Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

Hem till Midgård

Tror det inte behövs sägas så mycket om denna, klassiker!

Visa signatur

MB Gigabyte Z690 UD DDR4 CPU Intel i5 12600K @ 4.90GHz GPU RTX 3060 RAM Corsair 16 GB DDR4 3200Mhz SSD WD_BLACK SN770 1TB / Samsung 860 QVO 1TB PSU Seasonic 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Kollade precis klart på Mindhunter säsong 2.
Så jäkla bra serie! Är man det minsta intresserad av true crime, rättsväsende, psykologi bör man se denna serie. Rekommenderas varmt!

Såg klart S02 igår. Ujujuj. Bättre än första som jag trodde var oslagbar.

Eller som jag läste på Reddit

Me: "There is never going to be a better crime series about serial killers than True Detective season one"
Mindhunter: "Hold my beer..."

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ikariwarrior:

La casa de papel!

Du kommer inte ångra dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Den har jag varit nyfiken på länge och ligger på min "att se" lista på Netflix. Skall se första avsnittet imorgon (läs idag) lördag.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

The Boys va riktigt bra! Såg den på en helg
https://www.imdb.com/title/tt1190634/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Nån som sett carnival row? Vi ska nog ge oss på den i morrn.
https://www.imdb.com/title/tt0489974/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

The Boys va riktigt bra! Såg den på en helg
https://www.imdb.com/title/tt1190634/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Nån som sett carnival row? Vi ska nog ge oss på den i morrn.
https://www.imdb.com/title/tt0489974/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Håller med om att Boys är väldigt bra men knappast det bästa jag sett, men som sagt bättre än det mesta.

Har nyligen kört igenom säsong tre av "The Man in the High Castle" och den håller fortfarande och ser verkligen fram emot säsong fyra som jag antagligen ska börja kolla på i natt, 4K och HDR från Amazon är inte fel heller.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

The Sopranos

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

The Sopranos

Sopranos är givetvis bra, för att inte säga väldigt bra. Personligen har jag dock hela serien i en inplastad DVD-box som jag fick i present för många år sedan. Jag vet inte, kanske mafioso-stuket känns lite trött numera? Funderar på att se hela boxen när jag går i pension.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Håller med om att Boys är väldigt bra men knappast det bästa jag sett, men som sagt bättre än det mesta.

Har nyligen kört igenom säsong tre av "The Man in the High Castle" och den håller fortfarande och ser verkligen fram emot säsong fyra som jag antagligen ska börja kolla på i natt, 4K och HDR från Amazon är inte fel heller.

Den bra med, kommer en 5e och sista säsong i höst/vinter Nån gång, tror det skulle va i november om jag inte minns fel.
Hoppas den håller hela vägen mot slutet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Andra serier jag och frugan tycke en hel massa om:
Breaking bad
Game of thrones
Spartacus
Prison Break
House of cards
Vikings
Chernobyl
---
Överlag älskar vi serier som
a) inte har bakgrunds garv *avskyr*
b) där varje ny episod bygger på tidigare avsnitt. Tycker mindre om typiska deckarserier där det inte finns någon sammanhang mellan avsnitten utan varje ny episod är en ny case som karaktärerna löser.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Den bra med, kommer en 5e och sista säsong i höst/vinter Nån gång, tror det skulle va i november om jag inte minns fel.
Hoppas den håller hela vägen mot slutet!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror det, de som skapar "The Man In The High Castle" verkar ha alla rätt och noll misstag.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Carnival Row
Low fantasy. Utspelas i ett England, typ 1800-1900 sekelskift med inslag av anamorfa varelser. Fast mer människor än djur. Ett mord sker och vår protagonist beger sig ut för att lösa det. Riktigt vackert inspelat, med bra skådespelare och miljöer som suger in en i en vackert skapad steampunk fantasivärld.

Undone
Animerad serie. Den blandar rotoscope teknik med 2d och 3d bakgrunder för att skapa något riktigt unik. Berättelsen i sig håller en fången i ovisshet då den berör flera olika teman som sammanvävs i denna vackra berättelse.

Båda serier på amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

The Boys va riktigt bra! Såg den på en helg
https://www.imdb.com/title/tt1190634/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Nån som sett carnival row? Vi ska nog ge oss på den i morrn.
https://www.imdb.com/title/tt0489974/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

har sett båda. Riktigt bra serier!

Permalänk
Medlem

Har börjat se Watchmen på HBO Nordic och jag måste säga att den är rätt suverän. Svårt att säga givetvis när man bara sett ett par avsnitt men det ser jäkligt bra ut så här långt.

Är en massiv Watchmenfan som både avgudar serieromanen och som dessutom gillar filmen som många dissar helt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

The Boys som var riktigt bra, rekommenderas!

Äldre serie som är något liknande är Powers (ej att blanda ihop med Power som är något helt annat).
https://www.imdb.com/title/tt1851040/

Permalänk
Medlem

Jag såg norska serien "Exit" på norsk TV. Det bästa jag sett på länge. Nu ligger den på svtplay.se!

Permalänk
Medlem

Hur blir det med hbo max egentligen. Kommer det till oss? HBO jobbar med warner och det kommer säkert bli en hel del bra filmer och serier på den tjänsten.

Permalänk
Medlem

Såg första avsnittet av Watchman på HBO vilket också blir mitt sista, skräp rakt igenom!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Precis klar med andra säsongen av Mindhunter. Tyckte att den första var bra men spänningen var mycket högre i andra. Ser verkligen fram emot nästa säsong och kan vart rekommendera!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Beforigners

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Barry, sett fem avsnitt och gillar den rätt mycket, min genre av humor : )

Såg tidigare klart Legion ..inte så mycket ett fan av den sista säsongen.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

American Horror Story - Apocalypse, ganska ok faktiskt.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Patrick Melrose

En grymt bra serie vilket är något jag blev väldigt överraskad över för att vara helt ärlig. Men snacka om att jag blev lurad av första avsnittet, efter att ha sett den trodde jag att vi skulle bli bjudna på en renodlad mörk komedi men riktigt så trevligt skulle vi inte ha det. Missförstå mig inte, serien orsakar fler skratt än 99 % av komedierna men i grund och botten är det ett drama med några riktigt otrevliga karaktärer.

Den får utan tvekan 8/10 kanyler, jag skulle egentligen vilja ge den 9/10 men jag vet inte, det kanske är lite väl generöst. Hur som helst så rekommenderar jag alla att se den, och att ge den minst två avsnitt.

Cumberbatch gör en av sina bästa roller någonsin enligt mig!

Jag har också sett två avsnitt av "The Boys" efter att så många hyllat den, än så länge känner jag mig smått besviken. Visst verkar den vara underhållande men är den bra? Njä. Förtjänar den 8,8/10 som den har på imdb? Pfft, absolut inte.

Permalänk
Medlem

Lurar på att streama Constantine-serien.
Är det ngn som har sett den o kan ge lite feedback...?
Bra eller anus?

Permalänk
Medlem

Nu går det att strema de två första avsnitten av "The Outsider" på HBO!
Verkar extremt lovande, rekommenderas! Samt, Jason Bateman, vad kan gå fel?

Trailer:

Permalänk
Medlem

Treadstone 8/10
Jason Bourne Spin-off.

Permalänk
Medlem

House!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Lego Master

Sett första säsongen av Jack Ryan på Prime Video, helt okej "lagom" spionaction. Gillar att karaktären är övergripande förankrad i media sedan 90-talet. Störde mig dock kraftigt på ett avsnitt där de far runt i franska alperna, och INGEN av scenerna har synlig andedräkt trots att det ska vara flera minus på plats. Mindre detalj, men ändå.
7/10.

Såg också första avsnittet av Carnival Row (hur fan har jag missat detta tidigare?), riktigt nice victoriansk-era fantasy med Orlando Bloom i nåt slags parallellt universum, med vissa Lovecraft-dragningar. En hel del uppenbara gliringar till dagens politiska klimat, men så är det väl serier funkar nuförtiden.
8/10 hittills.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Ser igenom X-Files för tillfället. Är på tredje säsongen. Är ingen UFO-fantast men serien började visas på TV när jag var 13 tror jag och har alltid tyckt om den.

En serie som jag annars ser igenom med jämna mellanrum är Six Feet Under. En av dom bästa TV-serierna som någonsin har gjorts enligt mig.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Otrolig vår för oss som gillar Sci-Fi!

Det är ganska anmärkningsvärt att se hur stort Sci-Fi har blivit när det gäller TV-serier (och filmer). När jag växte upp fanns det bara Star Trek TOS och eventuellt "Månbas Alpha" på våra statliga kanaler.

Tiden nu måste vara en gigantisk höjdpunkt när vi samtidigt har rena Sci-Fi serier som Star Trek Discovery, Star Trek: Picard, The Expanse, Altered Carbon (precis börjat kolla säsong 2) och ett helt gäng biofilmer som Blade Runner 2049, Alien Covenant, Interstellar (nästa det bästa jag sett), och dessutom hundratals andra som ligger mellan Fantasy och Sci-Fi.

TV-serierna är dessutom ofta bra mycket bättre än filmerna speciellt de "nästan-Sci-Fi" grejorna som Amazons "The Man in the High Castle"; Netflix "Black Mirror," "Westworld" på HBO som är suverän, eller "The Magicians" på HBO. Lika så med "American Gods" på Amazon dessutom kan vi räkna in alla superhjälteserierna som borde hamna någonstans emellan Sci-Fi och fantasy.

2020 verkar vara ett utmärkt årtionde för Sci-Fans men glöm fasen inte av att läsa böcker som är den absoluta källan till bra Sci.-Fi: Seriösa Sci-Fi tråden

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Det är ganska anmärkningsvärt att se hur stort Sci-Fi har blivit när det gäller TV-serier (och filmer). När jag växte upp fanns det bara Star Trek TOS och eventuellt "Månbas Alpha" på våra statliga kanaler.

Tiden nu måste vara en gigantisk höjdpunkt när vi samtidigt har rena Sci-Fi serier som Star Trek Discovery, Star Trek: Picard, The Expanse, Altered Carbon (precis börjat kolla säsong 2) och ett helt gäng biofilmer som Blade Runner 2049, Alien Covenant, Interstellar (nästa det bästa jag sett), och dessutom hundratals andra som ligger mellan Fantasy och Sci-Fi.

TV-serierna är dessutom ofta bra mycket bättre än filmerna speciellt de "nästan-Sci-Fi" grejorna som Amazons "The Man in the High Castle"; Netflix "Black Mirror," "Westworld" på HBO som är suverän, eller "The Magicians" på HBO. Lika så med "American Gods" på Amazon dessutom kan vi räkna in alla superhjälteserierna som borde hamna någonstans emellan Sci-Fi och fantasy.

2020 verkar vara ett utmärkt årtionde för Sci-Fans men glöm fasen inte av att läsa böcker som är den absoluta källan till bra Sci.-Fi: Seriösa Sci-Fi tråden

Det är svårt att inte tolka ditt inlägg som ren name dropping om du nämner en vederstyggelse som STD i ett sammanhang av seriös sci-fi...

Att du tycker en serie är "suverän" är inte intressant för någon. Det enda som är intressant är argumenten bakom åsikten. MOTIVERA varför en viss serie är bra (och räkna inte upp 10 st efter varandra utan sålla lite och välj ut endast den bästa och motivera varför).

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.