Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MalZon
Har testat både en Enermax 92mm å en Enermax 80mm med samma ljudstyrka på min SLK-900U, skiljer 2°, 80mm på den bättre sidan... Faktist sant, eftersom en 80mm blåser snabbare så tränger luften ner ordentligt genom springorna...

EDIT -> Stavning...

SLK800 har så smalt mellan flänsarna (faktiskt smalare än 900) att hög lufthastighet funkar bäst, men delta eller toronado 92 mm är fortfarande det bästa alternativet om man kan stå ut med ljudet!

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
...nu är jag inte så säker på vad jag ska ta längre...=/
Men hur fäster man en 92mm då? kan man fortfarande fästa den med skruvarna eller måste man limma?

Man fäster inte fläkten med skruvar utan med clips.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Vill ju iofs ha en så TYST fläkt som möjligt, men jag ska ju kunna klocka en hel del med...

Thermaltake Smartfan II låter ju som ett Jetplan på högsta varv, har en sådan i min Volcano II just nu...så den lär det INTE bli. Kanske lutar åt Enermax fläkten annars, nån som har erfarenhet av den, låter den mkt?

Jag har Enermax fläkten på min ThermalRight kylare funkar bra...fint när man kan ställa in fläkthastigheten!

Kylde min gamle maskin: AMD XP 1800+ @ 1700 MHz runt 40 grader!

Visa signatur

Signatur raderad, se våra regler /Mental

Permalänk
Medlem

Ok man fäster med clips, men SLK-800 är ju avsedd för 80mm fläktar, men om man gör som ni säger...att sätta på en 92mm istället, kan man fortfarande fästa den med clipsen eller måste man limma?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Om man drar lite i clipsen så går de över. Clipsen täcker inte hela sidan av fläkten men jag har provdragit i fläkten och den sitter fast bra.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Om man drar lite i clipsen så går de över. Clipsen täcker inte hela sidan av fläkten men jag har provdragit i fläkten och den sitter fast bra.

ok tack för svaret. Får se vad det bli nu..:D Lutar åt en Enermax 92mm iaf...

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swed
SLK800 har så smalt mellan flänsarna (faktiskt smalare än 900) att hög lufthastighet funkar bäst, men delta eller toronado 92 mm är fortfarande det bästa alternativet om man kan stå ut med ljudet!

Men delta kallar jag ingen fläkt, snarare eldriven jetmotor
Men jag menar mellan Enermax 92mm å 80mm...

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MalZon
Men delta kallar jag ingen fläkt, snarare eldriven jetmotor
Men jag menar mellan Enermax 92mm å 80mm...

LOL, i så fall kan jag tillägga att Smartfan 2 låter mer än deltan...

...öron....ajj..ajj....:D
Låter som en jetmotor i mach 3-fas...:D på högsta varv kan jag tillägga....

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem

Hej... Står i samma dilemma som Norbius.. Vet inte om jag ska köpa 80 eller 92mm... Nån som kan FÖRKLARA (jag är en liten nybörjare) hur man fäster en 92mm.. Hörde nån sa nått om clips? Va är det? Vart köper jag sådana? Är det svårt?

/Droogie

Permalänk
Medlem

Det finns tydligen clips som man ska "trä" over fläktens sidor så att den sitter fast om jag har förstått det hela rätt...
Och om man ska ha en 92mm fläkt så får man böja lite extra i de clipsen bara...

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem

men borde inte en 80mm kyla bättre i alla lägen?
om man tänker på att motorn på en 92mm är större å pga det inte blåser lika mycket i mitten på flänsen.
sen hur stor är motor på en delta 80x38mm, eller varierar storleken beroende på model eller va man ska kalla det? ^^
skulle gärna vilja ha lite länkar till butiker här i sverige som säljer 92mm delta eller liknande fläktar, jag hittar nämligen inga :/

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Hej... Står i samma dilemma som Norbius.. Vet inte om jag ska köpa 80 eller 92mm... Nån som kan FÖRKLARA (jag är en liten nybörjare) hur man fäster en 92mm.. Hörde nån sa nått om clips? Va är det? Vart köper jag sådana? Är det svårt?

/Droogie

Clipsen är det som håller fast fläkten på flänsen. Här är en bildlänk
http://www.hardocp.com/image.html?image=MTAyNDY0NDg2M0pkQzJ2V...

Det är inget man behöver köpa utan de följer med flänsen, som du ser är det flera hål i flänsen, de är för olika storlekar på fläktar.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20kr
men borde inte en 80mm kyla bättre i alla lägen?
om man tänker på att motorn på en 92mm är större å pga det inte blåser lika mycket i mitten på flänsen.
sen hur stor är motor på en delta 80x38mm, eller varierar storleken beroende på model eller va man ska kalla det? ^^
skulle gärna vilja ha lite länkar till butiker här i sverige som säljer 92mm delta eller liknande fläktar, jag hittar nämligen inga :/

92 mm har möjligtvis en större död fläck än 80 mm. Men en 92 mm fläkt blåser mer än en 80 mm fläkt även om den går långsammare än 80 mm-fläkten.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM

Permalänk
Medlem

jag har en slk-800a (den som gtek säljer, den fästes med clips)