Allt om SweClockers Live! – Diskussioner och nyheter

Permalänk
Medlem

Skriver upp mig också även fast jag nog är försent ute!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Bildexpert

Kände mig sugen men kände att det fanns andra som var mer värda att gå då jag inte ens har skrivit hundra inlägg här. Tji fick jag då redaktionen självmant bjöd in mig. Då går det inte att avböja, så det är solklart att jag dyker upp! Tackar så väldans, det stöttar en i övrigt så trasig människa som jag är emellanåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Framförallt är det vad som händer på scenen som streamas. Därutöver blir det reportage och foto från golvet, så risken finns att du fastnar på bild.

Ok, det låter ju betydligt mer rimligt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Kommer gärna!!!😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

Yesss! Inbjudan inkommen och biljett köpt! Nu ska det bokas flyg, mina herrar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Såklart!😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer gärna!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SinisterSnake:

Högst intresserad! Sign me up!

Skrivet av RekiN:

Deltar gärna! Detta vill man ju inte missa!

Skrivet av car2ns:

Skriver upp mig också även fast jag nog är försent ute!

Skrivet av Pelleboye:

Kommer gärna!!!😀

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ischy:

Såklart!😁

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av moreempty:

Kommer gärna!

Då har jag lagt till er! Kommer att slänga iväg ett PM till er alla när inbjudan är på gång.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Då har jag lagt till er! Kommer att slänga iväg ett PM till er alla när inbjudan är på gång.

Fantastiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan någon tipsa om billigt boende med parkering som är lätt ta sig till från Skyddsrummet. Har en bokning på Metro hotell Hägersten just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skulle väldigt gärna vara med på denna festlighet, så här finns en önskan av att köpa en biljett.

Va med på Meet & Geek förra året, riktigt trevligt med sköna människor, precis som i detta forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Då har jag lagt till er! Kommer att slänga iväg ett PM till er alla när inbjudan är på gång.

Woho! Fick inbjudan igår, klickade hem den och betalade idag! Tack

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av persson78:

Kan någon tipsa om billigt boende med parkering som är lätt ta sig till från Skyddsrummet. Har en bokning på Metro hotell Hägersten just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns ju några hostel-båtar efter kajen på precis i närheten.
De har ju inga egna parkeringar då det är just båtar. Men är gott om parkering som kostar typ 120-180kr/dag där.

Du har
https://www.loginn.se
http://www.gustafafklint.com/
http://rygerfjord.se/

Säkert några fler också.
Ligger på kanske 450-800kr/natten

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Är sent ute men skriver gärna upp mig som intresserad om det är möjligt.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Så, vem behöver man ge thaimassage för att få ett PM?

Visa signatur

keep on swimming :-)

Permalänk
Medlem

Anmälan på långskott!

Det skulle passa ihop fint med eget 40-årsjubileum dessutom.

Permalänk
Medlem

Sen anmälan trillar in från mig också - utmärkt att ni valt ett ställe några hundra meter från polarn hehe.

Är det vid något tillfälle jag skulle får en gnutta extra motivation att kämpa mer än vanligt så är det ju för en SweC-fest, kämpa mot ångest och sådant tråkigt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Låter ju riktigt jädra roligt det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom II X4 3.0Ghz | Gigabyte GA-870A-UD3| 8Gb Crucial DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon 7950 3gb| Win 7 Premium 64Bit | Logitech G15 V2 | Logitech G500

Permalänk
Medlem

Är intresserad om det finns biljetter kvar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Intresserad! Kan nog bli roligt ifall man får följa med.

Permalänk
Medlem

Är intresserad! Är inte riktigt lika aktiv på att svara i trådar som förut men nog är man här varje dag i skuggorna.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Ja!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Missat detta, vore kul att komma, bor ju i Stockholm så tuben in bara, nemas problemas
Frågan är man får ta med sig +1 ifall man får en inbjudan? (Frugan kan behöva lite avbrott från sina såpoperor )

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@Jacob: Jag tar gärna också emot en inbjudan, så får jag se om jag kan lösa planeringen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av xpanterx:

Missat detta, vore kul att komma, bor ju i Stockholm så tuben in bara, nemas problemas
Frågan är man får ta med sig +1 ifall man får en inbjudan? (Frugan kan behöva lite avbrott från sina såpoperor )

Eventet är endast till för SweC:are! Vi har sagt att vi eventuellt släpper på för +1:s om det blir biljetter över.

Du är i alla fall tillagd på listan.

Skrivet av AmpRC:

@Jacob: Jag tar gärna också emot en inbjudan, så får jag se om jag kan lösa planeringen.

Absolut, inbjudan kommer på mailen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Ok tack!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Är ganska nybliven medlem men har varit intresserad sedan 486-orna, och då första X-com var världens bästa spel (vänta... det är det väl fortfarande?).

Skulle gärna gå!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja är en ganska "inbiten" medlem sedan 2007 så ett tag har man ju ändå hängt med, idag är dem stora passionerna 3D, GPU-rendering samt självklart all rolig hårdvara som man behöver

Skulle vara superkul att träffa andra medlemmar som man snackat med genom åren

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Warbear:

Är ganska nybliven medlem men har varit intresserad sedan 486-orna, och då första X-com var världens bästa spel (vänta... det är det väl fortfarande?).

Skulle gärna gå!

Skickades från m.sweclockers.com

You qualify as a quality nerd. Inbjudan kommer på mailen!

Skrivet av DuRac3ll:

Ja är en ganska "inbiten" medlem sedan 2007 så ett tag har man ju ändå hängt med, idag är dem stora passionerna 3D, GPU-rendering samt självklart all rolig hårdvara som man behöver

Skulle vara superkul att träffa andra medlemmar som man snackat med genom åren

Klart du ska komma också!

Ni får båda gärna skicka ett PM till mig och hojta när ni knipit en biljett eller om mailet inte kommit fram mot slutet av dagen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av persson78:

Kan någon tipsa om billigt boende med parkering som är lätt ta sig till från Skyddsrummet. Har en bokning på Metro hotell Hägersten just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett dubbelrum på Scandic Malmen ca 2 km ifrån. Två enkelsängar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10