Glorious Model O / Model O- disconnecting problem
Jag bråkar lite med Glorious support just nu, tänkte starta en tråd ifall fler har bekymmer.
Min Model O- förbokade jag direkt på Glorious sida så den är köpt direkt från dom.
Tittar man på reddit så verkar det vara en hel del som har defekt kabel på sin mus: https://www.reddit.com/r/MouseReview/comments/d6qyx4/glorious_model_o_cable_not_working_has_anyone/
Jag kontaktade Glorious och fick skicka massa videobevis på att min mus var defekt. Skickade video med serienumret och visade när musen disconnectade. Det räckte inte, jag behövde skicka en ny video där även ordernummer visades i videon.
Ok, så serienumret är inte unika? Förstår inte problemet. Men gjorde en ny video och skickade in.
Jag visste att dom fixat kablarna till högre kvalitet och kommer att börja sälja nya enheter med den nya kabeln. Hörde att dom erbjöd utbyteskablar till dom som har problem.
Här börjar problemen. Jag är principmänniska, tyvärr.
Efter alla mail hit och dit där jag behöver skicka massa videobevis och lägga ned massa jobb bara för att bevisa en känd brist hos deras produkt så erbjuder dom mig att skicka deras nya förbättrade "Ascended Cable" till mig. Och vanligtvis hade jag tackat för detta och bytt kabeln. Men!
Så här frasade dom erbjudandet till mig: "Thank you so much for following our procedure.
To fix your issue, we can send you a replacement Ascended Cable for the color of your choice for free (no need to pay for the shipping either) with a one-time use discount code we'll provide you. It's pretty quick and easy to install and just takes a couple of minutes. Check it out here: https://www.pcgamingrace.com/products/ascended-cable
Let me know if this works for you so I can send you your one-time code.
Please note, extra G-skates are also included in the package."
Deras support får det alltså att låta som att jag FÅR något här.
Det de erbjudit mig är att själv göra garantireparation åt dem(!). Och jag "behöver inte ens betala frakt!".
Oj, wow, tack! Jag behöver alltså inte ens betala för att de skickar ut delar för att reparera deras trasiga produkt?
Denna kabel är alltså nya standardkabeln.
Och det här är alltså inget problem för mig att fixa. Jag gör egna paracordkablar till alla mina trådade möss. Jag har alla delarna hemma och behöver egentligen inte ens ersättningskabeln.
Men av princip tänker jag inte godta detta "erbjudande" pga hur de framför det.
Ja, det är löjligt egentligen. Men av ren princip tänker jag be dem skicka en ny mus med en hel kabel.
Att behöva lägga massa tid att skicka videobevis för att få en jäkla kabel utskickad känns otroligt dumt. De vet ju själva att deras kablar är dåliga och de borde skicka ut nya till ALLA som köpt mössen. Att behöva videobevisa för att få en ny mus hade jag kunnat förstå.
Så, är det någon fler som råkat ut för det här och fått kabel skickad eller en ny mus?
Och ja, jag vet att jag överreagerar och är löjlig. Det skiter jag i