Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

I5/i7 6x00k/7x00k

Hej,
Tänkte upgradera min unraid server från en celeron processor till något lite kraftfullare.
Är intresserad av en i5 eller i7 generation 6 eller 7.

Kan hämta upp i Trelleborg med omnejd eller om du har möjlighet att skicka med posten.

Vad har ni för något liggandes?

Läs hela annonsen här

Permalänk

6600K

@Zeraphin: Tjena! Jag sitter med en 6600K till övers i Lund ifall det är av intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrightsideSGS:

@Zeraphin: Tjena! Jag sitter med en 6600K till övers i Lund ifall det är av intresse.

Yep. Intresserad
Vad tror du om 700kr? Kan hämta imorgon onsdag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Zeraphin: Jag kan absolut ta överlämning idag, onsdag, men priset har jag resonerat lite annorlunda om. Då en 6600K är snarlik en 8350K i prestandaväg tänkte jag såhär:

Eftersom den är ett par generationer äldre drar jag av 25% från priset på en 8350K, sen är den begagnad (använd i ca 18 månader) och därför drar jag av ytterligare 1/3 av priset och då hamnar vi på ~1000:-, samma pris jag har sett ett antal andra 6600K här på under året. Låter det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrightsideSGS:

@Zeraphin: Jag kan absolut ta överlämning idag, onsdag, men priset har jag resonerat lite annorlunda om. Då en 6600K är snarlik en 8350K i prestandaväg tänkte jag såhär:

Eftersom den är ett par generationer äldre drar jag av 25% från priset på en 8350K, sen är den begagnad (använd i ca 18 månader) och därför drar jag av ytterligare 1/3 av priset och då hamnar vi på ~1000:-, samma pris jag har sett ett antal andra 6600K här på under året. Låter det bra?

Finns en 8350k i marknaden här på sc där budgivningen kom upp till 850kr.
https://m.sweclockers.com/forum/trad/1570107-intel-core-i3-83...

Vad tror du om 850kr. Halvvägs

Permalänk

@Zeraphin: Där ser man. Men då så, det kan vi säga. Jag är på vift i city och gör ärenden mellan 13 och 16. Har du tid då någon gång? Och jag antar att vi kör Swish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrightsideSGS:

@Zeraphin: Där ser man. Men då så, det kan vi säga. Jag är på vift i city och gör ärenden mellan 13 och 16. Har du tid då någon gång? Och jag antar att vi kör Swish.

Swish blir fint.
Jag kan vara i Lund runt kl 15.00.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zeraphin:

Swish blir fint.
Jag kan vara i Lund runt kl 15.00.

Skickades från m.sweclockers.com

Prima! Jag har ett ärende som börjar vid 15 men låt säga vid 15.30-16.00. Jag hör av mig via DM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrightsideSGS:

Prima! Jag har ett ärende som börjar vid 15 men låt säga vid 15.30-16.00. Jag hör av mig via DM.

Det blir bra

Skickades från m.sweclockers.com