Just beställt Oculus Rift S, tips på vilka spel bör jag testa? Både racing sim samt FPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Sep 2003

Just beställt Oculus Rift S, tips på vilka spel bör jag testa? Både racing sim samt FPS

Tjena,

Jag har precis beställt ett Oculus Rift S. Jag har testat lite Playstation VR men utbudet verkar bättre på PC. Länge varit sugen på Boneworks sedan jag såg första demot av detta. Jag har även en Playseat med Logitech G29 så är sugen på lite racing sim, kört mycket Dirt rally i VR på PS4VR.

Följande hade jag tänkt

1. Boneworks
2. Dirt Rally 2.0 VR (Är detta ok att köpa genom Steam? Hittade äldre info om att prestandan var bättre via Oculus store men att detta är löst nu även för Steam)

Ge gärna tips på vilka bil sims som är bra i VR, gärna med någon form av championship/career eller online tävlingar eller liknande. Fokus bör ligga på simulator och inte arkad.

Tack på förhand

Asus Z170-A | Intel i7 7700K @ 4.8ghz | 16GB RAM | Gigabyte Nvidia GTX 1080 OC | AOC 27" 1440p 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

Jag skaffade nyligen Oculus Rift S och har testat Assetto Corsa, Project Cars 2, RaceRoom och AC Competizione.

Det absolut bästa i VR är Project Cars 2, känslan är verkligen suverän och du kan även köra Career mode.
ACC har jag inte riktigt fått ordning på inställningarna än, det känns mer grafikkrävande och mitt stackars GTX1070 hänger inte riktigt med. Har man en PC som pallar högre inställningar, framför allt Resoultion Scale, är även ACC riktigt schysst.

| HP Omen 15 | Intel Core i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 10 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Sep 2003

Perfekt, blir att testa PC2 sen. Tacksam för svaret

Asus Z170-A | Intel i7 7700K @ 4.8ghz | 16GB RAM | Gigabyte Nvidia GTX 1080 OC | AOC 27" 1440p 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002

Om du inte har vana med VR-spel där man rör sig fritt om du bara har PSVR erfarenheter så är rekomendationen att avvakta med Boneworks iaf att vara försiktig, det kan ge rejäl "åksjuka".
Varnar tom när man startar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av Molotov:

Om du inte har vana med VR-spel där man rör sig fritt om du bara har PSVR erfarenheter så är rekomendationen att avvakta med Boneworks iaf att vara försiktig, det kan ge rejäl "åksjuka".
Varnar tom när man startar

Jo, hunnit testa, blev åksjuk så jag väntar lite med det. Testat i små doser tills man känner minsta illamående.

EDIT: Jag har även skaffat PC2 och det är riktigt bra i VR. Bra känsla och bra VR anpassat med heads up displayer med mera

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av daniz:

Jo, hunnit testa, blev åksjuk så jag väntar lite med det. Testat i små doser tills man känner minsta illamående.

EDIT: Jag har även skaffat PC2 och det är riktigt bra i VR. Bra känsla och bra VR anpassat med heads up displayer med mera

Ett annat bra FPS är Pavlov men samma där kan ge åksjuka.
SuperHot VR är ett tips också, skjuta och lite "pussel", det blir man inte åksjuk av då man inte går omkring i det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Tycker enda bra VR spelet är Beat Saber, så jag rekommenderar det.

Main [Louqe Ghost S1, 3900X, Strix B450-I, 32GB 3200MHz, 1080 TI FE, 2 TB 660P, SF600 Plat, Black Ridge + A12x15]
Unraid Server [FD R6, 1700X, X370, 16 GB ECC, ~44 TB HDD, 250 GB NVME Cache]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2004

Jag testade Beat Saber igår och måste också säga, WOW.. köp! Trodde inte jag skulle tycka det var så roligt att spela efter jag kollat videos.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av risby:

Jag testade Beat Saber igår och måste också säga, WOW.. köp! Trodde inte jag skulle tycka det var så roligt att spela efter jag kollat videos.

Grabben kör beat saber och jag har köpt Kingspray Graffiti och diggar dom skarpt

Main
MOBO: ASUS ROG STRIX B450-I Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 3600, RAM: 2x8GB 3000MHz @ 3333MHz, GPU: ASUS GTX1070 Dual OC 8GB, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: CoolerMaster Mastercase 5 PRO, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002

Kan även tipsa om Pistol whip.
Gäller det att hålla rytmen med att skjuta fiender i takt med musiken
Gillar man bränna kalorier medans man spelar så är det ganska bra, blir många squats

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Molotov:

Kan även tipsa om Pistol whip.
Gäller det att hålla rytmen med att skjuta fiender i takt med musiken
Gillar man bränna kalorier medans man spelar så är det ganska bra, blir många squats

Detta måste jag kolla upp kan även vara något för grabben också.

Main
MOBO: ASUS ROG STRIX B450-I Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 3600, RAM: 2x8GB 3000MHz @ 3333MHz, GPU: ASUS GTX1070 Dual OC 8GB, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: CoolerMaster Mastercase 5 PRO, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF