Permalänk
Medlem

Need For Speed II

Hallå hallå, känns som jag placerat denna rätt men vad vet jag ^^

Jo de är så att jag fixar in lite gamla trevliga spel på min skruttebang-bang netbook med en Intel Atom cpu (N270) och ett 945 chipset, är så att jag fastnat efter att först ha fått gamla goda Moto Racer att funka felfritt, men NFS II (1997) vill inte vara med på de hörnet. Någon som vet vad man kan göra för att få de att funka?

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjurta86:

Hallå hallå, känns som jag placerat denna rätt men vad vet jag ^^

Jo de är så att jag fixar in lite gamla trevliga spel på min skruttebang-bang netbook med en Intel Atom cpu (N270) och ett 945 chipset, är så att jag fastnat efter att först ha fått gamla goda Moto Racer att funka felfritt, men NFS II (1997) vill inte vara med på de hörnet. Någon som vet vad man kan göra för att få de att funka?

Svårt att säga utan mer detaljer men du kan kika här och se om något fungerar.

Permalänk
Medlem

@v1p3r_91: Tack för tipset, ja jag var nog lite få ordig. Men spelet känns helt enkelt orimligt segt vilket förbryllar mig. Så är mest om jag missat något för att få de att flyta bättre. Kör med ett nerbantat windows 7 för övrigt, men funderar på att gå tillbaka till Linux med Wine
Men ska följa upp länken du postade och se om nått där hjälper

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem

Tror att felet är Windows 7. Vill man hålla på med äldre spel så bör man ju hålla sig till XP eller äldre för att få dem att fungera bra.

Permalänk
Medlem

@loefet: fast jag har fått en del spel att fungera, är just NFS som bråkar. Men jo jag tror de är lättare med XP. Eller rent av bygga/köpa en dator som kör Windows 95/98

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjurta86:

@loefet: fast jag har fått en del spel att fungera, är just NFS som bråkar. Men jo jag tror de är lättare med XP. Eller rent av bygga/köpa en dator som kör Windows 95/98

har du testat med compability mode?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

@Sifear: Nu funkar det, men grafiken är psykedelisk haha

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjurta86:

@Sifear: Nu funkar det, men grafiken är psykedelisk haha

Kul vad var lösningen?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

@Sifear: I ärlighetens namn minns jag inte haha men ska se om jag inte kan titta upp det

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)