iaf? ) som har problem att hitta en stor mus (heh) så att lillfingret och ringfingret slipper släpa runt på musmattan och vara irriterande (palmgrip), bra jobbat Corsair!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk

Enkelt. Jättestora musmattor är vad som kan rädda världen så the nomineeeeee får bliiii.,,,. SVIVE styx, 90x40 cm musmatta.

Skickades från m.sweclockers.com