Hur billig sub kan man bygga som fortfarande låter bra?

Permalänk
Medlem

Hur billig sub kan man bygga som fortfarande låter bra?

Hej

Funderar på att bygga en sub som jag ska ha vid skrivbordet då jag ska ersätta mina Logitech Z906 som jag har nu. Saken är den att jag först tänkte köpa en ny sub nu till black friday om det finns några för sänkt pris mellan 1000 och 2000 kr men som nån sa så brukar dessa va underpowered och tillföra mindre än vad dem ger "flyttar sig på golvet, missljud m.m". Så undrar främst hur billigt jag kan bygga en (som förhoppningsvis låter bättre) för ungefär samma pengar, vi säger 2000 kr.

Hur mycket skillnad (och till vilkens fördel) skulle det bli om jag bygger en med dessa komponenter...

https://www.ljudia.se/produkter/hogtalarelement/bas-mellanreg...

https://www.ljudia.se/produkter/hifi-hemmabio/forstarkare/sub...

...jämfört med om jag köper en av dessa?

https://www.brl.se/sv/artiklar/dynavoice-charisma-below-8-pia...

https://www.brl.se/sv/artiklar/audio-pro-addon-sub-aktiv-8-su...

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

I fallet av dina Z906 agerar ju även 'subbens' förstärkare nav för allt annat? Så antar du ska byta hela systemet?

En sub är dock ett roligt och relativt simpelt bygge som ofta går att lyckas bra med. Skulle dock rekommendera att lägga några kronor extra, det finns betydligt lämpligare element än det du länkat. Likaså är förstärkaren i fråga underdimensionerad för jobbet.

Är storleken på själva lådan av någon betydelse? Olika element och olika lösningar kräver olika storlek. Det finns gott om färdiga designs, men det går även att simulera egna lådor relativt enkelt med lite övning. Det kan nog flertalet här på forumet hjälpa dig med likaså. Har tyvärr inte tid att vara mer behjälplig på morgonen än så här, så tittar in i tråden senare idag.

Det svåraste biten är inte lådan eller elementet i denna prisklassen, det är att hitta en lämplig förstärkare.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Ska du bygga eget köp en Sls 830668 10" den är populär att bygga i en 42 liter sluten låda spelar riktigt bra samt att en sluten låda är lätt att bygga.
Finns hur mycket DIY som helt att söka på och du hittar elementet för 600:-

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Ska du bygga eget köp en Sls 830668 10" den är populär att bygga i en 42 liter sluten låda spelar riktigt bra samt att en sluten låda är lätt att bygga.
Finns hur mycket DIY som helt att söka på och du hittar elementet för 600:-

Det gamla Sls är inget du hittar för 600 längre tyvärr. Men det var ett hyggligt element för pengarna.

Vet jag provade det nåt byggde ett billiga subbar för mindre krävande applikationer.

Lite mer on topic, primärt för musik eller film? Hann inte skriva innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

För 1-2000:- kan du lika bra köpa en färdigbyggd för samma pris, det kommer låta mycket bättre än logitech, du ska ha till datorn inte till stereo och film?
Dynavoice och Klipsch mfl. passar de flesta. subbasar

SVS har en hel del bra subbar, men rekommenderar dem inte om du bor i lägenhet, SVS subbar
Ska du bygga är slutna lådor enklast utan behöva räkna för mycket med frekvenser och storlek, jag har alltid velat bygga en bandpass låda med 2st 12" som spelar inne i en 3 kammare låda ner till 10hz och 130+db.
Men spendera minst 1-2000:- på bas element och minst 800watt slutsteg, som dessa basarna Dayton bas

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

I fallet av dina Z906 agerar ju även 'subbens' förstärkare nav för allt annat? Så antar du ska byta hela systemet?

En sub är dock ett roligt och relativt simpelt bygge som ofta går att lyckas bra med. Skulle dock rekommendera att lägga några kronor extra, det finns betydligt lämpligare element än det du länkat. Likaså är förstärkaren i fråga underdimensionerad för jobbet.

Är storleken på själva lådan av någon betydelse? Olika element och olika lösningar kräver olika storlek. Det finns gott om färdiga designs, men det går även att simulera egna lådor relativt enkelt med lite övning. Det kan nog flertalet här på forumet hjälpa dig med likaså. Har tyvärr inte tid att vara mer behjälplig på morgonen än så här, så tittar in i tråden senare idag.

Det svåraste biten är inte lådan eller elementet i denna prisklassen, det är att hitta en lämplig förstärkare.

Förlåt! Självklart ska hela systemet bytas ut. Men misstänkte att det steget var lite liten för jobbet. Och nästa steg efter det kostade dubbelt så mycket. Tänkte främst bara kolla ifall man kunde få fram nåt för det priset genom att bygga själv, men iaf jag tror jag kan skrapa fram lite mer cash om jag har tur.

Absolut inte större än 50 liter men gärna runt 30 liter för smidighetensskull.

Skrivet av lasseTM:

Ska du bygga eget köp en Sls 830668 10" den är populär att bygga i en 42 liter sluten låda spelar riktigt bra samt att en sluten låda är lätt att bygga.
Finns hur mycket DIY som helt att söka på och du hittar elementet för 600:-

Skrivet av roxkz:

Det gamla Sls är inget du hittar för 600 längre tyvärr. Men det var ett hyggligt element för pengarna.

Vet jag provade det nåt byggde ett billiga subbar för mindre krävande applikationer.

Lite mer on topic, primärt för musik eller film? Hann inte skriva innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ponx:

För 1-2000:- kan du lika bra köpa en färdigbyggd för samma pris, det kommer låta mycket bättre än logitech, du ska ha till datorn inte till stereo och film?
Dynavoice och Klipsch mfl. passar de flesta. subbasar

SVS har en hel del bra subbar, men rekommenderar dem inte om du bor i lägenhet, SVS subbar
Ska du bygga är slutna lådor enklast utan behöva räkna för mycket med frekvenser och storlek, jag har alltid velat bygga en bandpass låda med 2st 12" som spelar inne i en 3 kammare låda ner till 10hz och 130+db.
Men spendera minst 1-2000:- på bas element och minst 800watt slutsteg, som dessa basarna Dayton bas

Till er andra. Glömde säga att systemet främst ska bytas ut så jag inte har nytta av 5.1 längre då jag aldrig använder det så tänkte byta ut det helt då tänkte jag men inte till nåt färdigt utan till lösa delar som jag hittat för småpengar. I princip vad som helst kommer va bättre än det jag har nu kan inte mig nåt annat. Stativare har jag redan införskaffat. Men iaf musik är primärmålet men lite serier och animetittande sker en del också, inte så mycket film dock. Den ska vara vid datorn.

SVS har jag inte råd med hur mycket jag än hade viljat ha en va deras basar då dem är brutala (på ett bra sätt och att lägga mellan 1-2000 på bara element är out of the question.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Rekordmedlem

Ska du göra ett budgetbygge skaffar du en äldre hembioreceiver helst med delbart för och slutsteg men som minst en "6 kanals kanal" (6 ch input) då får du 6 förstärkarkanaler och dessutom tillgång ett användbart om än inte optimalt aktivt filter. brukar gå att hitta vettiga under 1000 kr så de ger väldigt mycket för pengarna.
Baslådan ska du tänka stor om du ska bygga billigt och det ska kunna låta bra, typ >100 liter och minst 30 kilo tung bör den vara för då kan du använda ett ganska stort element med hög verkningsgrad och ändå få det att spela bas med låg dist.
Att använda små element i små lådor och kompensera med mycket effekt funkar dåligt i låga prisklasser.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ska du göra ett budgetbygge skaffar du en äldre hembioreceiver helst med delbart för och slutsteg men som minst en "6 kanals kanal" (6 ch input) då får du 6 förstärkarkanaler och dessutom tillgång ett användbart om än inte optimalt aktivt filter. brukar gå att hitta vettiga under 1000 kr så de ger väldigt mycket för pengarna.
Baslådan ska du tänka stor om du ska bygga billigt och det ska kunna låta bra, typ >100 liter och minst 30 kilo tung bör den vara för då kan du använda ett ganska stort element med hög verkningsgrad och ändå få det att spela bas med låg dist.
Att använda små element i små lådor och kompensera med mycket effekt funkar dåligt i låga prisklasser.

Finns inte ens chans att detta får plats vid mitt skrivbord inte nån annanstans heller för den delen, eller att det rymmer inom min budget. Men det var nästan det jag misstänkte att det blev svårt att få in något vettigt vid 2000 kr om man ska bygga själv speciellt då den ska va relativt liten.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jeffan97:

Finns inte ens chans att detta får plats vid mitt skrivbord inte nån annanstans heller för den delen, eller att det rymmer inom min budget. Men det var nästan det jag misstänkte att det blev svårt att få in något vettigt vid 2000 kr om man ska bygga själv speciellt då den ska va relativt liten.

Det lär rymmas inom budget men inte fysiskt, en liten bas måste kosta ganska mycket om den ska kunna kallas bra för den blir ju både trögdriven och riskerar dessutom att bli så lätt att den distar.
Man behöver en stabil låda och är inte lådan dessutom tung behövs 2 element för att minska vibrationerna.
Den fösta "lilla" basen med mycket effekt som lanserades Carver/Sunfire ca 25cm i kub brukade vibrera så mycket att den gled runt på golvet om det inte var riktigt strävt, en del spännde fast den med en byggstötta mot taket för att den inte skulle förflytta sig när det var mycket djupbas i musiken.
Fysikens lagar gäller och lådan bör vara minst 1000 ggr tyngre än den rörliga massan i elementet för att inte "spela med" när konen rör sig, om lådan rör sig så blir basen inte lika tight.
De flesta rimliga basar, o-extrema, brukar ha en rörlig massa på 30-50 gram vilket gör att det är svårt att bygga en låda med bara ett element lättare än 30 kilo om det ska kunna låta bra.
Lådvolymen behöver man för att kunna ha vettig verkningsgrad i basområdet och det är svårt att hitta element med skaplig till bra verkningsgrad som kan prestera bra i lådor under 50 liter och om de dessutom behöver vara billiga är det jättesvårt att hitta-
Det är om inte lätt så i all fall möjligt att bygga en lite mindre men ändå bra bas om det får kosta närmare 10 000 kr.

Det finns små och billiga basar men de blir inte särskilt bra.
Jag har en tämligen billig bas till datorljudsystemet, den kostade kring 1700 kr på slutet men den är på ca 100 liter och har 2 x 8" och väger 33 kilo men den är bra för pengarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Finns inte ens chans att detta får plats vid mitt skrivbord inte nån annanstans heller för den delen, eller att det rymmer inom min budget. Men det var nästan det jag misstänkte att det blev svårt att få in något vettigt vid 2000 kr om man ska bygga själv speciellt då den ska va relativt liten.

Problemet i ekvationen för dig är slutsteget för basen ekonomiskt sett, du kan få till en hygglig sub för de pengarna, exklusive förstärkning. Och ett vettig slutsteg kostar en del som du nog upptäckt. Det finns som sagt basar designade för mindre lådor, men de kostar därefter, kraftiga magnetsystem och rejäla talspolar är måsten. Du kan trycka in mindre optimala element i mindre lådor, men resultatet är ofta allt annat än bra. Disten ökar markant och uteffekten sjunker...

Under en viss prisnivå blir det ohållbart att konkurrera med färdigbyggda just på grund av de marginaler de kan hålla vid masstillverkningen, på samma sätt vänds det åt andra hållet när man kommer över en viss prisnivå. Visst, det kan det vara ett roligt och lärorikt projekt, men under en viss nivå blir det helt enkelt inte gångbart då det inte finns pengar till rätt saker... Om du nu inte hittar något roligt begagnat. De gånger jag gjort super-budget-byggen som detta har det alltid involverat utförsäljningar eller begagnat.

Jag råder dig att köpa något begagnat, alternativt nytt på rea i denna prisklassen. Stiger budgeten eller om du vill ha ett projekt, eller både och.. Är det en lite annan femma däremot.

Skrivet av mrqaffe:

Det lär rymmas inom budget men inte fysiskt, en liten bas måste kosta ganska mycket om den ska kunna kallas bra för den blir ju både trögdriven och riskerar dessutom att bli så lätt att den distar.
Man behöver en stabil låda och är inte lådan dessutom tung behövs 2 element för att minska vibrationerna.
Den fösta "lilla" basen med mycket effekt som lanserades Carver/Sunfire ca 25cm i kub brukade vibrera så mycket att den gled runt på golvet om det inte var riktigt strävt, en del spännde fast den med en byggstötta mot taket för att den inte skulle förflytta sig när det var mycket djupbas i musiken.
Fysikens lagar gäller och lådan bör vara minst 1000 ggr tyngre än den rörliga massan i elementet för att inte "spela med" när konen rör sig, om lådan rör sig så blir basen inte lika tight.
De flesta rimliga basar, o-extrema, brukar ha en rörlig massa på 30-50 gram vilket gör att det är svårt att bygga en låda med bara ett element lättare än 30 kilo om det ska kunna låta bra.

Jo, en liten låda är no-go om inte basen är designad för det, vilket ofta kostar några kronor extra. Och som du säger, en dual-opposed är ett bra sätt att nästan helt eliminera vibrationerna. Minns vi hade en Sunfire som ordagrant vandrade omkring på biokvällarna för en massa år sedan. ;D

Kan ju dock säga att 1000ggr mms är ohållbart många gånger, och det fungerar utmärkt utan att följa den regeln... Dock bör det ju som du säger vara en tung och framför allt rejäl låda som står stabilt. Skulle man följa den regeln skulle vissa av subbarna behöva väga närmare ett halvt ton i mitt fall. Jag nöjde mig med strax över 100 Kg. Det hjälper med bra fötter när man kommer upp i de viktklasserna, den står tämligen stabilt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jag tror du blir säkert nöjd med en färdig sub med en 10" tum för typ 2000:- och ett par satellit högtalare och valfri förstärkare, det använder flesta och det flesta saker kostar några tusen idag och en stereo köper man inte så ofta som en ny tv ett par gånger i livet.

Bygga ett par aktiva stativ högtalare med inbyggd slutsteg över bluetooth är rätt bra till skrivbordet, jag har hittat bra röst matchning med aluminium och kevlar element, det räcker med 3-4" tum stora och titan diskant, sen bygga egna delning filter också så kan det låta väldigt bra för cirka 10k.

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ponx:

Jag tror du blir säkert nöjd med en färdig sub med en 10" tum för typ 2000:- och ett par satellit högtalare och valfri förstärkare, det använder flesta och det flesta saker kostar några tusen idag och en stereo köper man inte så ofta som en ny tv ett par gånger i livet.

Bygga ett par aktiva stativ högtalare med inbyggd slutsteg över bluetooth är rätt bra till skrivbordet, jag har hittat bra röst matchning med aluminium och kevlar element, det räcker med 3-4" tum stora och titan diskant, sen bygga egna delning filter också så kan det låta väldigt bra för cirka 10k.

Ja vi får se, snackade med en snubbe på Faktiskt och han rekommenderade mig en färdig ritning som nån annan hade gjort. Detta involverar en 27 liters portad låda med 6,5 tums element från Seas. https://www.hifikit.se/komponenter/hogtalarelement/hifi/prest... En annan tänkte sig sälja ett par av dessa billigt om det visar sig att det han skulle ha dem till inte funkade.

Har fortfarande inte bestämt mig. Mrqaffes förslag är ju inte helt orimligt frågan är bara var man får tag på nåt sånt som är såpass billigt för parametrarna vill man även ha vilket ofta inte framgår när man köper begagnat. Men gissar att det löser sig på nåt sätt. Antingen blir det att bygga eller köpa, nåt mellanting finns inte.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ponx:

Jag tror du blir säkert nöjd med en färdig sub med en 10" tum för typ 2000:- och ett par satellit högtalare och valfri förstärkare, det använder flesta och det flesta saker kostar några tusen idag och en stereo köper man inte så ofta som en ny tv ett par gånger i livet.

Bygga ett par aktiva stativ högtalare med inbyggd slutsteg över bluetooth är rätt bra till skrivbordet, jag har hittat bra röst matchning med aluminium och kevlar element, det räcker med 3-4" tum stora och titan diskant, sen bygga egna delning filter också så kan det låta väldigt bra för cirka 10k.

För att bygga nått mindre och kul aktivt så kan man använda en Beocreate för elektroniken. Ett färdigt förstärkarkort med 4 kanaler och en dsp för 2000 kr.
https://www.hifiberry.com/beocreate/
Det blir ganska enkelt att bygga nått vettigt utan större elektronikkunskaper och vill man inte bygga med aktiv delning kan man ju välja en 2 kanalig utan DSP.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Börja med vanligaste sakerna som klipch och Dali mfl, det är inte så stor skillnad förrän man går upp i pris och gör ordentliga delningsfilter så man kan skala vid 100-200hz där spelar många högtalare för lågt med bas i rösterna så låter inte naturligt bara aluminium och kevlar mellanregister tycker jag ger bäst ljud, men allt sånt lär man sig med tiden och experimentera.

Dubbla 6,5 hade jag i en audio pro baslåda för länge sen, det är bättre än inget men ett par väl utvalda högtalare kan spela bättre så en färdig baslåda med en 10" tum eller dubbla 8" tum och 200watt slutsteg att börja med om du vill ha bas, borde bara kosta några tusenlappar och kan kolla begagnat också, finns ett par butiker som reparerar och säljer begagnade saker så man vet det fungerar som en förstärkare för tusenlapp.

kan alltid köpa bättre saker senare eller extrema saker så huset skakar, kolla upp hur man seriekopplar vanliga förstärkare sen istället för svindyra slutsteg och koppla ett element till varje så blir det mindre missljud på max volym, roliga tider sen tonåren när man mixtrade med allt sånt.

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ponx:

Börja med vanligaste sakerna som klipch och Dali mfl, det är inte så stor skillnad förrän man går upp i pris och gör ordentliga delningsfilter så man kan skala vid 100-200hz där spelar många högtalare för lågt med bas i rösterna så låter inte naturligt bara aluminium och kevlar mellanregister tycker jag ger bäst ljud, men allt sånt lär man sig med tiden och experimentera.

Dubbla 6,5 hade jag i en audio pro baslåda för länge sen, det är bättre än inget men ett par väl utvalda högtalare kan spela bättre så en färdig baslåda med en 10" tum eller dubbla 8" tum och 200watt slutsteg att börja med om du vill ha bas, borde bara kosta några tusenlappar och kan kolla begagnat också, finns ett par butiker som reparerar och säljer begagnade saker så man vet det fungerar som en förstärkare för tusenlapp.

kan alltid köpa bättre saker senare eller extrema saker så huset skakar, kolla upp hur man seriekopplar vanliga förstärkare sen istället för svindyra slutsteg och koppla ett element till varje så blir det mindre missljud på max volym, roliga tider sen tonåren när man mixtrade med allt sånt.

Kan inte lägga så mycket mer 2000, 2500 om jag har tur mer än så går inte, inte just nu. Lär som du säger köpa bättre saker senare när jag skaffat jobb och kan gå all in med såna saker men just nu är jag bara ute efter att bli av med mina datorhögtalare. Som du tidigare nämnde så bör jag bli nöjd med nån för 2000 kr.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jeffan97:

Kan inte lägga så mycket mer 2000, 2500 om jag har tur mer än så går inte, inte just nu. Lär som du säger köpa bättre saker senare när jag skaffat jobb och kan gå all in med såna saker men just nu är jag bara ute efter att bli av med mina datorhögtalare. Som du tidigare nämnde så bör jag bli nöjd med nån för 2000 kr.

Letade lite snabbt efter billiga beg fabriksbasar åt dig.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/magnat_alpha_30a_85929....
https://hifitorget.se/visa_annons.php/klipsch_r8_sw_subwoofer...
https://hifitorget.se/visa_annons.php/yamaha_100w_active_sub_...
https://hifitorget.se/visa_annons.php/dali_18mkll_mirage_b_o_...
https://hifitorget.se/visa_annons.php/argon_sub_10_76432.htm

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Shit glömde att hifitorget fanns. Tusen tack! Synd att ingen är i närheten så att jag kan provlyssna men men litar på att dem är seriösa! Hoppas dem kan skicka.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /