Permalänk
Medlem

warcraft3 under linux??

kan man få wc3 o funka i linux utan wine?? wc3 e de enda ja använder i windows nu för tiden så det känns lite onödigt o installera wine...

Permalänk
Medlem

Nej
Funkar dock mer eller mindre perfekt med winex
http://www.frankscorner.org/warcraft_3.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jaja...de får väl bli wine då...

Permalänk
Medlem

Kan intyga att det funkar utmärkt med WineX 3.0...:)

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så är det inte så bra att spela spel i wine, i alla flal inte om man tänkte bli något sånär 1337. Det mycket möjlgit att det går att spela spelet, fast du får ingen vidare geåhllning när du gör det. OCh skal ldu spela seriöst på nätet så måste du faktsikt ha bra känsla när du väl gäller. Jag menar, vem kan få fint micro om spelet i sig laggar?

/Kram från eran björn

Visa signatur

Björn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaFt
Ärligt talat så är det inte så bra att spela spel i wine, i alla flal inte om man tänkte bli något sånär 1337. Det mycket möjlgit att det går att spela spelet, fast du får ingen vidare geåhllning när du gör det. OCh skal ldu spela seriöst på nätet så måste du faktsikt ha bra känsla när du väl gäller. Jag menar, vem kan få fint micro om spelet i sig laggar?

/Kram från eran björn

Vad pratar du om?

Varför skulle man inte få någon behållning av spelet när man kör det genom wine? Känslan kommer inte att förändras, det är ju samma spel.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Själv upplever jag att t ex cs har skönare känsla i linux genom winex än i windows. Har dock inte testat med w3 (har testat men inte fått igång det:-) men jag kan inte tänka mig att det skulle vara märkbart sämre under winex än under win..

Visa signatur

"Imagination is more important than knowledge"

Permalänk
Medlem

Hmm det roliga är att t ex WC3 flyter dubbelt så bra i WineX på min datorän när jag hade Windows på den och körde det där i....:)

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erectus
Själv upplever jag att t ex cs har skönare känsla i linux genom winex än i windows. Har dock inte testat med w3 (har testat men inte fått igång det:-) men jag kan inte tänka mig att det skulle vara märkbart sämre under winex än under win..

HUR fick du Cs att funka?!Alltså vad har du för wine och vilka parmetrar ska man ha för det osv??
//Ola

Permalänk
Medlem

Ola j: Lägg märke till att han talar om Winex, inte wine.
Gå till www.transgaming.com och läs lite om Winex.

Själv kör jag endast CS i Winex, testade att installera Vice City men det ville sig inte.
Har dock störande "fps-drops" i CS. Vette tusan vad det kan bero på. =/

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Japp Ola j; det är precis som backspace säger, det är winex jag har, en köpt version, 2.1 eller någe sånt, parametrarna är winex hl.exe hur soft som helst... dock fungerar menyerna sådär faktiskt lite fönster här å där men kör man med +connect SERVERN när man startar så kommer man in snabbt och smidigt... Jag har då inte upplevt några drops i cs åt mig..

Visa signatur

"Imagination is more important than knowledge"

Permalänk
Medlem

Fick ordning på "fps-dropsen", allt som krävdes var:
# apt-get remove --purge winex3
# dpkg -i winex3.deb

Ska försöka hitta en Laglig War Craft 3-iso här i lägenheten nånstans så kan jag återkomma med mitt resultat.

Edit v0.1; Sådär då, efter mycket krångel, antar att det var mitt eget fel så funkar War Craft 3 fint.
Fast det var ju en del stånk, stön och fräs innan jag fick igång det. Men som sagt, är ganska säker på att det var mitt eget fel.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

orkar inte göra en ny tråd...

när ja skriver wine war3.exe så startas det men det blir bara blackscreen....vad göra??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quaz
orkar inte göra en ny tråd...

när ja skriver wine war3.exe så startas det men det blir bara blackscreen....vad göra??

Flytta din Movies mapp till ett annat filnamn:

mv Movies bak.Movies

Sen är det bara att köra.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

ska genast testa...danke!!!