Black friday Asus TUF VG35VQ - någon som har erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Black friday Asus TUF VG35VQ - någon som har erfarenhet?

Hej
Skärmen Asus TUF VG35VQ ligger ju ute på rea nu under veckan och jag är ute efter ultrawide.
Verkar vara en ganska ny modell men finns det någon som har erfarenhet av den här?

Webhallen - Asus TUF VG35VQ

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk

Sitter och frågar mig själv samma sak.. den ser för bra ut på det priset, vad är det man missat?

Permalänk

Spännande att se att denna skärm kommer ner på rabatt redan denna black friday. Enligt prisjakt så hittade den ut på marknaden i början av november. Lite klent med 100Hz men priset är verkligen lockande då jag också vill testa ultrawide.

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av den här. Någon som vet om den testats någonstans?

Permalänk
Medlem

har försökt googlat efter tester men inte hittat en enda tyvärr.

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Medlem

Okej, vem kan tänka sig att köpa den först och göra en kort test? 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av denni:

Okej, vem kan tänka sig att köpa den först och göra en kort test? 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Ha ha. Ja snälla, kan någon göra det, typ idag.

Jag tror skärmen är helt ok, kommer vara smearing och 100hz är ju lite lågt, men en stor saftig skärm för ett bra pris kanske väger upp det.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en nu.

Permalänk
Skrivet av denni:

Jag beställde en nu.

Attans, då får du den nog inte innan rean är över.

Permalänk
Inaktiv

Vad jag lyckats utröna ser det ut att vara mer eller mindre samma skärm som https://www.inet.se/produkt/2212583/asus-35-rog-strix-xg35vq-... förutom annat fot då förstås. Men kollar man specs och hur skärmen ser ut fram och bak är den nära identisk med ROG förutom loggan då förstås.

ROGen appellerar starkare på min (bildskärms)fotfetisch men vette tusan om jag vill lägga 1200 kr mer bara för fossingen.

Permalänk

Tjenare!
Jag har köpt denna och är inne på min andra dag med skärmen än så länge inga problem. Jag har också kommit från 240hz tn panel till denna och jag tycker att känslan att spela fps blir mycket mer "immersive" än på min gamla 25 tummare. Jag har dock inte hunnit lira mer än typ 4 timmar ish. Jag känner av droppet i FPS. Så det är ju bara en personlig fråga om vad som mest värt för en själv.

Så för min del så är jag nöjd, känns som att man får det man betalarför iaf. Svårt att rekomendera en skärm folk har så olika uppfattningarr om vad som är bra ^^

Permalänk
Medlem

Det är en grym skärm för vad den kostar, tror inte att någon blir besviken som köper den

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av duffellord:

Tjenare!
Jag har köpt denna och är inne på min andra dag med skärmen än så länge inga problem. Jag har också kommit från 240hz tn panel till denna och jag tycker att känslan att spela fps blir mycket mer "immersive" än på min gamla 25 tummare. Jag har dock inte hunnit lira mer än typ 4 timmar ish. Jag känner av droppet i FPS. Så det är ju bara en personlig fråga om vad som mest värt för en själv.

Så för min del så är jag nöjd, känns som att man får det man betalarför iaf. Svårt att rekomendera en skärm folk har så olika uppfattningarr om vad som är bra ^^

Kan du testa en hdr film/serie ikväll? Jag vill bara veta om färgerna blir rimligt rätt.
Kör man upp en hdr video på en vanlig skärm ser ju den ut som man försökt tvätta skärmen med blekmedel.

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Kan du testa en hdr film/serie ikväll? Jag vill bara veta om färgerna blir rimligt rätt.
Kör man upp en hdr video på en vanlig skärm ser ju den ut som man försökt tvätta skärmen med blekmedel.

Jag ska försöka 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Kan du testa en hdr film/serie ikväll? Jag vill bara veta om färgerna blir rimligt rätt.
Kör man upp en hdr video på en vanlig skärm ser ju den ut som man försökt tvätta skärmen med blekmedel.

Jag hade ingen film i HDR-kvalite på datorn men jag har kollat på ultrawide hrd klipp och några test videos. Jag tycker färgerna är bra, men inte lika fylliga och klara som det är på en IPS-panel. Men jag kommer från 6 månader med en TN-panel så jag skulle inte säga att jag är 100% på att bedömma färgåtergivningen. Men jag hoppas att det hjälper något i beslutet. Sen har man ju alltid ångerrätten om man köper den på nätet.

Permalänk
Skrivet av duffellord:

Jag hade ingen film i HDR-kvalite på datorn men jag har kollat på ultrawide hrd klipp och några test videos. Jag tycker färgerna är bra, men inte lika fylliga och klara som det är på en IPS-panel. Men jag kommer från 6 månader med en TN-panel så jag skulle inte säga att jag är 100% på att bedömma färgåtergivningen. Men jag hoppas att det hjälper något i beslutet. Sen har man ju alltid ångerrätten om man köper den på nätet.

Märker du av mycket smearing i mörka partier när du spelar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Barilla08:

Märker du av mycket smearing i mörka partier när du spelar?

Här har vi 10-poängsfrågan. Jag vill också veta om smearing/eftersläp samt om du provat ELMB som ska vara bra på ROGen men tar bort en del av ljusstyrkan som trade off.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon242437:

Här har vi 10-poängsfrågan. Jag vill också veta om smearing/eftersläp samt om du provat ELMB som ska vara bra på ROGen men tar bort en del av ljusstyrkan som trade off.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker den flyter på bra för att vara 100hz när jag spelat och har inte märkt av tydlig smearing som gör att jag noterar det när jag är in game. Har dock inte spelat dirket mörka titlar, mest apex och lit MW. Men jag har inte hunnit spela mer än några timmar (småbarndsförälder). Drog igång ELMB och tycker den vart lite mörk för min smak så stängde av det. Men har tänkt att testa det mera när jag har tid hinner dock inte innan REA:n är över tyvärr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av duffellord:

Jag tycker den flyter på bra för att vara 100hz när jag spelat och har inte märkt av tydlig smearing som gör att jag noterar det när jag är in game. Har dock inte spelat dirket mörka titlar, mest apex och lit MW. Men jag har inte hunnit spela mer än några timmar (småbarndsförälder). Drog igång ELMB och tycker den vart lite mörk för min smak så stängde av det. Men har tänkt att testa det mera när jag har tid hinner dock inte innan REA:n är över tyvärr.

Du har redan bidragit med ca 95% av all information som finns om skärmen på internet så det tackar vi dig ödmjukast för tack och trevlig helg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, klara ett 980 att driva den skärm om man inte är så kräsen med att det ska vara ultra i tex pubg/wow och liknade spel?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600X GPU: Msi GTX 980 4GB
Mobo: Asus Strix B550-I RAM: 16GB Corsair Vengeance 3200MHz CL16
SSD: 1000GB WD Blue PSU: Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av anon242437:

Du har redan bidragit med ca 95% av all information som finns om skärmen på internet så det tackar vi dig ödmjukast för tack och trevlig helg

Skickades från m.sweclockers.com

Inga problem och tack detsamma! En sak som jag tror att ni kanske vill veta. Testade att överklocka skärmen över 100hz och min panel klarade inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av duffellord:

Jag hade ingen film i HDR-kvalite på datorn men jag har kollat på ultrawide hrd klipp och några test videos. Jag tycker färgerna är bra, men inte lika fylliga och klara som det är på en IPS-panel. Men jag kommer från 6 månader med en TN-panel så jag skulle inte säga att jag är 100% på att bedömma färgåtergivningen. Men jag hoppas att det hjälper något i beslutet. Sen har man ju alltid ångerrätten om man köper den på nätet.

Redan köpt skärmen, kunde inte låta bli när jag såg att Halo Reach har fullt 21:9 stöd även i mellansekvenser

Förhoppningsvis får jag min på tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAero:

Vad tror ni, klara ett 980 att driva den skärm om man inte är så kräsen med att det ska vara ultra i tex pubg/wow och liknade spel?

Nej, såvida du inte kör allt på low. Att driva 3440x1440 @ 100 motsvarar ungefär att driva 1080p i 240 fps.

Permalänk
Medlem

Undrar om Asus låste ner möjligheten att överklocka skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Nej, såvida du inte kör allt på low. Att driva 3440x1440 @ 100 motsvarar ungefär att driva 1080p i 240 fps.

Vad skulle du rekommendera för grafikkort för denna skärmen då?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600X GPU: Msi GTX 980 4GB
Mobo: Asus Strix B550-I RAM: 16GB Corsair Vengeance 3200MHz CL16
SSD: 1000GB WD Blue PSU: Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAero:

Vad skulle du rekommendera för grafikkort för denna skärmen då?

Nu är detta förvisso ultra, men när ett 2080TI får kämpa så lämnar det inte mycket att önska för ett 980.

Skulle nog säga att ett 1080/2070 är minimum för att kunna hålla acceptabel fps.
Ultrawide i all ära, men det är inte värt att gå ner till lowest i inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av duffellord:

Jag tycker den flyter på bra för att vara 100hz när jag spelat och har inte märkt av tydlig smearing som gör att jag noterar det när jag är in game. Har dock inte spelat dirket mörka titlar, mest apex och lit MW. Men jag har inte hunnit spela mer än några timmar (småbarndsförälder). Drog igång ELMB och tycker den vart lite mörk för min smak så stängde av det. Men har tänkt att testa det mera när jag har tid hinner dock inte innan REA:n är över tyvärr.

Tack så mycket för informationen du delar med dig av, har precis klickat hem skärmen jag också.
Går från en Qnix 27" 2560x1440 IPS 60hz så tror det kommer bli bra

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Skrivet av Robban_M:

Tack så mycket för informationen du delar med dig av, har precis klickat hem skärmen jag också.
Går från en Qnix 27" 2560x1440 IPS 60hz så tror det kommer bli bra

Kul! Ultrawide är en väldigt bra upplevelse än så länge för mig iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har också beställt skärmen och har grejer för hårdvarukalibrering hemma, kalibrera skärmen är det första jag kommer göra. Ska försöka komma ihåg att notera allt av vikt och skriva ner här om det nu är intressant för någon även efter black friday (week/weekend).

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag har också beställt skärmen och har grejer för hårdvarukalibrering hemma, kalibrera skärmen är det första jag kommer göra. Ska försöka komma ihåg att notera allt av vikt och skriva ner här om det nu är intressant för någon även efter black friday (week/weekend).

Skicka gärna dina inställningar efter kalibreringen.

Skickades från m.sweclockers.com