Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad är detta för skruv jag fick med IKEA skrivbord?

Permalänk
Medlem

Vad är detta för skruv jag fick med IKEA skrivbord?

Lång historia kort, jag skulle justera skrivbordet genom att sänka en smula men dit in jag skulle justera satt rätt trögt så jag lyckades ha sönder ena och sen min reserv jag hade.

Jag vet inte namnet på just denna och det står inte på manualen vad den har för namn.

Någon som kanske vet namnet på en sådan?

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Lång historia kort, jag skulle justera skrivbordet genom att sänka en smula men dit in jag skulle justera satt rätt trögt så jag lyckades ha sönder ena och sen min reserv jag hade.

Jag vet inte namnet på just denna och det står inte på manualen vad den har för namn.

Någon som kanske vet namnet på en sådan?

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4

Ingen aning om vad det är för typ av skruv, står kanske i manualen so du kan hitta på hemsidan annars så bör Ike ha såna skruvar. Dom brukar ha en plats man kan plocka skruvar i varuhusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Ingen aning om vad det är för typ av skruv, står kanske i manualen so du kan hitta på hemsidan annars så bör Ike ha såna skruvar. Dom brukar ha en plats man kan plocka skruvar i varuhusen.

https://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/bekant-underrede-for-bordsskiva__AA-982579-10_pub.pdf

Jag har försökt söka och det är den med 100092

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Beställ från Ikea, har de kundtjänst kanske?

Permalänk
Medlem

Det du söker är en en stoppskruv insex... typ

https://www.wurth.se/produkter/fastmaterial/skruvar-metriska-...

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Om du kan så gå in på närmsta IKEA-varuhus och hitta igen Byten & Återköp, där finns det en vägg full med diverse grejer. Det är som lösgodis fast med skruvar, lär vara den billigaste lösningen (under förutsättning att du inte bor svinlångt bort ).

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Är det skruven eller vertyget du brytit sönder? om det är verktyget så är det en Insexnyckel (Hex Key / Allen Wrench). Finns på att köpa set i div butiker, lokal järnhandel/biltema/jula/ÖoB/etc.

Tex.
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/skruvmejslar/insex...
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/skruvmejslar/insex...
Finns i otal utföranden.

Permalänk
Medlem

Ja, skruven verkar ju hel på bilderna och ditt verktyg trasigt. En vanlig insexnyckel. Men eftersom du brutit sönder två så ska du köpa en dyrare sort som faktiskt håller. Inte billigaste du hittar på Biltema.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ser ut som en stoppskruv ja. Sitter den så hårt kanske du behöver ett litet spärrskaft med insexhylsa för mer kraft än mejsel. Bra att ha hemma ändå.

Typ denna. Vill du ha bättre grejer är bacho prima kvalitet.
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du inga fler insexnycklar hemma?
Går att köpa rejälare insex sats för typ 50 spänn på biltema osv.
Eller om du har en skruvdragare med insex bits är enklast.

Annars kan man beställa alla reservdelar med nummer helt gratis ifrån Ikea.
https://www.ikea.com/ext/reservdelar-skruvar-och-beslag/

Du bara fyller i numret och hur många du behöver.
Beställt hundratals skruvar och annat skit genom åren helt gratis, kommer hem till en i brevlådan.

Permalänk
Medlem

Insex. Satsa på 1/2" hylsa eftersom de verkar sitta rätt hårt. Ska du köpa verktyg på biltema så köp deras produkter med 10års garanti. De är helt ok.

Permalänk
Medlem

Det är verktyget som är sönder, var trött igår när jag hade gjort detta i natten och nej inte skruv utan det är verktyget som är sönder.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Isåfall är det bara följa tidigare poster och inhandla en insexnyckelsats på biltema typ

https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/skruvmejslar/insex...

eller om man vill ha en mer avancerad variant så köper man en med spärrhandtag.

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Har inte alla en skruvdragare hemma med en bitsats? Ingår väl i flytta hemifrån sakerna man måste ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har inte alla en skruvdragare hemma med en bitsats? Ingår väl i flytta hemifrån sakerna man måste ha

Haha menar det, trodde ingen använde insexskiten man får med alla möbler

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns värt att nämna att för att lossa så skruvar du moturs och för att skruva åt så skruvar du medurs. Samma princip som en läskflaska. Dricker man då inte läsk så kan man tänka att det är en vattenflaska med skruvkork, samma princip.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har inte alla en skruvdragare hemma med en bitsats? Ingår väl i flytta hemifrån sakerna man måste ha

Skall man skruva möbler och inte vill dra sönder något så är handkraft överlägset. En vettig bitsskruvmesjel bör komplettera skruvdragaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Skall man skruva möbler och inte vill dra sönder något så är handkraft överlägset. En vettig bitsskruvmesjel bör komplettera skruvdragaren.

Aldrig dragit sönder något i hela mitt liv, och gör man det får man skylla sig själv för det är fan nära omöjligt om man inte är korkad
Kommer aldrig lämna skruvdragare för montering.

Så klart man har komplement också.

Men en skruvdragare borde vara bland det första man köper när man flyttar till eget boende då det kommer användas flitigt