Permalänk

OneDrive fungerar detta?

Hej!

Som standard så är det: skrivbord, dokument och bilder som synkroriseras automatiskt om man lägger till eller tar bort en fil i dessa mappar, så synkroriseras det direkt till onedrive.

Om jag nu exempelvis har en mapp som heter hemsidor i min D hårddisk och vill att allt jag gör i denna mapp ska synkroriseras till onedrive automatiskt, går detta? Så som det är med mapparna skrivbord, dokument och bilder automatiskt?

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardtheory:

Hej!

Som standard så är det: skrivbord, dokument och bilder som synkroriseras automatiskt om man lägger till eller tar bort en fil i dessa mappar, så synkroriseras det direkt till onedrive.

Om jag nu exempelvis har en mapp som heter hemsidor i min D hårddisk och vill att allt jag gör i denna mapp ska synkroriseras till onedrive automatiskt, går detta? Så som det är med mapparna skrivbord, dokument och bilder automatiskt?

Hej,

du kan välja vad du ska synka via inställningar men OneDrive synkar tyvärr inget extern hårddisk som C: eller D:

Visa signatur

got root?

Permalänk
Skrivet av edroon:

Hej,

du kan välja vad du ska synka via inställningar men OneDrive synkar tyvärr inget extern hårddisk som C: eller D:

Okej, inte en mapp som ligger i C: eller D: heller? Kanske det du menade iförsej? 🤪

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk

Fast vänta nu här, det där stämmer ju inte riktigt..

Det går att fulhacka på något sätt genom att man gör en genväg till en mapp.. Tror det måste ligga i systemvariablarna dock.

Ska se om jag kan googla fram något, men jag har haft användarmappen på c: synkad, och i den en genväg till bildarkivet på d:, och det funkar fint.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk

Ganska säker på att det var det här eller liknande jag följde: https://www.tenforums.com/tutorials/92892-sync-any-folder-one...

Nu har jag nyligen bytt hårddisk, så jag måste faktiskt ta itu med detta igen, men jag känner igen förfarande även om sidan kan ha varit en annan..

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Jag har full hackat som bjorn nämner. Ändrade så att onedrive mappen ligger helt på E:\OneDrive. Har sen skapat junktions/länkar till mina mappar som ska syncas genom cmd.

mklink /J “E:\OneDrive\Documents” “E:\Documents”
mklink /J “E:\OneDrive\Emulator” “E:\Emulator”
mklink /J “E:\OneDrive\Extra” “E:\Extra”
mklink /J “E:\OneDrive\Music” “E:\Music”
mklink /J “E:\OneDrive\Pictures” “E:\Pictures”

Ett tips är att kryssa ur "Settings\File On-Demand" så att onedrive syncar filer snabbare. Annars ligger Onedrive på latsidan.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

@bjorn_m_eriksson:

Tack så jätte mycket, den länken var klockren och fungerar utmärkt nu Återigen, tack

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk

Tack för alla svar!

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz